رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571729

برنامه‌ وزارت جهاد کشاورزی در صورت حذف ارز 4200 تومانی/ مکاتبه با رئیس‌جمهور برای تامین نقدینگی

ساعت 24 -معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی در صورت حذف ارز 4200 تومانی گفت: به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم که دستور دهد 72 هزار میلیارد تومان برای تقویت تولید دراختیار این بخش قرار گیرد.

html>

محمد قربانی معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که احتمال حذف ارز 4200 تومانی نهاده‌های کشاورزی و برخی محصولات اساسی تا پایان سال و حتی زودتر وجود دارد، در این صورت چه برنامه‌ای برای مقابله با افزایش قیمت‌ها دارید، گفت: پیشنهادی به شورای امنیت ملی داده‌ایم و آنها هم مورد توجه قرار داده‌اند، مبنی بر اینکه حداقل برای سه ماه ذخایر راهبردی در کشور داشته باشیم. همچنین برنامه تأمین ارز برای سه ماه آینده نیز داشته باشد و ثبت سفارش‌ها به موقع انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: همچنین مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهور انجام دادیم که دستور دهد 72 هزار میلیارد تومان برای تقویت تولید در اختیار این بخش قرار گیرد.

وی افزود: همچنین پیشنهاد دادیم که پرداخت‌هایی که برای حمایت از قدرت خرید مصرف‌کنندگان انجام می‌شود، نیز سه ماه قبل شارژ بشود.

وی در پاسخ به اینکه مبلغی که قرار است به عنوان حمایت از قدرت خرید به مصرف‌کنندگان پرداخت شود چقدر است، گفت: دو رقم مطرح بود که یک مورد 110 هزار تومان و رقم بعدی از این هم بیشتر بود.

این مسئول در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس که خشکسالی و محدودیت‌هایی که کرونا در زنجیره عرضه ایجاد کرده باعث شده بسیاری از کشورها تولید داخل را در اولویت قرار دهند و صادرات محدود شده است، به طوری که روسیه عوارض صادرات محصولات اساسی را دو برابر کرده و یا چهار کشور صادرات کود ازته را ممنوع کرده‌اند. در دیگر سو، در دوران بهبودی نسبی پس از کرونا، انباشت تقاضایی شکل گرفته و شرایط برای واردات را سخت‌تر کرده است، برای کاهش وابستگی به ویژه در محصولات راهبردی است چه برنامه‌ای دارید، گفت: برنامه کشت فراسرزمینی برای مقابله با کمبود آب، توسعه کشت اراضی دیم و افزایش عملکرد، آبیاری زیرسطحی، اجرای پروژه‌های بزرگ آبی از جمله ایلام و خوزستان، اجرای الگوی کشت و آماده کردن بسته‌های سیاستی هدفمند و استفاده از تکنولوژی و تحقیقات به ویژه در بذر از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها