رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575238

بازیکنان پرسپولیس خطاب به مدیرعامل جدید باشگاه:

یک نفر حاضر نیست پای حرف‌های شما بنشیند/ترس هواداران از بازگشت به روزهای پیش از برانکو

ساعت۲۴-انتصاب رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس با وجود آنکه ظن آن می‌رفت همچنان یک سورپرایز به حساب می‌آید. سورپرایزی که هواداران ارتش سرخ و برخی بازیکنان و پیشکسوتان هنوز نتوانسته‌اند با آن کنار بیایند.

html>

روز چهارشنبه مدیرعامل سابق سایپا که مدتی از فوتبال دور بود به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس معرفی شد. این اتفاق بعد از استعفای مجید صدری سرپرست سابق این تیم به وقوع پیوست. همزمان با این انتصاب ترکیب هیات‌مدیره باشگاه‌ها هم عوض شد و غلامعلی محمد علیپور، سید مجید پوراحمدی و بیژن ذوالفقارنسب با حکم وزیر به عضویت هیات‌مدیره پرسپولیس درآمدند. دو عضو سابق نیز در سمت خود ابقا شدند.
تغییرات جدید در مدیریت پرسپولیس به هیچ عنوان به مذاق هواداران این تیم خوش نیامد و در فضای مجازی حسابی به وزیر و مدیرعامل جدید تیم تاختند. هواداران با اسم رمز «پروژه نابودی پرسپولیس» از مدیرعامل جدید پذیرایی کردند. بیشتر هواداران معتقدند درویش نمی‌تواند مشکلات بزرگ تیم را حل کند و با سوابق و دوستانی که دارد دوباره قرار است تیم را به روزگار قبل از برانکو برگرداند.
پیش از این در مورد انتخاب مدیرعامل جدید پرسپولیس گزارش داده بودیم که این امر با نظر مهرداد بذرپاش رییس فعلی دیوان محاسبات و مدیرعامل سابق شرکت خودروسازی سایپا قرار است انجام شود. در نهایت هم همین اتفاق افتاد و به قول برخی هواداران پرسپولیس سایپایی‌ها و تمام کسانی که در حلقه دوستان بذرپاش بودند به مدیرعاملی و عضویت هیات‌مدیره پرسپولیس درآمدند؛ وزیر ورزش هم که خودش قبلا در شرکت سایپا جزو نزدیکان بذرپاش بوده‌ است.
انتصاب درویش به سمت مدیرعامل پرسپولیس بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه را هم آزرده کرده است. ابراهیم شکوری معاون سابق اجرایی باشگاه در توییتی انتصاب درویش را مصداق قحط‌الرجال دانست. نخستین جلسه بازیکنان و مدیرعامل جدید به عنوان جلسه معارفه هم بسیار تنش‌زا بوده است. طبق اطلاعاتی که خبرنگار روزنامه اعتماد به دست آورده در این جلسه یکی از بازیکنان قدیمی پرسپولیس خطاب به درویش گفته: «اگر چراغ‌ها را خاموش کنید و بگویید هر کس دوست دارد جلسه را ترک کند یک نفر در این اتاق باقی نمی‌ماند» و بازیکن دیگری پرسیده: «شما چرا به پرسپولیس آمدید؟ اصلا پرسپولیس را می‌شناسید؟» مهدی ترابی که در بازی با فجر سپاسی گل برتری تیمش را به ثمر رساند در مصاحبه بعد از بازی هم همین جمله را به نوع دیگری بیان کرد و گفت: «درویش باید بداند کجا آمده است.»
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که هر روز عملکردش بیش از گذشته سوال‌برانگیز می‌شود باید پاسخ پرسش‌های زیادی در مورد این انتخاب را بدهد از جمله اینکه چرا باید شخصی خارج از حوزه ورزش در رابطه با مدیریت سرخابی‌ها اعمال نفوذ کند؟ آیا اشخاص قابل اعتناتری نبودند که به عضویت هیات‌مدیره پرسپولیس دربیایند؟ تکلیف عضو اقتصادی که قرار بود به هیات‌مدیره پرسپولیس اضافه شود چه شد؟ آیا سید مجید پوراحمدی که تا چندی پیش مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بوده قرار است این وظیفه را به دوش بکشد؟ حضور دکتر بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در هیات‌مدیره اتفاق خوبی است با این حال سمت‌های زیاد ایشان از جمله حضور در سمت مشاور وزیر و ریاست کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال تعجب‌برانگیز است و این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا ذوالفقارنسب می‌تواند همه این مشاغل را مدیریت کند؟ در کنار اینها مهم‌ترین سوالی که سجادی باید پاسخ دهد این است که چرا انتخاب درویش در حالی که از مدت‌ها پیش همه می‌دانستند گزینه اول مدیرعاملی پرسپولیس بوده اینقدر طول کشید؟ در چند ماه گذشته بحث مدیریت پرسپولیس و تبدیل حکم سرپرستی م جید صدری به مدیرعاملی یکی از اصلی‌ترین حواشی پرسپولیس بود. هر بار که سرخ‌ها نسبت به این موضوع معترض می‌شدند وزیر پاسخ می‌داد در حال بررسی موضوع است و به زودی وضعیت مدیریت تیم مشخص می‌شود. هواداران و پیشکسوتان تیم از وزیر می‌خواستند محمد دادکان به پرسپولیس بیاید با این حال سجادی درست یک روز بعد از استعفای صدری مدیرعامل جدید تیم را مشخص کرد تا نشان بدهد تنها گیر کار این بوده که او نمی‌خواسته صدری را برکنار کند و در عوض آن‌قدر عرصه را بر او تنگ کرد تا خودش استعفا بدهد. همین تفکر وزیر ورزش مدیریت تیم را چند ماه دستخوش تلاطم کرد و در نهایت صدری با کارنامه حذف تیم از آسیا به دلیل اشکال در مدارک تیم از پرسپولیس رفت.
رضا درویش در حالی مدیریت پرسپولیس را برعهده گرفته که با چالش‌های زیادی روبروست. بازیکنان تا پایان نیم‌فصل تنها ۲۰ درصد دریافتی داشته‌اند، در چند پست نیاز به تقویت دارند، با بدهی‌های کلان روبرو هستند و از آسیا هم کنار گذاشته شده‌اند. نگرانی اصلی هواداران پرسپولیس این است که درویش نتواند کار را درست پیش ببرد. دیگر نگرانی رفاقت نزدیک درویش با علی دایی است که مدت‌هاست بی‌تیم بوده. هواداران می‌ترسند دایی که امتحانش را پیش از این در پرسپولیس به عنوان سرمربی پس داده بار دیگر به صندلی هدایت تیم برگردد. در این راه ممکن است برای کنار گذاشتن یحیی هم اتفاقات ناگواری در تیم رخ بدهد. از نوع اتفاقاتی که انصاری‌فرد برای کالدرون رقم زد تا این مربی عطای کار در پرسپولیس را به لقای کار ببخشد.
پرسپولیس قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر ایران است و در نیم‌فصل اول لیگ امسال با اختلاف سه امتیاز از تیم دوم نایب‌قهرمان شده است و همچنان یکی از دو بخت اصلی قهرمانی به حساب می‌آید. این شرایط باید در ذهن همه بماند تا فردا هر اتفاقی که در تیم رخ بدهد همه بدانند حاصل مدیریت درویش و انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها