رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571002

5 بیماری خطرناک در ایران که باید مراقب آن باشیم

ساعت 24-در دورانی که تمامی‌توجه ها به بیماری کرونا است، کمتر به بیماری های مختلف فراگیر و خطرناک پرداخته می‌شود. برخی بیماری ها این روزها جان ایرانیان زیادی را می‌گیرند. پیشگیری و درمان این نوع بیماری ها اهمیت زیادی دارد تا سلامت ما حفظ شود.

بیماری
html>

بیماری های خطرناک ایران سرطان کبد چرب فشار خون کولیت

در دورانی که تمامی‌توجه ها به بیماری کرونا است، کمتر به بیماری های مختلف فراگیر و خطرناک پرداخته می‌شود. برخی بیماری ها این روزها جان ایرانیان زیادی را می‌گیرند. پیشگیری و درمان این نوع بیماری ها اهمیت زیادی دارد تا سلامت ما حفظ شود.

فرقی ندارد در کجا زندگی می‌کنید، وضعیت مالی یا فرهنگی شما چگونه است و یا حتی چه نوع سبک زندگی دارید؛ در هر صورت به دلایل مختلف، ممکن است یکی از این بیماری ها در کمین شما باشد.

در این مطلب به صورت خلاصه به 5 بیماری رایج در بین مردم عزیز کشورمان پرداخته ایم که متاسفانه راهکار دقیق و علمی‌برای درمان آن وجود ندارد. همین موضوع باعث شده تا طب مکمل برای درمان آن بیشتر فعال شده و به مقابله به آن بپردازد.

اگر شما هم فکر می‌کنید یکی از این بیماری ها در کمین تان است، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید

سرطان؛ بیماری ترسناکی که قابل درمان است!

5 بیماری رایجی که سلامت و جان ایرانیان را تهدید می‌کند

برخی سرطان را غیر قابل درمان می‌دانند. البته درست است! سرطان Cancer اگر دیر تشخیص داده شود و خیلی زیاد پیشرفت کرده باشد، احتمال درمان بسیار کمی‌دارد. البته حتی برخی سرطان ها که پیشرفت کرده اند نیز قابل کنترل یا حتی درمان هستند. اما این به این معنا نیست که اگر به سرطان مبتلا شدیم، درمانی ندارد و انتهای بیماری‌مان مرگ است!

درمان سرطان یکی از پرچالش ترین متدهای درمانی است که باید توسط اطبا و پزشکان به کار گرفته شود. کنترل سلول های سرطانی و مقابله با آن ها اهمیت زیادی دارد. شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و مصرف برخی قرص ها و داروها، راهکارهای طب نوین برای مقابله با این بیماری هستند.

در طب سنتی روش های مختلف دیگری برای درمان یا کنترل سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش ها درمان قطعی نیستند و بسیاری از آن ها می‌توانند در کنار روش های شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال بره موم یکی از بهترین مواد طبیعی است که در طب مکمل برای درمان سرطان تجویز می‌شود و می‌تواند در کنار شیمی‌درمانی و پرتودرمانی استفاده شود.

کبدچرب؛ فراگیر اما قابل کنترل

به جرئت می‌توان گفت که درصد قابل توجهی از مردم ایران دچار کبد چرب گرید 1 هستند؛ اما به دلیل علائم خفیف و عدم چکاپ های دوره ای در عموم مردم، کسی از ابتلای خود به این بیماری مطلع نیست. علت بروز کبد چرب را می‌توان سبک زندگی غلط چه در خوراک و چه در تحرک دانست. با این حال ممکن است بعضی افراد به دلیل بیماری های جانبی دچار کبد چرب شوند.

بهترین راهکار برای درمان کبد چرب تشخیص به موقع است. آزمایش های دوره ای و چکاپ به موقع شما را از روند بیماری کبد مطلع می‌کند. در گام بعدی اصلاح سبک زندگی به ویژه در نوع مواد غذایی مصرفی می‌تواند راهکار موثری برای درمان کبد چرب باشد.

داروهای زیادی برای درمان کبد چرب وجود ندارد؛ چراکه اصلا یکی از دلایل ابتلا به کبد چرب گرید 1 یا کبد چرب گرید 2، مصرف داروهای شیمیایی است. با این حال برخی داروهای گیاهی مثل لیورگل، کپسول بره موم و همینطور برخی مواد طبیعی مثل زردچوبه می‌توانند گزینه های عالی برای مقابله با کبد چرب باشند.

کولیت؛ ناشناخته آزاردهنده

کولیت

التهاب در روده که منجر به بیماری کولیت Colitis می‌شود، یکی از مشکلات آزاردهنده در سیستم گوارش است. متاسفانه هیچ راهکار قطعی برای درمان این بیماری خودایمن وجود ندارد. قرص ها و داروهای تجویز شده همگی برای کنترل بیماری هستند و مکانیسم عملکرد آن ها هم تضعیف سیستم ایمنی بدن است.

روش های درمانی مختلفی برای مقابله با کولیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. رژیم غذایی مناسب برای کولیت، تحرک کافی و اصولی، توجه به سبک زندگی سالم و از همه مهمتر مصرف برخی داروهای گیاهی، از روش های طب مکمل برای مقابله با کولیت در دنیا است.

در سال های اخیر برای درمان کولیت تحقیقات گسترده ای در دنیا انجام شده است. یکی از مهمترین موادی که در این سال ها به عنوان قاتل کولیت مطرح می‌شود، بره موم است. البته برای مصرف این ماده طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل، باید حتما از بره موم فراوری شده استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است مصرف بره موم باعث تشدید کولیت شود.

کم خونی؛ بیماری که مرد و زن نمی‌شناسد

برخی فکر می‌کنند کم خونی بیماری زنانه ای است که سراغ آقایان نمی‌آید! اما مطالعات نشان داده که کم خونی، زن و مرد ندارد. اگر حواستان به رژیم غذایی مصرفی تان نباشد، ممکن است مبتلا شوید. با این حال بانوان چه در سنین جوانی و چه در سنین یائسگی بیشتر از مردان در معرض کم خونی قرار دارند.

برای پیشگیری از کم خونی باید توجه داشته باشید که چه مواد غذایی مصرف می‌کنید. برخی مواد غذایی باعث می‌شوند تا جذب آهن و دیگر مواد معدنی در بدن سخت تر شود. در مقابل برخی مواد طبیعی علاوه بر اینکه از مواد معدنی و ویتامین ها غنی هستند، به جذب بیشتر این مواد هم کمک می‌کنند.

اگر دچار کم خونی شده اید و به فکر درمان کم خونی هستید، باید برخی پرهیزات و دستورات غذایی را رعایت کنید. همچنین مصرف جگر، گرده گل، انواع میوه، عسل طبیعی و... می‌تواند به بهبود سطح مواد معدنی موجود در بدن کمک کرده و بدن را برای مقابله با کم خونی تجهیز کند.

فشار خون بالا؛ عاملی برای مرگ ناگهانی

بیماری فشار خون، بیماری دیگری از بین بیماری های رایج ایرانیان است. فشار بالا ممکن است باعث سکته و حتی مرگ شود. شاید بالا بودن فشار برای برخی افراد که دچار این بیماری هستند، عادی شود؛ اما عادی انگاری فشار خون ممکن است شما را به کام مرگ بکشاند.

وقتی در روند درمان فشار خون قرار می‌گیرید، بهتر است حتما با پزشک یا متخصص طب ایرانی در ارتباط باشید. هر رفتار غیر علمی ممکن است خطرناک باشد. به هیچ وجه قرص های فشار را قطع نکنید و در کنار روش های طب مکمل، روش های طب نوین را ادامه دهید. مشورت با طبیب طب سنتی بسیار مهم و حائز اهمیت است. آن را جدی بگیرید!

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها