رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571868

ترامپ همین الان بایدن را میبرد!

ساعت24- نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، اگر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا امروز همراه با رقابتی فرضی بین دونالد ترامپ و جو بایدن برگزار شود، تعداد آرای رئیس جمهور سابق آمریکا از آرای ساکن کنونی کاخ سفید بیشتر خواهد شد.

html>

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، اگر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا امروز همراه با رقابتی فرضی بین دونالد ترامپ و جو بایدن برگزار شود، تعداد آرای رئیس جمهور سابق آمریکا از آرای ساکن کنونی کاخ سفید بیشتر خواهد شد.

نتایج نظرسنجی CAPS-Harris Poll که به طور انحصاری برای پایگاه هیل منتشر شده، نشان می‌دهد در چنین رقابت فرضی، ۴۸ درصد از رای‌دهندگان از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا حمایت خواهند کرد، در حالی که میزان آرای جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا ۴۵ درصد می‌شود. هشت درصد هم نسبت به انتخابشان اطمینان نداشتند.

آرای بایدن و ترامپ در گروه رای‌دهندگان زن به طور مساوی با ۴۶ درصد تقسیم شده، در حالی که مردان به میزان ۵۰ درصد از ترامپ و ۴۳ درصد از بایدن حمایت کردند. بایدن در گروه رای‌دهندگان شهرنشین، برتری ۲۰ درصدی بر ترامپ داشت و در گروه رای‌دهندگان حومه‌نشین هم برتری چهار درصدی کسب کرد، اما ترامپ در میان رای‌دهندگان روستانشین برتری ۳۳ درصدی به دست آورد.

بر اساس این نظرسنجی، در صورت کاندیداتوری ترامپ برای ریاست جمهوری در حزب جمهوری‌خواه، او احتمالاً به راحتی نامزدی این حزب را برای سال ۲۰۲۴ کسب کند.

ترامپ نسبت به سایر رقبای بالقوه جمهوری‌خواهش برتری چشمگیری نشان داد. بر اساس این نظرسنجی، ۶۷ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از این رئیس جمهوری سابق حمایت می‌کنند، در حالی که مایک پنس، معاون سابق او با ۹ درصد در رتبه دوم و رونالد دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا با هشت درصد رای در رتبه سوم قرار گرفت.

مارک پن، مجری این نظرسنجی می‌گوید: سقوط بایدن منجر به جهشی برای ترامپ در همه جبهه‌ها چه در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری‌خواهان و چه در انتخابات عمومی بالقوه شده است.

بایدن در سال ۲۰۲۰ با حدود هفت میلیون رأی بیشتر یا تقریباً برتری چهار درصدی، ترامپ را شکست داد. او عمدتاً به دلیل برتری‌های جزئی در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در این انتخابات پیروز شد؛ ایالت‌هایی که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ به خودش اختصاص داده بود.

نظرسنجی مذکور با پرسش از ۱۹۸۹ فرد ثبت‌نام شده به عنوان رای‌دهنده از ۳۰ نوامبر تا دوم دسامبر انجام شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها