رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571015

آقای نادری! دیدید زنان هم می توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند؟ / نیاز به معدرت خواهی نیست!

ساعت 24 - احمد نادری نماینده تهران در مجلس از اینکه در حاشیه «اتحادیه بین المجالس جهانی» که در مادرید در جریان است به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رفته و بازی رئال مادرید را دیده بود، از مردم عذرخواهی کرد.

html>

احمد نادری نماینده تهران در مجلس از اینکه در حاشیه «اتحادیه بین المجالس جهانی» که در مادرید در جریان است به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رفته و بازی رئال مادرید را دیده بود، از مردم عذرخواهی کرد.

او در توییتر نوشت:« دیشب ساعت ۹ شب و بعد از اتمام جلسات باتوجه به اینکه در دوره دانشجویی هم بعضا بازی‌های لیگ اروپا را باتوجه به رویکردهای مردم شناختی دنبال می‌کردم، از این فرصت در پایان برنامه کاری روزانه استفاده کردم و طبق گزارش‌های قبلی از جلسات و برنامه‌ها که منتشر کردم، این مورد را هم به اشتراک گذاشتم، چرا که مسئله‌ای برای پنهان کردن از مردم وجود ندارد. این برنامه و بازدید از شهر در شب قبل از آن تنها برنامه جانبی بود که در این سفر داشتم و در عین‌حال اگر باعث رنجش مردم عزیزمان شده عذرخواهم.»

دلیل این عذرخواهی را نمی‌فهمم. اینکه نماینده‌ای از ایران در اجلاسی بین‌المللی شرکت کند بدون اینکه سری به آن شهر بزند و با مردم و فرهنگ آن آشنا شود، جا عذرخواهی دارد. از این جلسات که معمولا چیزی عاید ایران نمی‌شود پس بهتر است که نمایندگان شرکت کننده در آن به دل جامعه بزنند و با رفتار و قوانین جاری در آن کشور آشنا شوند.

آقای نادری و دیگر نمایندگان ایران در اجلاس‌های بین‌المللی وقتی باید عذرخواهی کنند که این دیدارها و به قول این نماینده تهران «مردم شناسی» هیچ تاثیری روی آنها نگذارد و نتوانند این تجربیات را به داخل کشور منتقل کنند.

مثلا این نماینده محترم احتمالا به وضوح در ورزشگاه خانگی رئال مادرید دیدند که زنان به راحتی در کنار خانواده یا به صورت فردی در استادیوم حضور دارند و مسابقه فوتبال را می‌بینند و کسی هم منقلب نمی‌شود.

او می‌تواند به راحتی این تجربه خود را به همکارانش در مجلس و دیگران منتقل کند که حضور زنان در ورزشگاه‌های ورزشی هیچ اشکالی ندارد.

حتما امکاناتی که باشگاه رئال مادرید در اختیار هواداران خود در ورزشگاه می‌گذارند را دیده‌اند، بهتر است در مورد آنها با مسئولین ورزش ایران صحبت کند و به عنوان نماینده کمک کنند که ورزشگاه‌های ایران هم مانند ورزشگاه‌های دیگر کشورها پیشرفته و در خدمت هوادار باشد نه اینکه یکی در میان سرویس‌های بهداشتی‌اش خراب باشد!

جناب نادری و دیگر شرکت کنندگان در این اجلاس به طراحان صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات بگوید که در اسپانیا کسی «مار و سوسمار» را برای قدم زدن به خیابان نمی‌آورد.

اگر مردم شناسی به این مسائل و یا به راهکارهایی که کمک به حل مشکلات کشور و مردم می‌کند، حتما باید انجام شود و نیاز به معذرت خواهی هم نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها