رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571832

بیانیه ۱۶۵ نماینده مجلس خطاب به رئیسی : منافع مردم را اولویت دهید / به وعده خود عمل کنید

ساعت24-۱۶۵ نماینده مجلس در بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی شدند.

html>

سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۶۵ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس جمهور درخصوص موضوع افزایش ظرفیت رشته های پزشکی را قرائت کرد.

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

«بسمه تعالی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

دسترسی به پزشک و دندانپزشک در بسیاری از نقاط کشور به یک معضل اساسی برای مردم تبدیل شده است. به‌گونه‌ای که بسیاری از مردم مناطق برای دسترسی به پزشک، رنج و خطر سفر به مراکز استان‌ها حتی تهران را به جان خریده‌اند و در نهایت در مقابل بیمارستان‌ها انتظار دریافت نوبت برای ویزیت پزشک را می‌کشند.

متاسفانه کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص، نظام سلامت را در برابر بحران هایی همچون پاندمی کرونا بسیار آسیب پذیر کرده است به گونه ای که در پیک های پی در پی، موضوع کمبود پزشک عامل اصلی افزایش فشار بر کادر درمان و تهدیدی جدی برای سلامت مردم در حوزه های انتخابیه بوده است.

با وجود اختلافات موجود بر سر سرانه پزشک، متاسفانه تمام سناریوهای مطرح شده در نهادهای مختلف، نشان دهنده کمبود شدید پزشک و دندانپزشک نسبت به جمعیت کشور در مقایسه با منطقه و کشورهای پیش رو در نظام سلامت است. از طرفی باید به این نکته توجه کرد که کشور در آستانه بحران سالمندی جمعیت قرار دارد که موجب افزایش شدید نیاز به خدمات پزشکی خواهد شد. در صورت عدم افزایش ظرفیت تربیت پزشک کافی برای پاسخگویی به نیازهای سالمندان، هزینه سنگینی به مردم و کشور تحمیل خواهد شد و ممکن است همانند ابتدای انقلاب مجبور به واردات پزشک شویم.

همانطور که مستحضرید ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در اقدامی بجا و قابل تقدیر، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی رشته پزشکی به میزان سالانه ۳ تا ۵ هزار نفر به مدت ۵ سال را مصوب کرده است، اما متاسفانه این اقدام از سوی نهادهای صنفی پزشکی به شدت مورد هجمه قرار گرفته است و این نهادها با نامه نگاری با شما درخواست خروج این مصوبه از دستور کار شده‌اند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام انقلابی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، حمایت کامل خود را از این اقدام ابراز می داریم و از حضرتعالی می‌خواهیم که منافع مردم را در اولویت تصمیم گیری خود قرار داده و در راستای عمل به وعده خود مبنی بر رفع انحصار از حوزه سلامت نسبت به تصویب و اجرای این مصوبه توجهات ویژه خود را مبذول دارید.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها