رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575026

ادعای واشنگتن: ناتو برای روسیه تهدید نیست

ساعت۲۴-«ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا ضمن هشدار مجدد به روسیه درباره اوکراین مدعی شد که ناتو تهدیدی برای مسکو نیست.

html>

نفر سوم وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که اگر روسیه تهدیدی برای ناتو ایجاد نکند، این ائتلاف نظامی غربی تهدیدی برای روسیه نیست.

«ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا به منظور توضیح نشست اخیر نمایندگان ارشد واشنگتن و مسکو در ژنو سوئیس یک نشست خبری ترتیب داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نولاند در این نشست ادعا کرد که ناتو هیچ تهدیدی برای روسیه نیست البته به شرطی که روسیه تهدیدی برای این ائتلاف نظامی ایجاد نکند.

نفر سوم وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: «ناتو تهدیدی برای روسیه نیست گر اینکه روسیه تهدیدی برای ناتو را انتخاب کند. ناتو یک ائتلاف دفاعی است که تنها هدف آن حفاظت از اعضای خود است».

به گفته این مقام ارشد واشنگتن، در پیش گرفتن راه دیپلماتیک و توسل به دیپلماسی، بهترین راه برای احیای ثبات و امنتی برای اوکراین، اروپا و روسیه است.

وی بار دیگر تهدید مقام‌های آمریکایی درباره احتمال اعمال تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی شدید علیه روسیه در صورت «حمله به اوکراین» را تکرار کرد.

نولاند هشدار داد، محدودیت‌ها و تحریم‌های اعمالی آمریکا و متحدانش علیه روسیه تاثیری دردناک روی این کشور خواهد داشت.

این مقام واشنگتن گفت: «ما به رایزنی‌هایی که با متحدان و شرکای خود داشته‌ایم بسیار مطمئن هستیم. ما حدود دو ماه و نیم در هر سطحی از رئیس‌جمهور تا سطوح پایین در این زمینه کار کرده‌ایم».

وی افزود: «همانطور که من به طور کلی بحث کردم و فقط به طور کلی در مورد آنها صحبت خواهم کرد، درک مشترکی از نوع اقدامات مالی فشرده‌ای داریم که باید انجام دهیم، و همچنین در حال حاضر در چارچوب محدودیت‌های صادراتی که تاثیرش روی روسیه دردناک خواهد بود».

این اظهارات در شرایطی انجام شده که مذاکرات مسکو و واشنگتن در ژنو به ریاست معاون وزیر خارجه روسیه و قائم مقام وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه برگزار شد.

به دنبال این نشست، مقام‌های آمریکایی بار دیگر هشدار دادند در صورت «حمله روسیه به اوکراین»، مسکو با تحریم‌هایی شدید مواجه خواهد شد.

مقام‌های ارشد مسکو بارها ادعاهای واشنگتن، متحدان اروپایی و دولت غربگرای اوکراین درباره تدارک روسیه برای حمله به این کشور را رد کرده‌اند و همزمان درباره تبعات الحاق اوکراین به ناتو حضور این ائتلاف در نزدیکی روسیه هشدار داده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه شنبه (دیروز) گفته پس از دور اول مذاکرات با آمریکا درباره اوکراین و درخواست روسیه برای تضمین‌های امنیتی غرب، دلیلی برای خوش‌بینی نمی‌بیند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود، با این حال، اینکه مذاکرات روز دوشنبه در ژنو به صورت باز، اساسی و مستقیم برگزار شد، نکته‌ای مثبت است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها