رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575114

محمد پنجعلی از شرایط فنی و مدیریتی سرخ‌ها می‌گوید

وزیر ورزش استقلالی نیست/هر تیمی با مشکلات پرسپولیس زمین‌گیر است

ساعت۲۴-پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و تیم ملی معتقد است وضعیت پرسپولیس از لحاظ فنی در حال حاضر خوب است و این تیم جزو مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آید اما از لحاظ مدیریتی باید شرایط باشگاه زودتر به ثبات برسد.

html>

تیم فوتبال پرسپولیس امروز در حالی در آخرین بازی نیم‌فصل مقابل فجر سپاسی قرار می‌گیرد که با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین در جایگاه دوم جدول قرار دارد. آنها در آخرین بازی مقابل پدیده قعرنشین با تساوی یک - یک متوقف شدند. پرسپولیس جدا از نتیجه نه چندان خوبی که مقابل نماینده مشهد به دست آورد، دچار مشکلات دیگری هم هست. حذف این تیم از آسیا با نظر ای‌اف‌سی و استعفای مجید صدری سرپرست باشگاه، وضعیت را از لحاظ مدیریتی آشفته کرده. در نهایت مصدومیت عیسی آل‌کثیر از ناحیه رباط صلیبی که فصل را برای او به پایان رساند شرایط یحیی گل‌محمدی را بسیار سخت کرد.
محمد پنجعلی مدافع سابق سرخپوشان در مورد استعفای صدری به روزنامه اعتماد گفت: «چه نظری می‌توانم داشته باشم؟ ما عادت داریم به این اتفاقات. اینکه مدیران در پرسپولیس مدام جابه‌جا بشوند. امیدواریم که مدیر جدید لااقل ثبات داشته باشد. چون ثبات مدیریت کمک می‌کند به تیم. این خیلی مهم است. تیم فعلا در بالای جدول است و جزو مدعیان به حساب می‌آید. این خیلی اهمیت دارد. باید مراقب بود تیم لطمه نخورد. مشکلات به هر حال هست و باید کاری کرد بیشتر از این نشود. ان‌شاالله مدیریت جدید زودتر کارش را شروع کند و بتواند کمک کند.»
ایشان در رابطه با اینکه وزیر باید استعفای صدری را می‌پذیرفت یا خیر توضیح داد: «این تصمیمی است که خود صدری گرفته است و استعفا داده. دلایل خاص خودشان را داشتند و فکر می‌کنم ایشان می‌داند شرایط به چه صورتی است. اگر می‌توانست کمک کند می‌ماند بهتر بود در غیر این صورت تصمیمش درست بود. در باشگاه بدهی‌ها تلنبار شده و قراردادهای بچه‌ها مانده است. باید راهی برای حل این مشکلات پیدا کنند.»
مدافع سابق تیم ملی در واکنش به این مساله که برخی هواداران پرسپولیس می‌گویند سجادی استقلالی است اظهار داشت: «من فکر می‌کنم این رویکرد کمی احساساتی است. عمده مشکل ما این است که متولی ما وزارت ورزش است و وقتی وزارت حمایت نکند تیم به مشکل برمی‌خورد. برای همین هم باید مدیریتی بیاید که بتواند کمک کند و مشکلات مالی را برطرف کند.»
کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه به مصدومیت عیسی آل‌کثیر اشاره کرد و گفت: «کادر فنی پرسپولیس مدام با تیم زندگی می‌کنند و مشکلات را به خوبی می‌شناسند. شک نکنید روی تصمیماتی که می‌گیرند فکر شده و احساسی برخورد نمی‌کنند. امیدوارم عیسی هم هرچه زودتر برگردد. حتما در این رابطه چاره‌اندیشی صورت می‌گیرد.» ایشان افزود: «یک تیم به هر حال باید جایگزین داشته باشد و من فکر می‌کنم پرسپولیس جایگزین دارد. اما به هر حال بازیکنانی هستند در تیم که تاثیرگذار هستند. امیدواریم که تاثیر نبود عیسی آل‌کثیر خیلی کم بشود. چون این بازیکن هم تازه داشت راه می‌افتاد و حیف شد که در این مقطع دچار مصدومیت شد.»
کاپیتان سابق پرسپولیس در مورد وضعیت کلی تیم گفت: «وضعیت پرسپولیس عالی است. این تیم مدعی است. کادر فنی و بازیکنان در مقابل مشکلاتی هم که دارند خیلی با طمانینه رفتار می‌کنند و تا جایی که من می‌دانم تیم آرامشش را حفظ کرده است. آنها به خوبی می‌دانند هواداران انتظار دارند. تیم ۴0 ، ۵۰ میلیون طرفدار دارد. هرکدام از مشکلات پرسپولیس کافی است برای هر تیمی اما ما می‌بینیم با همین شرایط تیم مدعی است. پرسپولیس با صدر فقط سه امتیاز یا در واقع یک بازی اختلاف دارد. پرسپولیس آنقدر فرازونشیب دارد در لیگ که این امتیاز قابل جبران است. من شخصا پرسپولیس را مدعی می‌بینم امسال. با وجود همه مشکلات می‌بینیم شاکله تیم دست نخورده است. فوتبال هم عالی بازی می‌کنند. در همین بازی آخر ۹۰ دقیقه حمله کردند و حریف هم با یازده نفر دفاع کرد. به خصوص زمین هم مناسب نبود. من نمی‌دانم در این برهه زمانی که همه دنیا از بهترین چمن‌ها بهره می‌برند یک‌سری زمین‌ها واقعا شرایط بازی کردن ندارد و کیفیت کار را می‌آورد پایین و طبیعی است که شرایط برای تیمی که دفاع می‌کند بهتر است. اما برای آن تیمی که می‌خواهد فوتبال بازی کند و روی زمین کار کند شرایط سخت است.»
ایشان در پایان به شرایط کلی تیم در نیم‌فصل نخست پرداخت و توضیح داد: «نیم‌فصل اول در مجموع خوب بود. کیفیت زیاد عالی نبود اما قابل قبول بود. پرسپولیس در مجموع بازی‌های خوبی انجام داده است. با آن شرایطی که از آسیا برگشت خوب خودش را جمع‌وجور کرد. بچه‌ها بیشتر باهم آشنا شدند و تیم روان‌تر بازی می‌کند. این نشان می‌دهد بچه‌هایی که جدید آمدند تا حدودی جا افتادند. یادمان نرود پرسپولیس مهره‌هایی از دست داد که واقعا تاثیرگذار بودند.»

این تیم مدعی است. کادر فنی و بازیکنان در مقابل مشکلاتی هم که دارند خیلی با طمانینه رفتار می‌کنند و تا جایی که من می‌دانم تیم آرامشش را حفظ کرده است. آنها به خوبی می‌دانند هواداران انتظار دارند. تیم ۴0 ، ۵۰ میلیون طرفدار دارد. هرکدام از مشکلات پرسپولیس کافی است برای هر تیمی اما ما می‌بینیم با همین شرایط تیم مدعی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها