رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571278

آمریکا و کره جنوبی، طرح‌های جنگی خود در برابر کره شمالی را به‌روزرسانی کردند

ساعت24-وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی از طرح‌های جدید عملیاتی و جنگی مشترک میان دو کشور برای مقابله با تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی خبر دادند.

html>

وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی امروز پنجشنبه توافق کردند که طرح‌های عملیاتی و جنگی مشترک میان دو طرف را به منظور بازدارندگی در برابر تهدیدات موشکی و اتمی در حال تکامل کره شمالی بروزرسانی کنند.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، رئیس پنتاگون که شب گذشته وارد سئول شد با «سو ووک» وزیر دفاع کره جنوبی در قالب گفت‌وگوهای امنیتی سالیانه (SCM) دیدار و رایزنی کرد و طی آن طرح موسوم به «راهنمای برنامه ریزی استراتژیک» (SPG)، که سندی برای به روزرسانی طرح‌های عملیاتی و جنگی مشترک است مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

پیش از این بسیاری از منتقدان خواستار بازنگری در طرحهای عملیاتی و بازدارندگی آمریکا و کره جنوبی شده و معتقد بودند با توجه به توسعه توان موشکی، اتمی، موشکهای بالستیک زیردریایی و موشکهای مافوق صوت کره شمالی طرحهای آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با آن بسیار قدیمی هستند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای کره ای خود، مدعی برنامه های بی ثبات کننده تسلیحاتی کره شمالی شد.

آستین ضمن هشدار به کره شمالی درباره برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی، در عین حال مدعی شد که واشنگتن و متحدانش متعهد به «رویکرد دیپلماتیک» در برابر کره شمالی هستند.

وو سوک نیز طرح SPG را یک ضرورت به موقع برای به روز رسانی طرح‌های جنگی با توجه به تغییر زیاد تهدیدات کره شمالی و محیط استراتژیک در حال تغییر در این منطقه خواند.

یک مقام آمریکایی پیش از این درباره این مساله گفته بود، اگرچه این بازنگری در پاسخ به هیچ تهدید جدیدی نیست، اما یک طرح عملیاتی جدید باید به «پیشرفت در توانایی‌های کره شمالی، به ویژه در مورد قابلیت حمل کلاهک اتمی توسط موشک‌ها» بپردازد.

پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

چند روز پیش نیز ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد اخیراً فعالیت نظامی غیرمعمول در کره شمالی، حتی تدارکات لازم برای پرتاب احتمالی موشک، مشاهده نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها