رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571148

وقوع رگبار در بیشتر نقاط / کاهش دما تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور

ساعت24-رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه از اواخر امروز(۱۰آذر) در بیشتر نقاط کشور وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: از بعد از ظهر امروز چهارشنبه(۱۰آذر)سامانه بارشی ووارد کشورو در برخی نقاط کشور سبب بارش می‌شود.

html>

صادق ضیاییان افزود: امروز(۱۰آذر) در برخی نقاط استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه(۱۱آذر) سامانه بارشی وارد کشور و در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و کردستان سبب بارش می‌شود.

وی در ادامه گفت: روز پنجشنبه (۱۱آذر) این سامانه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غربی استان های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت، در استان‌های جنوبی رعد و برق و در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی سبب بارش برف می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز جمعه (۱۲آذر) بارش در شمال غرب و غرب قطع می‌شود و در نیمه شرقی کشور، سواحل مرکزی و شرقی خزر، نواحی مرکزی و جنوبی کشور بارش خواهیم داشت. دریای خزر روزهای پنجشنبه و جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا شنبه (۱۳آذر) در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ می‌دهد و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی روزهای پنجشنبه (۱۱آذر) و جمعه (۱۲آذر) کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد. امروز(۱۰آذر) و فردا(۱۱آذر) تداوم آلودگی هوا را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد تا اواسط روز پنجشنبه (۱۱آذر) همچنان هوا آلوده خواهد بود و از اواخر وقت پنجشنبه(۱۱آذر) از میزان آلودگی در این شهرها کاسته می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱آذر) قسمتی ابری تا ابری گاهی وقوع رگبار باران و رگبار برف و وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۵درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۲آذرماه) ابری گاهی رگبار باران و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای۱۲درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰و ۱۱آذرماه) بندرعباس با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای۱۵ و ۸درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها