رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571387

درگذشت رییس پیشین اتحادیه جهانی دوومیدانی

ساعت 24- رییس پیشین اتحادیه جهانی دو و میدانی که به اتهام فساد محکوم شده بود، درگذشت.

html>

به نقل از استار، رییس سابق اتحادیه بین‌المللی دو و میدانی (IAAF)، که به اتهام فساد محکوم شده بود، روز جمعه در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

از نوامبر ۲۰۱۵، دیاک در فرانسه در بازداشت به سر می‌برد. در سپتامبر ۲۰۲۰، دادگاهی در پاریس او را به اتهام فساد مالی به چهار سال زندان محکوم کرد که دو سال از آن تعلیق شد. هم‌چنین رییس سابق IAAF به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو جریمه محکوم شد. در فوریه ۲۰۲۱، پس از ارائه دادخواست از وکلا، دادگاه ممنوعیت خروج دیاک از فرانسه را لغو کرد.

دیاک از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ ریاست IAAF را بر عهده داشت، او به فساد مالی و پنهان کردن عمدی نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران روسی برای رفاه مالی سازمان متهم شد. به گفته دیاک، تحریم‌ها علیه روس‌ها به موقع اعمال نشد تا چهره روسیه در آستانه مسابقات جهانی دو و میدانی ۲۰۱۳ در مسکو خراب نشود، زیرا در آن زمان IAAF در حال مذاکره با بانک وی تی بی و هلدینگ VGTRK بود.

این تاخیر به ورزشکاران روسی اجازه داد تا در المپیک لندن شرکت کنند و چندین نفر از آن‌ها مدال کسب کنند. هم‌چنین در آن پرونده، والنتین بالاخنیچف، رییس پیشین فدراسیون دو و میدانی روسیه به سه سال محرومیت محکوم شد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها