رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575286

هادی طباطبایی:

نیم فصل دوم کار استقلال سخت‌تر خواهد شد/ دیگر کسی جلودار استقلال نیست

ساعت۲۴-استقلال روند خوبی دارد و باید ضعف‌های خود را برطرف کند تا بتواند ثبات داشته باشد. خیلی مهم است که استقلال به تیم‌های حریف کمتر موقعیت دهد.

html>

هادی طباطبایی، پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: استقلال اکنون به آرامش رسیده و جای امیدواری است که از لحاظ نتیجه‌گیری شرایط خوبی دارد و امیدوارم این صدرنشینیِ نیم فصل تداوم داشته باشد و در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

سپهر ستاری: استقلال با کسب 35 امتیاز از 15 بازی و بدون حتی یک شکست نیم فصلی رویایی داشت و به عنوان قهرمانی نیم فصل رسید. نتایج استقلال با فرهاد مجیدی هواداران این تیم را امیدوار کرده که تیم محبوب‌شان بتواند پس از سال‌ها ناکامی جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد. هادی طباطبایی، پیشکسوت باشگاه استقلال هم معتقد است خط دفاعی و دروازه استقلال شرایط بسیار خوبی دارد و عامل اصلی صدرنشینی گل نخوردن این تیم است. استقلال در نیم فصل اول فقط 5 گل خورده که رکوردی فوق‌العاده به حساب می‌آید. دروازه‌بان اسبق استقلال در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص وضعیت این تیم صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانید:

نیم فصل اول با صدرنشینی استقلال به پایان رسید و این تیم توانست عنوان قهرمانی نیم فصل را کسب کند. نظر شما در خصوص این صدرنشینی چیست؟

اول از همه به هواداران تبریک می‌گویم که بعد از چند سال استقلال توانست این اتفاق را رقم بزند. استقلال اکنون به آرامش رسیده و جای امیدواری است که از لحاظ نتیجه‌گیری شرایط خوبی دارد و امیدوارم این صدرنشینیِ نیم فصل تداوم داشته باشد و در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر ببرد. هواداران استقلال در چند سال گذشته خیلی اذیت شدند و امیدوارم امسال التیامی برای آن‌ها شود.

در مجموع عملکرد تیم در نیم فصل اول را چطور دیدید؟

امسال کلا لیگ ما از لحاظ کیفیت بازی نسبت به سال‌های گذشته پایین‌تر است و فکر کنم هر کسی بازی‌ها ببیند متوجه می‌شود که امسال لیگ ما آن لیگی نیست که کیفیت لازم را نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد و این مربوط به یکی، دو تیم نیست و اکثر تیم‌ها چنین شرایطی دارند. امسال فکر کنم تیمی که خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند مس رفسنجان است و چند تیم دیگر هم هستند که البته نوسان داشتند. در مجموع فکر کنم نیم فصل دوم کیفیت بهتری را ببینیم و شرایط بهتر شود. چون بازیکنان و مربیان به شناخت بهتری رسیده‌اند.

به نظر شما چه چیزی باعث شد استقلال آنقدر خوب نتیجه بگیرد و از ۱۵ بازی ۳۵ امتیاز کسب کند؟

استقلال در سال‌های گذشته با یک سری ترمزهایی مواجه می‌شد که سرعتش را می‌گرفت و به خاطر عدم هماهنگی بین مدیریت و کادر فنی، تمرکز از کادر فنی گرفته می‌شد و استقلال امسال آرامش و شرایط خوبی دارد و این خیلی به تیم کمک می‌کند که نتایج خوبی بگیرد و امیدوارم تداوم داشته باشد.

نقطه قوت فنی استقلال در نیم فصل چه بود؟

من فکر کنم چیزی که خیلی به استقلال کمک کرد به خط دروازه استقلال برمی‌گردد. علاوه بر کار دفاعی، تیم درون دروازه هم شرایط خوبی داشت و گل نخوردن باعث شد بتواند به حریفان گل بزند و فکر می‌کنم بخش دفاعی و دروازه استقلال تاثیر زیادی داشت.

موضوعی که خیلی در این مدت به چشم آمده ذهنیت قهرمانی و میل به پیروزی بازیکنان بود و مشخص است که بازیکنان با انگیزه بالایی بازی می‌کنند. این باعث شده تیم در روزهایی که خوب بازی نمی‌کند هم برنده شود. به نظر شما این چگونه به وجود آمده و چه چیزی باعث شده ذهنیت بازیکنان نسبت به سال‌های قبل انقدر عوض شود؟

به نظر من از طریق کادر فنی این اتفاق می‌افتد و اگر کادر فنی ذهنیت برنده داشته باشد و به دنبال موفقیت و بردن باشد به بازیکنان هم منتقل می‌شود.

به نظر شما در نیم فصل دوم شرایط چگونه خواهد بود؟ رقبای اصلی استقلال برای قهرمانی چه تیم‌هایی هستند؟

در نیم فصل دوم شرایط برای همه تیم‌ها کمی سخت‌تر خواهد شد ولی به نظرم مسابقات رودررو بین ۴-۵ تیم مدعی مثل فولاد، سپاهان، استقلال، گل‌گهر و پرسپولیس خیلی تعیین‌کننده خواهد بود و هر تیمی بتواند در مسابقت با این تیم‌ها امتیاز بیشتری کسب کند شانس بیشتری برای قهرمانی خواهد داشت.

فکر می کنید ضعف استقلال کجا بود؟

استقلال باید در فاز کنترل بازی بیشتر کار کند. گاهی نیاز است تیم بازی را کنترل کند و سرعت بازی را در اختیار خودش بگیرد که هم حفظ نتیجه کند و هم فشار را از روی دروازه خودش بردارد. این خیلی به تیم کمک خواهد کرد.

بهترین بازیکن استقلال در نیم فصل اول چه کسی بود؟

من فکر کنم حسین‌زاده و مهدی‌پور خوب بودند.

در نقل و انتقالات کدام قسمت‌ها باید تقویت شوند؟

استقلال نیاز به جذب بازیکنان مکمل دارد. بعضی بازیکنان استقلال شبیه هم بازی می‌کنند. اگر بازیکن طراح و تکنیکی داشته باشد خیلی می‌توانند کمک کنند.

کادر فنی برای حفظ روند فعلی باید چه کارهایی انجام دهد؟

استقلال روند خوبی دارد و باید ضعف‌های خود را برطرف کند تا بتواند ثبات داشته باشد. خیلی مهم است که استقلال به تیم‌های حریف کمتر موقعیت دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها