رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 574973

دروبین سلفی شگفت‌انگیز موتورولا Edge X۳۰

ساعت24- ماه گذشته بود که شرکت لنوو، گوشی پرچمدار جدید Moto Edge X30 را در چین عرضه کرد، اما نکته قابل توجه این است که این مدل، نسخه‌ای با نام Edge X30 Under-Screen Camera Version نیز دارد که به دوربین سلفی قدرتمند ۶۰ مگاپیکسلی زیر نمایشگر مجهز است.

html>

فرارو: شرکت لنوو ماه گذشته بود که گوشی پرچمدار جدید خود یعنی Motorola Moto Edge X30 را روانه بازار کرد که از مشخصات جالب توجهی برخوردار بود، اما این مدل همچنین نسخه دیگری با نام Edge X30 Under-Screen Camera Version نیز دارد که از یک دوربین سلفی زیر نمایشگر ۶۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

دروبین سلفی شگفت‌انگیز موتورولا Edge X۳۰

ماه گذشته، لنوو موتورولا Moto Edge X30 را در چین به عنوان اولین گوشی هوشمند جهان با پردازنده جدید Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 معرفی کرد. این قدرتمندترین چیپست موبایلی است که کوالکام تا به حال تولید کرده است، بنابراین Edge X30 را می‌توان یک گوشی پرچمدار واقعی با مشخصات بالا و قیمت مناسب دانست که مشخصاتی همچون یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی AMOLED، یک دوربین سلفی زیر نمایشگر ۶۰ مگاپیکسلی، یک دوربین سه گانه در پشت، بلندگوهای استریو دوگانه با Dolby Atmos و یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۸ واتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را احتمالاً در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار آینده خواهیم دید. به هر حال، Moto Edge X30 اولین تلفنی است که از این تراشه ۴ نانومتری استفاده می‌کند که ۳۰ درصد عملکرد GPU بهتر و ۲۰ درصد عملکرد CPU بهتر را در مقایسه با تراشه پرچمدار قبلی یعنی Snapdragon 888 ارائه می‌دهد. این تلفن به طور استاندارد با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می‌شود و البته از شبکه اینترنت موبایل ۵G نیز پشتیبانی می‌کند.

دروبین سلفی شگفت‌انگیز موتورولا Edge X۳۰

Motorola Edge X30 با دوربین زیر نمایشگر ۶۰ مگاپیکسلی

Moto Edge X30 همچنین اولین گوشی موتورولا است که اندروید ۱۲ را به صورت خارج از جعبه و بر روی پوسته MyUI اجرا می‌کند. گوشی‌های موتورولا یک تجربه تقریباً خالص اندرویدی را ارائه می‌دهند که برای بسیاری از کاربران بسیار لذت بخش خواهد بود. گوشی هوشمند جدید همچنین دارای صفحه نمایش بزرگ و روشن ۶.۷ اینچی Full HD+ AMOLED با نرخ تازه سازی فوق العاده بالا ۱۴۴ هرتز است. تا به حال، ما فقط با گوشی‌های هوشمند مخصوص بازی شاهد این نرخ به روز رسانی بالا بوده ایم. صفحه نمایش Motorola Edge X30 توسط Corning Gorilla Glass محافظت می‌شود و این گوشی همچنین در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. حسگر اثر انگشت آن نیز در کناره گوشی تعبیه شده است.

موتورولا دو نسخه از X30 را عرضه کرده که یکی با و دیگری بدون دوربین سلفی زیر نمایشگر است. دومی Edge X30 Under-Screen Camera Version نامیده می‌شود و اولین گوشی هوشمند موتورولا با دوربین سلفی است که زیر صفحه نمایش پردازش می‌شود. در حال حاضر چند گوشی مانند ZTE Axon 3 و Xiaomi Mi Mix 4 در چین با این فناوری جدید دوربین سلفی در دسترس هستند. گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ نیز دارای دوربین زیر پنل است. با این حال، در جایی که سامسونگ از سنسور دوربین ۴ مگاپیکسلی ناچیز استفاده کرده است، Edge X30 به دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی با وضوح بالا مجهز شده است.

یک دوربین سه گانه در پشت Edge X30 نیز موجود است که شامل یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تصویر عمق است، ولی متاسفانه، دوربین تله فوتو در آن گنجانده نشده است. گفته می‌شود این دوربین‌ها می‌توانند فیلم‌ها را با وضوح 4K @30fps ضبط کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این گوشی پرچمدار، قابلیت شارژ سریع آن است. یک باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۸ واتی در جعبه تعبیه شده است. این سیستم سریع شارژر USB-C، قادر است باتری خالی دستگاه را در عرض ۳۵ دقیقه کاملاً پر کند.

دروبین سلفی شگفت‌انگیز موتورولا Edge X۳۰

قیمت و دسترس بودن

هنوز مشخص نیست که موتورولا اج X30 چه زمانی به بازارهای جهانی راه خواهد یافت چرا اکنون تنها در کشور چین در دسترس است. در چین، این گوشی دارای قیمت خرده فروشی ۳۲۰۰ یوان است که تقریباً معادل ۴۴۴ یورو می‌شود. برای این مبلغ، مدلی را با دوربین سلفی عادی، رم ۸ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دریافت می‌کنید. البته باید توجه داشت که یک نسخه با رم ۱۲ گیگاباتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز موجود است.

نسخه Under Screen Camera دارای یک پیکربندی استاندارد ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است که قیمت آن ۴۰۰۰ یوان، معادل ۵۵۵ یورو تعیین شده است. هر دو مدل در دو رنگ سیاه و سفید ارائه می‌شوند. اگر لنوو تصمیم بگیرد این گوشی هوشمند را در اروپا نیز عرضه کند، بدون شک قیمت‌ها بالاتر خواهد بود. هرچند، این شرکت موفق شده است موتورولا Moto Edge X30 را با قیمت بسیار رقابتی در بازار عرضه کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها