رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571692

حقوق این مدیران قطع میشود!

ساعت24-امروز همزمان با ۱۵ آذرماه آخرین مهلت ورود و تکمیل اطلاعات حقوق دستگاه‌های اجرایی به سامانه ثبت حقوق و مزایا است و طبق آخرین هشدار داده شده به دستگاه‌ها،‌ اگر اقدام نکنند این بار دیگر تهدیدی برای کارکنان نیست و حقوق بالاترین مقام دستگاه اجرایی و تمامی مدیران مرتبط، برای آذرماه پرداخت نخواهد شد.

html>

بعد از آنکه اعلام شد حقوق آبان‌ماه دستگاه‌های اجرایی به ورود و تکمیل اطلاعات پرداختی در سامانه حقوق و مزایا مشروط شد، فرصتی تعیین شد تا دستگاه‌های که در این رابطه اقدام نکرده‌اند با ارائه تعهد کتبی حداکثر تا ۱۵ آذرماه اطلاعات را وارد کنند، این تاریخ هم ‌می‌تواند به این برگردد که معمولا در ۱۵ هر ماه حقوق کارکنان بسته شده و نهایت تا ۲۰ هرماه باید اطلاعات پرداخت به وزارت اقتصاد اعلام شود.

کارکنان مسئول نیستند که حقوق آنها قطع شود

اما در بخشنامه‌ای که طی روزهای گذشته از سازمان اداری استخدامی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده بار دیگر بر ۱۵ آذرماه به عنوان آخرین فرصت ورود اطلاعات تاکید شده است ولی این بار تمرکز بر حقوق مدیران و مقامات مسئول دستگاه‌های اجرایی قرار دارد؛ به طوری که اعلام شده است در صورت عدم تکمیل اطلاعات در سامانه ، پرداخت حقوق و مزایای بالاترین مقام دستگاه و تمامی مدیران مربوطه قطع خواهد شد.

در اعلام اولیه برای حقوق‌های آبان ماه ، کلیه پرداخت‌ها به دستگاه اجرایی یعنی تمام کارکنان و مدیران هدف قرار گرفته بودند ولی به هر صورت اجرای این تکلیف قانونی ارتباطی به کارکنان ندارد و مسئولیت آن بر عهده مدیران مربوطه از بالاترین مقام دستگاه اجرایی تا مدیران مالی و ذی حساب است، در عین حال که در قانون برنامه ششم توسعه بر شفاف سازی پرداخت‌ها به ویژه مدیران تاکید شده است.

در کنار عدم پرداخت حقوق مدیران، عملکرد تمامی دستگاه‌هایی که ورود اطلاعات نداشته و یا تکمیل نکرده اند، علاوه بر گزارش به هیات دولت و دستگاه‌های نظارتی، به صورت عموم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این در حالی است که انتشار وضعیت ورود اطلاعات از ابتدای سال گذشته تا ابتدای آبان‌ماه نشان داده بود که نزدیک به ۲۰ دستگاه اصلی ورود به اطلاعات نداشته‌اند و بخش زیادی از دستگاه‌های زیرمجموعه نیز اطلاعاتشان تکمیل نشده و یا اطلاع دقیقی از آنها وجود ندارد.

در این شرایط این انتظار وجود دارد که در اجرای قانون و شفاف سازی پرداخت‌ها ، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد به شروط تعیین شده و بخشنامه‌های ابلاغی خود به دستگاه‌های اجرایی اقدام کرده و در این رابطه تبعیض ایجاد نشود.

الزام ورود اطلاعات به سامانه ثبت حقوق و مزایا به ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه بر می‌گردد که دستگاه‌های مشمول مکلف هستند اطلاعات حقوق، فوق‌العاده، هزینه، کمک هزینه، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیر مستمر، نقدی و غیرنقدی و سایر مزایا به مقامات، روسا، مدیران را در سامانه ثبت کنند. بر این اساس در قانون بودجه نیز تکلیف شده که از خردادماه، تخصیص اعتبار حقوق کارکنان ، صرفا بر اساس اطلاعات سامانه پاکنام خواهد بود و از این تاریخ، هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر و غیر مستمر به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات هزینه ای و منابع عمومی و اختصاصی مشروط به ثبت اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها