رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 571014

نگاهی به وضعیت اقتصادی آمریکا

ساعت24-حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به نوامبر به ۲۳ تریلیون و ۲۵ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

html>

به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه نوامبر به چهار تریلیون و ۵۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار رسیده است. میزان سرانه درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه ۱۲ هزار و ۱۷۲ دلار اندازه گیری شده است.

از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه نوامبر به یک تریلیون و ۹۸۷ میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۳۵۴ میلیارد و ۶۹۸ میلیون دلار بوده است.

در این ماه، بدهی ایالت های آمریکا دو تریلیون و ۸۹ میلیارد و ۳۹۶ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۶۲۷۸ دلار بوده است. حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به نوامبر به ۲۳ تریلیون و ۲۵ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۳۳ میلیون و ۱۱ هزار نفر است که از این تعداد، ۱۵۴ میلیون و ۱۵۶ هزار نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا پایان این ماه معادل هفت میلیون و ۳۷۰ هزار نفر بوده است.

سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۲۲ میلیون و ۶۸ هزار شغل و بخش دولتی ۲۲ میلیون و ۸۱۵ هزار شغل بوده است. هم چنین ۹ میلیون و ۴۴۱ هزار آمریکایی نیز خود اشتغال بوده اند و از بین کل شاغلین آمریکایی، ۱۲۸ میلیون و ۴۴۶ هزار نفر به صورت تمام وقت و ۲۵ میلیون و ۸۹۷ هزار نفر به صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند.

تا پایان ماه نوامبر متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۷۰ هزار و ۸۸۵ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۵ هزار و ۷۴۵ دلار بوده است. در شرایطی که تا پایان این ماه ۳۶ میلیون و ۵۳۱ هزار آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند، ۱۸ میلیون و ۸۶۶ هزار نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها