رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571705

سایه اُمیکرون برسر کنفرانس انرژی آمریکا

ساعت24-کنگره نفت جهان هفته جاری در حالی در هیوستون آمریکا آغاز شد که بسیاری از مدیران و وزیران انرژی به دلیل شیوع واریانت جدید اُمیکرون و محدودیتهای سفر، در این رویداد غایب بودند.

html>

کنفرانس چهار روزه امسال که برگزاری آن سال ۲۰۲۰ به دلیل پاندمی به تاخیر افتاده بود، هر سه سال بازیگران بزرگ صنعت نفت را گرد هم می آورد. انتظار می رفت در این کنفرانس مقامات کشورهای عربستان سعودی، نیجریه، هند و آمریکا حضور پیدا کرده و درباره نقش فناوریهای جدید و استراتژیهای انرژی پاک به بحث و گفت و گو بپردازند.

اما محدودیتهای سفر و نگرانیها نسبت به واریانت جدید باعث شد سازمان دهندگان با غیبت بسیاری از مقامات شرکت کننده روبرو شوند. مقامات کنفرانس نفت جهان اعلام کردند هشت وزیر انرژی از عربستان سعودی، قزاقستان، قطر، آرژانتین، گینه استوایی، یونان، ترکیه و رومانی از حضور انصراف دادند و مدیران شرکتهای نفتی بریتیش پترولیوم، سوناطرک و قطر انرژی هم شرکت نمی کنند.

به گفته سازمان دهندگان، غیبت مقامات رده عالی ناشی از محدودیتهای سفر و نگرانیها نسبت به شیوع واریانت جدید است. این کنفرانس ادامه پیدا می کند و سخنرانان دیگری جایگزین خواهند شد.

واریانت جدید اُمیکرون در حالی شناسایی شده که صنعت انرژی با کمبود گاز طبیعی و برق در آسیا و اروپا دست و پنجه نرم می کند که ناشی از افت تولید در دوران پاندمی بوده است. قیمتهای انرژی که به بالاترین رکورد چند ساله صعود کرده بودند، با شیوع واریانت جدید و بازگشت قرنطینه ها، اخیرا عقب نشینی کرده اند.

بهای معاملات نفت هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد و روز جمعه در ۶۹ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه بسته شد و ۱۹ درصد کاهش نسبت به رکورد به ثبت رسیده در اواخر اکتبر نشان داد. تولیدکنندگان اوپک پلاس هفته گذشته با افزایش تدریجی تولید نفت در ژانویه موافقت کردند اما هشدار دادند در صورت آسیب دیدن تقاضا، در سیاست خود بازبینی خواهند کرد.

شناسایی واریانت جدید ویروس کرونا بر موضوع مهم دیگری برای شرکت کنندگان در کنفرانس هیوستون سایه انداخت. تولیدکنندگان نفت در مواجه با فشارهای رو به رشد به دلیل نگرانیها پیرامون تغییرات اقلیمی، باید به درخواستهای دولتها برای آلایندگی کمتر و عبور به سمت سوختهای پاکتر پاسخ دهند.

بر اساس گزارش رویترز، جلسه روز دوشنبه این کنفرانس با سخنرانی مدیران شرکتهای شورون، اکسون موبیل، آرامکو، اکوئینور و توتال انرژیز برگزار می شود. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک هم قرار است روز سه شنبه به دلیل محدودیتهای سفر به صورت آنلاین برای این کنفرانس صحبت کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها