رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575157

اعتصاب و بستن مسیرها؛ "روز خشم" لبنانیها در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی

ساعت 24 -تظاهرکنندگان لبنانی صبح امروز (پنج‌شنبه) در اعتراض به وخامت شرایط اقتصادی کشورشان، بسیاری از مسیرها را مسدود کردند.

html>

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مرکز کنترل ترافیک لبنان در توییتی از بسته شدن بسیاری از مسیرها و چهارراه‌ها در نتیجه آغاز تظاهرات خبر داد.

چندین نقطه از لبنان امروز در راستای اجرای تحصن سراسری حمل و نقل زمینی به مدت ۱۲ ساعت شاهد مسدود شدن مسیرها بود. این اقدام در اعتراض عدم پاسخگویی دولت به خواسته‌های رانندگانی است که با مشکل گرانی سوخت روبه‌رو هستند.

برخی از سازمان‌های جامعه مدنی خواستار مشارکت در این اعتراضات شدند. این اعتراضات باعث تعطیلی فعالیت‌ها در برخی بخش‌ها به خصوص بانک‌های خصوصی، ایستگاه‌های پمپ بنزین و شرکت‌های نفت شده همین‌طور برخی مدارس و دانشگاه‌های نیز بسته شده‌اند.

ده‌ها معترض لبنانی تجمع خود را از عصر چهارشنبه آغاز کرده و تعدادی از آنها مقابل ساختمان بانک مرکزی لبنان در بیروت و شعبه این بانک در شهر طرابلس تحصن کردند.

آنها در تحصن خود برکناری "سیستم فاسد حاکم" و محاکمه آن را خواستار شدند.

قرار بود معترضان از مقابل ساختمان بانک به سمت ساختمان دولت و از آنجا به سمت ساختمان پارلمان بروند؛ اما در پی تلاش تعدادی از تظاهرکنندگان برای بالا رفتن از دیوار بانک و ورود به داخل ساختمان از درب پشتی برای آتش زدن آنجا، یک درگیری کوچک شکل گرفت.

اعتراضات لبنانی‌ها با وجود تدابیر امنیتی شدید ارتش این کشور و تیم ضد شورش و نیروهای امنیتی انجام شدند.

معترضان در طرابلس نیز همانند بیروت با آتش زدن لاستیک‌های خودرو مسیرها را مسدود کرده و در اعتراض به شرایط دشوار اقتصادی مقابل ساختمان بانک لبنان تجمع کردند.

لبنان با بحران اقتصادی، کاهش درآمدهای خارجی، افزایش بدهی‌ها و کاهش ارزش پول این کشور مواجه هستند و قدرت خرید آنها به شدت کاهش یافته است.

برخی اتحادیه‌ها و سندیکاهای بخش حمل‌ونقل برای تظاهرات "روز خشم" امروز و بستن تمامی مسیرها از ساعت پنج صبح تا پنج عصر فراخوان داده بودند.

انجمن شرکت‌های واردکننده سوخت نیز اعلام کردند که امروز برای اعلام همبستگی خود با اتحادیه‌های حمل‌ونقل، ارائه سوخت از مخازن خود را متوقف خواهند کرد.

همچنین بانک‌ها و مدارس برای حفظ جان کارمندان و دانش‌آموزان امروز تعطیل هستند.

بسام مولوی، وزیر کشور لبنان از مدیرکل نیروهای امنیتی این کشور خواست همزمان با تظاهرات اتحادیه‌ها و سندیکاهای بخش حمل‌ونقل، تدابیر امنیتی را در پیش بگیرند.

مولوی به نیروهای امنیتی تاکید کرد مانع از هرگونه اقدام مخل امنیت و یا آزادی‌ها و آسیب رسیدن به اموال و دارایی‌های مردم شوند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها