رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 574872

دو میلیون واکسن اهدایی را هدیه میدهیم

ساعت24- هفته پیش، کشوری پیشنهاد ارسال ۲ میلیون دوز واکسن به ایران را داده است، هدیه را گرفتیم و مازاد آن را در منطقه از جمله یمن، سوریه و افغانستان استفاده می‌کنیم.

html>
هفته پیش، کشوری پیشنهاد ارسال ۲ میلیون دوز واکسن به ایران را داده است ، هدیه را گرفتیم و مازاد آن را در منطقه از جمله یمن، سوریه و افغانستان استفاده می‌کنیم.

حسین امیر عبداللهیان درباره ضرورت شکل‌گیری شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: با توجه ویژه آیت الله رئیسی ، شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بعد از ۱۴ سال به ریاست شخص رییس جمهوری برگزار و برای آسیب شناسی و بررسی مشکلات ایرانیان خارج از کشور، اعضای جدیدی به این شورا اضافه شدند. معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از جمله افرادی بود که برای حل مشکلات مشمولین نظام وظیفه به این ترکیب اضافه شد.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه در چند سال گذشته بر رویکردهای سیاسی، کنسولی و فرهنگی متمرکز بوده است. رویکرد دولت جدید تقویت تجارت خارجی و تجارت بین المللی در حوزه دیپلماسی اقتصادی است؛ لذا یکی از وظایف معاونت دیپلماسی ما و ادارات زیر نظر این معاونت، تلاش برای ارزآوری در کشور و حل و فصل و رفع مشکلات تجارت بین المللی است .
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان بیان کرد: این قول به مردم داده می‌شود که سفارت های ما در تلاش برای واردات واکسن و به موازات آن حمایت از تولید داخلی هستند. هفته پیش، کشوری پیشنهاد ارسال ۲ میلیون دوز واکسن به ایران را داده است. مقامات وزارت بهداشت اعلام کردند که انبارها پر و امکان دریافت آن وجود ندارد. هدیه را گرفتیم و مازاد آن را در منطقه از جمله یمن، سوریه و افغانستان استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای با وزارت بهداشت در اوایل دولت، برخی اعلام کردند، چون FATF را تایید نکردیم، چگونه پول واکسن را پرداخت کنیم. چراکه امکان تبادل بانکی نداریم و بانک مرکزی علی رغم شرایط سخت و دیگر بخش‌ها به وظایف خود عمل کرده و شاهدیم که واکسن به تعداد انبوه در حال حاضر در سراسر کشور موجود است.
وزیر امور خارجه ادامه داد: نزدیک به چهار میلیون افغانستانی مقیم ایران نیز از این خدمات بهره‌مند شده اند. در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه نروژ اعلام کردم که در تحولات اخیر افغانستان نیز نزدیک به ۷۰۰ هزار افغان را سامان دهی کردیم. روزانه بیش از ۵ هزار افغان وارد کشور می‌شوند که نیاز به اسکان آن‌ها و واکسناسیونشان را داریم.
امیرعبداللهیان بیان کرد: جذب واکسن برای مهار کرونا در دولت جدید با موفقیت انجام شد. امیدواریم که در حوزه توسعه همکاری‌های اقتصادی با سایر بخش‌های کشور موفقیت‌های بیشتری را داشته باشیم. تلاش می‌کنیم که نتیجه اقدامات اقتصادی به گونه‌ای باشد که مردم آثار آن را در زندگی و سفره خود ببینند.
وزیر امور خارجه بیان کرد: مشکلی که با برخی از نهادهای بین المللی وجود دارد مربوط به پدیده مهاجرت از طرف افغانستان و بحران‌های حال حاضر این کشور است. برخی از کشورهای اروپایی علی رغم ابراز همدردی، خیلی محدود کمک کرده یا اصلا کمک نمی‌کنند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها