رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571573

چماقِ چرب تعلیق فوتبال

ساعت 24 - شاید در هر کجای دنیا و برای هر فدراسیونی، تهدید تعلیق توسط نهاد بین‌المللی بالادستی یک خطر بالقوه و رعشه‌برانگیز برای مسوولان آن فدراسیون ملی باشد اما در فوتبال ایران از این خبرها نیست. درست به همان میزان که در علاقه به استفاده از کلیدواژه «ساختن فرصت از تهدیدها» در سایر حوزه‌ها استمرار وجود داشته، مدیران فدراسیون فوتبال هم طمع بسیاری از تبدیل تهدیدها به فرصت دارند؛ تهدیدهایی که گاها غیرواقعی و خودساخته به‌ نظر می‌رسد.

html>

رویکرد دوگانه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خانه ملت در تصویب نهایی اساسنامه فدراسیون فوتبال برای ارایه به فیفا و اخذ تاییدیه نتیجه انتخابات ریاست آن هم مانند بنزینی بر این آتش برافروخته نقش‌آفرینی کرده. از یک‌سو اعضای فراکسیون ورزش که ظاهرا افرادی متخصص در امور ورزشی خانه ملت به شمار می‌روند به نقد رفتارهای فدراسیون فوتبال می‌پردازند و از عدم تصویب این اساسنامه موردبحث خبر می‌دهند، از سویی دیگر اما هر روز سایت رسمی فدراسیون فوتبال به انتشار مصاحبه با برخی نمایندگان مجلس در جهت فوریت تصویب اساسنامه می‌پردازد.
نقد نمایندگان مجلس منتقد به فرم اساسنامه اما نقد بیراهی نیست؛ آنها مانند بسیاری از کارشناسان و روزنامه‌نگاران از رفتارهای عجیب‌وغریب فدراسیون مدعی دانش و تخصص‌گرایی به ستوه آمده‌اند و می‌دانند تصویب این اساسنامه با این مفاد، یعنی پروبال دادن به فردگرایی و باز گذاشتن دست فدراسیون فوتبال در فرار از پاسخ به وزارت ورزش و جوانان و نهادهای نظارتی. فدراسیونی که از ابتدای آغاز مسیرش با تیم فعلی روزی را بدون جنجال، حاشیه و بحث به شب نرسانده؛ تازه بدون تایید رسمی نتیجه انتخابات و بند یک اساسنامه اینچنین می‌تازد، با این حال اصلا مشخص نیست در صورت نام‌گذاری این فرزند تازه‌پا به اسم رستم، چگونه باید با ترس‌مان برای صدا کردنش کنار بیاییم!
برخلاف تصور عوام اما تعلیقی به معنا و مفهوم سال ۱۳۸۵ در کار نخواهد بود؛ مجلس شورای اسلامی اگر با قاطعیت مقابل رفتارهای دوگانه و پرشائبه فدراسیون فوتبال ایستادگی کند و اجازه تصویب این اساسنامه را ندهد، ضمن ابطال کامل نتایج انتخابات ۱۰ اسفندماه سال گذشته، سازوکاری از سوی فدراسیون جهانی فوتبال برای تعیین و تایید اساسنامه در دستورکار قرار خواهد گرفت که به هیچ عنوان به تیم ملی فوتبال در جام جهانی ضرر نخواهد رساند. البته تمام اینها در شرایطی است که شایعه ارتباط فدراسیون فوتبال با خوبان عالم، مقربین درگاه الهی و هر صفت ناهمگونی که به رمالان و جادوگران اختصاص یافته به گوش فیفا نرسد؛ در آن صورت مجازاتی سفت و سخت در انتظار ساختمان خیابان سئول جنوبی خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها