رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 572256

۲۲ واقعیتی که چهره دیگری از تاریخ را نشان میدهند

ساعت 24- برخی از مسائل همچنان در هاله‌ای از ابهام هستند و کنکاش در عمق تاریخ هم نمی‌تواند گره از راز آن‌ها بشکافد. به تعدادی از این موارد پرداخته ایم.

تاری
html>

با اینکه اطلاعات زیادی در رابطه با تاریخ وجود دارد، اما برخی از مسائل همچنان در هاله‌ای از ابهام هستند و کنکاش در عمق تاریخ هم نمی‌تواند گره از راز آن‌ها بشکافد. اما در میان همین ابهامات، برخی دانستنی‌های جالب توجه به چشم می‌خورند که شاید کمتر کسی از وجودشان مطلع باشد.در زیر به ذکر شماری از این موارد پرداخته ایم. همراهمان باشید.

۱- مهر روی در ورودی آرامگاه توت‌عنخ‌آمون به مدت ۳۲۵۵ سال است که دست نخورده و سالم باقی مانده است. آرامگاه توت‌عنخ‌آمون در تاریخ ۴ نوامبر ۱۹۲۲ در دره پادشاهان توسط هاوارد کارترکم و بیش دست‌نخورده یافت‌شد.

۲۲ واقعیتی که چهره دیگری از تاریخ را نشان می‌دهند


۲- برخلاف تصور عام، در دوران پارینه‌سنگی شکار ماموت‌ها برای انسان‌ها امری عادی نبوده است. بلکه آن‌ها به دنبال یافتن ماموت‌های مرده بودند تا از گوشت، پوست و استخوان هایشان استفاده کنند.

۲۲ واقعیتی که چهره دیگری از تاریخ را نشان می‌دهند

۳- سه جنگ خونین و مملو از کشتار انسانی در جهان در قلمرو کشور پهناور چین روی داده است.

۴- جوان‌ترین «پاپ» (پیشوای کاتولیک ها) تاریخ ۱۱ ساله بوده است.

۵- هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی بینی مجمسه ابوالهول را کنده است، وجود ندارد. برخی معتقدند ارتش ناپلئون برای تمرین‌های نظامی خود بینی ابوالهول را نشانه می‌گرفته‌اند. اما تصویری از این مجسمه که در سال ۱۷۳۷ یعنی ۶۰ سال قبل از ورود ناپلئون به مصر وجود دارد که این تندیس را همچنان بدون بینی نشان می‌دهد.

۶- در اواخر قرن ۱۹ میلادی، مردها می‌توانستند همسران خود را به بازار برده و بفروشند. این سنت و رسم عجیب برای مواقعی بود که مردها از همسران خود ناامید و دلسرد می‌شدند. دوران طلایی فروش زن بین سال‌های ۱۷۸۰ تا ۱۸۵۰ بود. در این سال‌ها حدود ۳۰۰ زن توسط شوهرهایشان فروخته شدند. این تعدادی است که در کتاب‌ها ثبت‌شده است. همسر فروشی یکی از سنن انگلیسی‌ها برای پایان دادن به ازدواج بود.

۷- در یکصدمین سالگرد حمله فرانسه به روسیه در سال ۱۸۱۲، نه تنها شاهدین این رویداد، بلکه شرکت کنندگان در جنگ برودینو همچنان زنده بودند. جنگ بورودینو، در ۷ سپتامبر ۱۸۱۲ میلادی، با حمله ارتش فرانسه به رهبری ناپلئون بناپارت به روسیه به وقوع پیوست. این جنگ، یکی از خونین‌ترین جنگ‌های ناپلئونی بود و بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر تلفات بر جای گذاشت.

۸- ژان ژاک روسو، نویسنده مقالات و کتب فلسفی در زمینه تربیت کودکان، هر ۵ فرزند خود را به مدارس شبانه روزی فرستاده بود.

۹- یک تکه کیک از مراسم ازدواج ملکه ویکتوریا و شاهزاده آلبرت در بریتانیا نگهداری می‌شود. این عروسی در سال ۱۸۴۰ میلادی روی داده بود.

۲۲ واقعیتی که چهره دیگری از تاریخ را نشان می‌دهند

۱۰- جرج واشنگتن یکی از مشهورترین روسای جمهور کشور آمریکا، هرگز در کاخ سفید زندگی نکرد –، زیرا تا آن تاریخ هنوز کاخ ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا ساخته نشده بود.

۱۱- هنرمندی موسوم به ساموئل مورس، وقتی پیغام فوت همسر خود را بسیار دیر دریافت کرد و به موجب آن نتوانست در مراسم خاکسپاری وی حاضر شود، تصمیم گرفت سیستم ارسال پیام با سرعت بیشتری را اختراع نماید؛ که در این کار موفق نیز بود.

۱۲- شاید باور نکنید، اما عکس زیر، پتنت (ثبت اختراع) دستمال توالت است که تاریخ آن به سال ۱۸۹۱ میلادی بر می‌گردد. با این حساب دستمال رولی با این قدمت، جایگاه ویژه‌ای در زندگی بشر داشته است.

۱۳- در پاییز سال ۱۹۱۴ میلادی، هنگامی که سربازان آلمانی وارد شهر پاریس شدند، ۵ هزار سرباز فرانسوی در عرض یک شب به عنوان جوخه دفاعی به خط مقدم فرستاده شده بودند.

۱۵- یک باستان‌شناس اهل روسیه در ۲۰ ژوئن سال ۱۹۴۱ میلادی در آرامگاه تیمور (گور امیر) را باز کرد.

۱۶- در سال ۱۹۴۷ میلادی، همچنان در بریتانیا عرضه کوپن‌های سهمیه بندی غذا وجود داشت. دولت وقت مجبور به فروش کارت‌های بیشتر بود تا بتواند بودجه دوخت لباس الیزابت دوم را تامین کند.

۲۲ واقعیتی که چهره دیگری از تاریخ را نشان می‌دهند

۱۷- یوری گاگارین، نخستین مرد حاضرشده در فضا نتوانست Vostok-۱ را کنترل کند و به همین خاطر، این پرواز به صورت خودکار صورت گرفت.

۱۸- جیمی نیکول، موسیقی‌دان بریتانیایی پنجمین عضو از گروه بیتل‌ها بود. او در ۸ کنسرت در هنگ کنگ، دانمارک، هلند و استرالیا به جای رینگو استار در گروه حضور داشت تا تورهای برگزاری کنسرت‌های بیتلز متوقف نشوند.

۱۹- در سال ۱۹۶۹ میلادی، یک جنگ خونین میان سالوادور و هندوراس شکل گرفت. دلیلش هم کشمکش‌هایی بود که به خاطر رقابت‌های فوتبالی برای رسیدن به جام جهانی در سال ۱۹۷۰ میلادی روی داد.

۲۰- نه تنها آلمان، بلکه فرانسه نخستین کشورهایی بودند که در طول جنگ جهانی اول از گازهای سمی برای مقابله با نیروهای دشمن استفاده می‌کردند. آن‌ها عموما از نارنجک‌های گازی استفاده می‌کردند و به همین خاطر سربازان مجبور به گذاشتن ماسک روی صورت‌های خود بودند.

۲۱- آخرین اعدام در اروپای غربی به وسیله سم یا به ضرب گلوله نبود، بلکه سر متهم با گیوتین از بدنش جدا شد. این محاکمه در سال ۱۹۷۷ میلادی اجرا شد.

۲۲ واقعیتی که چهره دیگری از تاریخ را نشان می‌دهند


۲۲- در کشور انگلستان، بیش از ۲۰۰ سال کودکان موظف به تمیزکردن دودکش‌ها در سطح شهر بودند. از آنجا که کودک جثه ظریفی داشتند، می‌توانستند داخل دودکش‌ها بروند. اما بعدها پزشکان اعلام کردند که این امر برای سلامتی این قشر از اجتماع بسیار مضر است و لذا این شغل به طور کلی برچیده و ممنوع اعلام شد.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها