رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571127

زهرا شیدایی: خوشحالم که خودم را ثابت کردم

ساعت 24 - اولین دوره مسابقات تکواندوی آزاد جهان در حالی به تازگی برگزار شد که تیم ملی بانوان ایران هم در آن حضور داشت. تیمی هشت‌نفره که عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و با کسب یک مدال طلا و دو برنز در رده سوم رقابت‌ها قرار گرفت.

html>

تک‌مدال طلای کشورمان در این پیکارها را زهرا شیدایی به دست آورد. تکواندوکاری که تازه اولین حضورش را در یک میدان رسمی تجربه می‌کرد. او دراین‌باره به «شرق» می‌گوید: «مسابقات واقعا سطح خوبی داشت. با توجه به اینکه اولین بار بود چنین رقابت‌هایی با این عنوان (آزاد جهان) برگزار می‌شد اما همه نفرات خوب دنیا در آن شرکت کرده بودند. امتیازی هم که برای آن در نظر گرفته بودند G4 بود. به این صورت که هر کسی که قهرمان شد 40 امتیاز در رنکینگ جهانی اضافه شد. خوشبختانه من توانستم با این قهرمانی در رده 31 رده‌بندی جهانی قرار بگیرم. خوشحالم که بعد از مدت‌ها خودم را ثابت کردم. من قبلا در تورنمنت بین‌المللی شرکت کرده بودم اما هیچ‌وقت به مسابقات رسمی آسیایی و جهانی اعزام نشده بودم. متأسفانه تا پیش از این موفق نشده بودم که عنوانی به دست بیاورم و همیشه دست خالی برمی‌گشتم». تکواندوکار وزن منهای 57 کیلوگرم زنان درباره رقبایی که با آنها مبارزه کرده، توضیح می‌دهد: «در مجموع باید بگویم با قرعه سختی در این مسابقات مواجه شده بودم.در وزن من دو ورزشکار از لهستان و مراکش حضور داشتند که اخیرا در بازی‌های المپیک توکیو شرکت کرده بودند اما حذف شدند. سخت‌ترین مبارزه‌ام با نماینده کرواسی بود که رنکینگ یک جدول را داشت. او هم مدال جهانی داشت و هم قهرمان اروپا شده بود. ولی من شکستش دادم. بعد از آن بازی فینالم با روسیه خیلی سخت بود. او هم قهرمان اروپا بود».
عضو تیم ملی تکواندوی بانوان از حالا خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان سال آینده که بالاترین سطح را دارد، آماده می‌کند: «می‌خواهم بدشانسی‌هایی را که در گذشته داشتم، از الان به بعد جبران کنم. من در انتخابی‌های تیم ملی اول می‌شدم اما وقتی به مسابقات اعزام می‌شدم، نمی‌توانستم روی سکو بروم. در رقابت‌های دانشجویان جهان هم پای مدال باختم. در این دو سالی هم که کرونا آمد از ناحیه مچ پا آسیب دیدم و دستم هم شکست. خدا را شکر الان شرایطم خوب است. چند وقت پیش در مسابقات بین‌المللی جام فجر اول شدم و الان هم قهرمان مسابقات آزاد جهان. از الان به بعد با انگیزه و روحیه بیشتری تمریناتم را ادامه می‌دهم و می‌خواهم برای قهرمانی جهان آماده شوم». قهرمان مسابقات آزاد جهان مثل همه ورزشکاران ملی‌پوش آرزوی حضور در المپیک را دارد: «سه سال تا بازی‌های المپیک 2024 پاریس مانده است. من هم مثل خیلی از ورزشکاران دلم می‌خواهد هدفم را رسیدن به المپیک قرار بدهم و به کم قانع نباشم. من الان رده سی‌ویکم رنکینگ جهانی هستم. اگر در مسابقات قهرمانی جهان که سال آینده است هم عملکرد خوبی داشته باشم، امتیاز بیشتری به رنکینگم اضافه می‌کنم. به هر حال چون سطح این مسابقات بسیار بالاست و 140 امتیاز المپیکی دارد باید سعی کنم بهترین خودم باشم».
رقیب شیدایی در تیم ملی تکواندوی بانوان ناهید کیانی است. ملی‌پوشی که نماینده ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو بود. او در این باره می‌گوید: «این مسابقات چون آزاد بود هر کشوری می‌توانست چند نماینده در هر وزن داشته باشد. در وزن منهای 57 کیلوگرم من و خانم ناهید کیانی نماینده‌های ایران بودیم. در حال حاضر رقیب اصلی من در اردوها ایشان هستند. البته اگر ایشان بخواهند در این وزن باقی بمانند».
کوثر اساسه و ملیکا میرحسینی دیگر نمایندگان تیم ملی ایران در مسابقات تکواندوی آزاد جهان (ریاض) بودند که به ترتیب در و زن منهای ۶۲ کیلوگرم و وزن منهای 73 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها