رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571046

ماجرای تاخیر در بازی پرسپولیس؛ اجاره ورزشگاه بدون حق تبلیغات

ساعت 24 -معاون شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره اتفاقات دیشب در بازی پرسپولیس و نفت و علت تاخیر در برگزاری مسابقه و انداختن توپ به زمین این شرکت سخن گفت.

html>

محب خدایی، معاون امور مشارکت ها و جذب سرمایه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ماجرای دیشب و تاخیر ۳۰ دقیقه‌ای قبل از بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان و افزایش قیمت هزار برابری اجاره بهای ورزشگاه آزادی گفت: افزایش قیمتی صورت نگرفته است. فوتبال یک ظرفیتی دارد که شامل اسپانسرها و تبلیغات می شود. داستان از اینجا شروع شد که باشگاه استقلال از ما درخواست کرد که از این پس ورزشگاه را با تبلیغات محیطی اجاره کند و خودشان این مسئولیت را انجام دهند. سازمان لیگ برای ۲۴۰ بازی و طبق گفته مسئولان این سازمان، ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است. از این تعداد، ۳۰ بازی متعلق به استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بود که باشگاه استقلال گفت برای این تیم و در صورت درخواست برای پرسپولیس، می‌تواند ۳۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کند. از ۲۱۰ بازی باقی مانده هم می‌توان ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کرد که جمعا ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

این مقام مسئول در واکنش به اینکه درآمدزایی در فوتبال به باشگاه‌ها و سازمان لیگ ارتباط دارد و چرا شرکت توسعه و تجهیز در این ماجرا دخالت می‌کند گفت: استادیوم هزینه تعمیرات و نگهداری دارد. هر مکانی نسبت به آورده خود قیمت گذاری می‌شود. براساس اینکه درآمدزایی فوتبال در این بخش بسیار کم بود، قیمت گذاری اجاره بهای ورزشگاه برای هر بازی ۲۳۹ میلیون تومان اعلام شده بود. با افزایش درآمدزایی و با اعلام قیمت کارشناسی از سوی کارشناس رسمی دادگستری، این قیمت‌ها به روز شد. به این ترتیب اجاره بهای زمین برای هر بازی بدون تبلیغات ۲۳۹ میلیون تومان و با تبلیغات یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان اعلام شده است. همین الان بازسازی ورزشگاه آزادی به بودجه ۵۸۰ میلیارد تومانی نیاز دارد. ما هم شرکت خصوصی نیستیم و مسئولیت توسعه امکان ورزشی را برعهده داریم. بخش برندینگ تا الان مبسوط مانده بود که می‌تواند به تولید ثروت در ورزش کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه باشگاه‌ها برای اجاره زمین با این شرکت طرف حساب هستند گفت: باشگاه استقلال می گوید من این زمین را با تبلیغات اجاره می‌کنم. من می‌توانم بگویم این کار را نکن؟ آقای آجورلو می‌گوید من برای تبلیغات در هر بازی یک میلیارد تومان می‌دهم. من می‌توانم بگویم نده؟

خدایی در واکنش به اینکه آن‌ها می‌توانند زمین تحت مالکیت خود را به هر قیمتی اجاره دهند اما به طور قطع در مسئله تبلیغات فوتبال و مشکلات باشگاه‌ها و سازمان لیگ ذی نفع نیستند، گفت: استقلال می گوید تبلیغات مال خودمان است. ما چه کار به این بحث‌ها داریم؟ نمی‌خواهیم کاسه داغ‌تر از آش شویم. ما گفتیم بازی بدون تبلیغات ۲۳۹ میلیون و با تبلیغات یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان می‌شود.

او درباره اظهارات یوسفی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی قبل از بازی پرسپولیس و نفت مبنی بر اینکه سازمان لیگ حق تبلیغات را پرداخت نمی کند و در این بخش هیچ اسمی از پرسپولیس به عنوان طرف قرارداد برده نشد، گفت: ابتدا سازمان لیگ مصاحبه کرد و گفت که شرکت توسعه اجازه برگزاری مسابقه را نمی‌دهد. اما این سازمان لیگ بود که گفت در صورت انجام نشدن تبلیغات، اجازه برگزاری بازی را نمی‌دهد. سازمان لیگ با کدام مجوز به خاطر نبود تبلیغات اجازه برگزاری مسابقه را نمی دهد؟ ماده قانونی که به خاطر نبودن تبلیغات می تواند جلوی برگزاری مسابقه را بگیرد، نشان دهید. ما ۲۳۹ میلیون تومان برای برگزاری بازی بدون تبلیغات گرفته‌ایم و در صورت انجام نشدن تبلیغ، سازمان لیگ باید با پرسپولیس طرف حساب شود. پرسپولیس می گوید می‌خواهم ورزشگاه را بدون تبلیغات اجاره کنم. چرا می‌گویند شرکت توسعه اجازه برگزاری بازی را نمی‌دهد؟ ما که اجازه دادیم دو تیم وارد زمین شوند و تمرین کنند؟ ما زمین را به این قیمت اجاره داده‌ایم و دیگر کاری به سایر قضایا نداریم.

معاون شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی ادامه داد: پرسپولیس نتوانسته بود زمین را با قیمت تبلیغاتی اجاره کند. در نتیجه مسئول سازمان لیگ باید می گفت چون پرسپولیس نتوانسته اقدامی کند، ما نگذاشتیم بازی انجام شود. چرا مهندس یوسفی نباید جواب سازمان لیگ را بدهد؟

خدایی با بیان اینکه قیمت اجاره ورزشگاه آزادی بالا نرفته گفت: اگر می‌گفتم روی درآمدزایی ۲۰۰ میلیارد تومانی، دو میلیارد تومان به ورزشگاه آزادی بدهید، می‌توانستیم بگوییم قیمت‌ها بالا رفته است. اگر قیمت واقعی اجاره بهای ورزشگاه را بگوییم، باید سه میلیارد تومان برای هر بازی بگیریم. ما عملا مانیتورینگ را نگرفته‌ایم. وقتی یک باشگاهی می‌گوید یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان می‌دهم، بگویم نده؟ فردا می گویند خدایی چرا نگذاشتی پول وارد خزانه کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه در این ماجرا، این شرکت با باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و این باشگاه ها با سازمان لیگ طرف حساب هستند گفت: بحث ما این است ما با باشگاه استقلال و پرسپولیس طرف قرارداد هستیم و باشگاه هم باید استانداردها و قوانین برگزاری مسابقه را فراهم کند. من که زمین را اجاره می دهم دخالتی ندارم. باشگاه می‌گوید با این قیمت زمین را اجاره می‌کنم و من هم به میزانی که اجاره کرده، زمین را در اختیارش می‌گذارم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال صورت جلسه‌ای را با سازمان لیگ تنظیم کرد که قرار شد تبلیغات ۳۰ بازی خانگی استقلال و پرسپولیس را خودشان انجام دهند. استقلال در بازی اول ۱۰ میلیارد درآمدزایی کرد و یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان به شرکت توسعه پرداخت کرد اما سازمان لیگ برای دریافت سه میلیارد تومان خود شماره حساب معرفی نکرد چرا که درودگر از روز اول مقاومت می‌کرد. سپس باشگاه پرسپولیس زنگ زد و گفت برای بازی هفته ششم مقابل صنعت نفت زمین را با تبلیغاتش اجاره می‌کند اما چون در بازی دوم نتوانست حساب های خود را با لیگ وا بکند، گفت زمین را بدون تبلیغات می‌خواهم.

او با اشاره به وساطت وزیر ورزش برای برگزاری بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان گفت: روز گذشته در نهایت آقای سجادی به آقای یوسفی زنگ زدند و گفتند اجاره برگزاری این بازی با وجود پرداخت نشدن اجاره بهای تبلیغات داده شود تا بعد از این مسابقه درباره این مسائل تعیین تکلیف شود. از آن زمان تاکنون سازمان لیگ به جای حل و فصل موضوع، هجمه‌ای را علیه ما را انداخته و با الفبا و ادبیاتی سخن می‌گوید که اصلا مناسب نیست.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها