رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570981

بایدن: از اومیکرون وحشت نکنید!

ساعت24-جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با بیان اینکه سویه جدید ویروس کرونا به نام "اومیکرون" باعث نگرانی است، مدعی شد که این سویه دلیلی برای وحشت نیست.

html>

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به مردم کشورش افزود که واکسینه شدن کامل و دریافت دز سوم واکسن کرونا بهترین دفاع در مقابل این ویروس است.

بایدن با بیان اینکه مقامات آمریکایی به زودی طرح خود برای مبارزه با گسترش کرونا در طول فصل زمستان را ارائه خواهند کرد، مدعی شد که نیازی به قرنطینه نخواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با اقدامات علمی و آگاهانه و سرعت با این سویه مبارزه خواهیم کرد نه با هرج و مرج و سردرگمی، اذعان کرد که کشورش دیر یا زود شاهد موارد تایید شده آخرین سویه این ویروس خواهد بود.

بایدن گفت که آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید معتقد است واکسن های موجود در مقابل سویه اومیکرون تا حدی از افراد محافظت می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا سپس به آمریکایی ها توصیه کرد اگر واکسینه شده اید اما هنوز نگران سویه جدید هستید، دز سوم را دریافت کنید و اگر تاکنون واکسینه نشده اید، واکسن را تزریق کنید.

وی اظهار داشت که کاخ سفید درحال حاضر معتقد است به دزهای اضافی واکسن کرونا نیازی نیست اما مقامات با شرکت های واکسن سازی در ارتباط هستند تا در صورت لزوم طرح های اضطراری برای واکسن ها یا دزهای سوم را توسعه دهند.

این درحالی است که آنتونی فائوچی مشاور ارشد امور بهداشت کاخ سفید نسبت به شیوع سویه ویروس اومیکرون در آمریکا هشدار داد و رسیدن این ویروس به داخل آمریکا را اجتناب ناپذیر خواند.

به گزارش تارنمای روزنامه واشنگتن تایمز، فائوچی به همراه «فرانسیس کالینز» رئیس انستیتو بهداشت ملی آمریکا تایید کردند که هنوز فرد مبتلا به ویروس اومیکرون در آمریکایی شناسایی نشده است.

اما هردو مقام تاکید دارند با توجه به شناسایی این سویه جدید از ویروس کرونا در کشورهای همچون انگلیس، آلمان و ایتالیا، شیوع این ویروس در داخل خاک آمریکا بستگی به زمان دارد.

سازمان جهانی بهداشت جمعه شب (۵ آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد و این سویه را نگران‌کننده خواند.

کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران سرایت اومیکرون هستند چرا که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌های نگران‌کننده دارد.

در پی انتشار این خبر، کشورهای مختلف تدابیری برای رفت‌وآمد به کشورهای جنوب آفریقا اتخاذ کرده‌اند.

آمریکا ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی را به دلیل هراس از شیوع سویه اومیکرون ممنوع کرده است.

اگرچه این کشور هنوز هیچ موردی از ابتلا به این سویه گزارش نکرده است اما آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد احتمالا سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا وارد آمریکا شده باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها