رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571455

نیویورک تایمز: اروپا میگوید مذاکرات وین رو به فروپاشی است، مگر آنکه ایران تغییر موضع دهد

ساعت24-روزنامه آمریکایی در تحلیلی به بررسی دور هفتم مذاکرات وین و نتایج حاصل از آن پرداخته و می نویسد: دولت ایران در مذاکرات مواضعی گرفته که با برجام سازگاری ندارد.

html>

به نقل از نیویورک تایمز، دیپلمات‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان پس از پنج روز نشست در وین هشدار دادند، اگر تهران موضع خود را به سرعت تغییر ندهد، احتمال موفقیت آمیز مذاکرات کمی وجود دارد.

آنها ادعا کردند که ایران تقریباً تمام سازش‌های دشوار ایجاد شده در ماه‌ها مذاکرات سخت را زیر پا می‌گذارد و خواستار تغییرات اساسی در متن است.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات اروپایی نوشت: ایران می گوید که می خواهد به توافق ۲۰۱۵ بازگردد اما برخی از پیشنهادات ایران نه تنها با این توافق مغایرت دارد، بلکه فراتر از مفاد آن است.

آنها افزودند: «معلوم نیست،» «چگونه می توان این شکاف های جدید را در یک چارچوب زمانی واقع بینانه بر اساس پیش نویس های ایران برطرف کرد چرا که "زمان در حال اتمام است."

ادعای غربی ها در حالی مطرح می شود که ایالات متحده با زیر پا گذاشتن توافق در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد و دیگر عضوی از این توافق محسوب نمی شود.

خواسته بر حق ایران همانطور که بارها از سوی مقامات ایران مطرح شده لغو تمامی تحریم ها است. در این راستا کشورهای اروپایی نیز به حق مسلم ایران برای تحقق لغو تحریم ها واقف هستند اما در رسانه ها سعی بر فرافکنی و دور شدن از اصل ماجرا دارند.

در همین حال نماینده روسیه در مذاکرات نیز می گوید که هنوز برای ناامید شدن از مذاکرات زود است.

قرار است اواسط هفته آینده مذاکرات از سر گرفته شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها