رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 575298

برنامه نویسان به دورکاری علاقه مندند

ساعت۲۴- به نقل از زد دی نت، دورکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از برنامه نویسان و توسعه دهندگان علاقمند به تداوم این رویه باشند، اما روانشناسان و جامعه شناسان هم هشدار می دهند ادامه این وضعیت ممکن است به انزوای اجتماعی و برخی آسیب های روحی و روانی در میان این قشر جامعه منجر شود.

برنامه نویسی
html>

ظاهرا خانه نشینی و دورکاری به مذاق برنامه نویسان و توسعه دهندگان خوش آمده و اکثر آنها دوست دارند این رویه را ادامه دهند، زیرا در این وضعیت بیشتر احساس شادمانی می کنند.

دورکاری برای بسیاری از توسعه‌دهندگان، که احساس می‌کنند در این شرایط می توانند سرشان را پایین بیندازند و بدون نگرانی از حواس پرتی های اداری، کار معناداری انجام دهند، یک موهبت است. اما دوره های طولانی دورکاری در تنهایی می تواند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشد و از جمله به تشدید حس انزوا، کاهش حس بهره وری، و عدم پیشرفت شغلی منجر شود.

بررسی که در این زمینه توسط شرکت نرم افزاری ترمینال از طریق مصاحبه با بیش از هزار مهندس صورت گرفته، نشان می دهد علاقه به دورکاری در میان توسعه دهندگانی که خواهان انعطاف بیشتر و حفظ تعادل بهتر بین کار و زندگی خود هستند همچنان زیاد است.

سه چهارم (75 درصد) از توسعه دهندگان مورد بررسی گفتند که می خواهند حداقل سه روز در هفته از راه دور کار کنند. بیش از 60 درصد در حال حاضر به طور کامل از راه دور کار می کنند، در حالی که 75 درصد سه روز در هفته یا بیشتر از راه دور کار می کنند.

68 درصد از پرسش شوندگان گفته اند که بهره وری آنها در زمان دورکاری یا کار از خانه بیشتر است و تنها 32 درصد گفته اند در محل کار بهره وری بیشتری دارند. اگر چه 64 درصد پاسخ دهندگان به ایجاد تعادل بین کار وزندگی شخصی و 48 درصد به کاهش حس استرس به عنوان مزایای دورکاری اشاره کرده اند، اما 55 درصد هم گفته اند از کمبود تعاملات شخصی اجتماعی روزمره رنج می برند و 40 درصد پاسخ دهندگان نیز به ایجاد حس تنهایی یا احساس انزوای ناشی از دورکاری اشاره کردند.

38 درصد از توسعه دهندگان نیز گفته اند فقدان تماس مستقیم با دیگران در دوران دورکاری همکاری و مشارکت را دشوارتر می کند. در همین حال، 31 درصد گفته اند که دورکاری، امکان پیشرفت شغلی را دشوارتر می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها