رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571594

تولید ۱۶ میلیون تن فولاد خام/ طرح های وزارت صمت برای توسعه صادرات

ساعت24-معاون وزیر صنعت با اشاره به تولید ۱۴.۵ میلیون تن انواع محصولات فولادی و ۱۶ میلیون تن فولاد خام در ۷ ماه امسال، گفت: طرح هایی داریم که به توسعه صنعت فولاد کشور و افزایش صادرات کمک می کند.

html>

به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه افتتاح و بازدید از نمایشگاه بین المللی ایران متافو با بیان اینکه زنجیره ارزش فولاد در کشور توسعه یافته است، اظهار کرد: صنعت فولاد جزو افتخارات کشور است، این صنعت هم نیاز داخل را تامین می کند و هم بخشی از ارز حاصل از صادراتش نیاز سایر صنایع را تامین می کند. طرح هایی نیز داریم که به توسعه صنعت فولاد کشور و افزایش صادرات کمک می کند.

معاون امور صنایع وزیر صمت تصریح کرد: اتفاقات خیلی خوبی در صنعت فولاد افتاده و این صنعت طی سالیان اخیر رشد خوبی کرده است. سال گذشته ۳۰ میلیون تن تولید انواع فولاد خام داشته ایم، در هفت ماه امسال نیز حدود ۱۶ میلیون تن انواع فولاد خام تولید شد.

تولید حدود ۱۴.۵ میلیون تن انواع محصولات فولادی در ۷ ماه امسال

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به اینکه در هفت ماه امسال ۱۴.۵ میلیون تن نیز انواع محصولات فولادی تولید شده است، افزود: واحدهای تولیدی زیادی داریم که در نوآوری پیشگام شده اند که تولید فولادهای آلیاژی برای مصارف خاص نمونه ای از آنهاست.

وی مهمترین عامل رشد کشورها را صنعت ساخت دانست و بیان کرد: صنعت ساخت می تواند با برندینگ سبب ارتقای صادرات شود که این صنعت نیاز به ماده اولیه (فولاد) دارد که زنجیره فولاد در کشور امروز شکل گرفته است.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: طرح هایی نیز داریم که به توسعه صنعت فولاد کشور و افزایش صادرات کمک می کند.

صادقی نیارکی گفت: باید با تکمیل زنجیره ارزش بتوانیم تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و لوازم خانگی صادر کنیم که این موارد نیازمند تکمیل زنجیره ارزش فولاد است‌ که در کشور توسعه یافته است و بیشتر نیز ارتقا می یابد.

وی در ادامه نمایشگاهها را محل به همرسانی نیازمندی ها و توانمندی ها دانست و بیان کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه باید از هیات های تجاری نیز دعوت به عمل آید تا سطح توانمندی کشور را ببینند و منجر به انعقاد قراردادهای خارجی شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها