رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575563

آزمون دولینگو چقدر اعتبار دارد؟

ساعت۲۴- دولینگو یک برنامه آموزش زبان است که هم کاربران گوشی های هوشمند و هم کاربران کامپیوتر از طریق وب سایت می‌توانند با استفاده از آن به آموزش زبان بپردازند. شما با استفاده از نرم افزار دولینگو می‌توانید بسیاری از زبان‌های زنده دنیا را فرا بگیرید. در جهان حدود ۳۰۰ میلیون کاربر از طریق این اپلیکیشن زبان دلخواه خود را آموزش می بینند.

image-20220119092556-1.jpeg
html>

یادگیری زبان انگلیسی به وسیله اپلیکیشن دولینگو می تواند بسیار سرگرم کننده و مفید باشد. چراکه این نرم افزار از سیستم پاداش دهی به کاربران استفاده می کند و به وسیله ی ویدیو و کلیپ های کوتاه، روند آموزش را جذاب و اعتیادآور کرده است.

دولینگو دارای یک آزمون سنجش مهارت زبان به صورت دیجیتال است. که شما می توانید با شرکت در این آزمون مهارت زبانی خود را همانند آزمون هایی چون آیلتس و تافل ارزیابی نمایید.

چرا آزمون دولینگو

آزمون دولینگو یک ابزار مدرن برای ارزیابی مهارت در زبان انگلیسی است که به شکلی متفاوت تر از دیگر آزمون های زبانی به سنجش هر ۴ مهارت اصلی زبان یعنی اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ می پردازد.

برای شرکت در این آزمون کار ساده ای خواهید داشت و در هر زمانی که بخواهید می توانید در این آزمون شرکت کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

آزمون دولینگو کاملا به صورت آنلاین برگزار می شود و فقط با دسترسی به کامپیوتر و اینترنت می توانید در آن شرکت نمایید. در نتیجه یکی از مزیت های این آزمون وابسته نبودن به زمان و مکان شما است.

شما از طریق مرورگرهایی همچون گوگل کروم براحتی می توانید در این آزمون شرکت کنید و نیازی به نصب نرم افزاری خاص نخواهید داشت.

یکی دیگر از مواردی که این آزمون را بسیار محبوب کرده هزینه پایین آن نسبت به دیگر آزمون هاست. برای شرکت در این آزمون باید مبلغ ۴۹ دلار پرداخت نمایید که نسبت به دیگر آزمون ها بسیار مبلغ مناسبی است.

سوالات این آزمون براساس روند شما در آزمون مطرح می شود و سختی و آسانی سوالات بستگی به پاسخگویی شما به سوالات دارد.

یکی دیگر از موارد قابل توجه در مورد آزمون دولینگو زمان دریافت نتیجه آزمون است که در مدت ۴۸ ساعت به شما اعلام خواهد شد.

ساختار آزمون دولینگو به چه شکل است؟
این آزمون در سه بخش برگزار می شود. در بخش اول به شما نحوه شرکت در آزمون توضیح داده خواهد شد و قوانین و طریقه جواب دهی به سوالات را به شما گفته می شود.

در بخش دوم شما باید به یک سری سوالات پاسخ دهید که با استفاده از سوالات متنوع مهارت های شما از جمله لیسنینگ، گرامر، واژگان، رایتینگ و ... ارزیابی می شود. برای پاسخ گویی به سوالات این بخش ۲۵ دقیقه زمان خواهید داشت.

در بخش آخر باید یک مصاحبه ویدیویی انجام دهید و یک متن بنویسید که این بخش در نتیجه آزمون شما تاثیر نداشته و فقط برای اثبات مهارت شما برای مراکزی که شما قصد دارید نتیجه آزمون را ارسال نمایید بدون هیچ هزینه اضافی، برگزار می شود.

در کل مدت آزمون باید وبکم شما روشن باشد و هیچ صدایی جز صدای شما شنیده نشود از هیچ نرم افزاری در حین آزمون نباید استفاده نمایید و یا صفحات اضافه ای را باز نکنید که به منزله تقلب حساب می شود.

در قسمت مصاحبه باید تنها به صورت مستقیم به وبکم نگاه کنید وگرنه به منزله تقلب به حساب می آید. در طول مدت زمان برگزاری آزمون صفحه نمایشگر به ضبط آزمون خواهد پرداخت.

در صورت رعایت نکردن موارد و قوانین آزمون، آزمون شما تصحیح نخواهد شد.

میزان اعتبار آزمون دولینگو چقدر است؟

همانطور که می دانید بسیاری از افراد برای دریافت یک مدرک زبان برای اینکه بتوانند توانایی های زبانی خود را نشان دهند در آزمون هایی چون آیلتس و تافل شرکت می نمایند. اکنون این سوال مطرح می شود که آیا شرکت در آزمون دولینگو می تواند جایگزینی برای این نوع آزمون ها باشد و یا اینکه باز هم باید در آزمون هایی چون آیلتس و تافل شرکت کرد؟

از نظر اعتبار آزمون دولینگو بستگی به مقصدی که شما برای آن به مدرک زبان نیاز دارید می تواند معتبر باشد مثلا اگر دانشگاهی که می خواهید برای پذیرش اقدام نمایید این آزمون مورد تاییدش است پس براحتی براساس میزان نمره ای که مدنظر دانشگاه می باشد می توانید در این آزمون شرکت کنید و با ارائه نتیجه آزمون به دانشگاه مربوطه اقدام به گرفتن پذیرش نمایید.

البته لازم به ذکر است که این آزمون اکنون در ۵۰۰ دانشگاه و مرکز مورد تایید و اعتبار است و شما می توانید با اطمینان بالا در این آزمون شرکت نمایید.

اما میزان اعتبار این آزمون برای ارائه مدرک مادام العمر نبوده و مدرک این آزمون دارای اعتبار ۲ ساله است و پس از دو سال اگر نیاز به ارائه مدرک دارید باید دوباره در این آزمون شرکت نمایید.

پس اگر قصد دریافت مدرک زبان برای دریافت پذیرش تحصیلی یا مهاجرت هستید می توانید با توجه به مقصد خود از این آزمون برای دریافت مدرک زبان استفاده نمایید.

دوره های آمادگی آزمون دولینگو آموزشگاه زبان دهخدا

آموزشگاه زبان دهخدا براساس نیاز افراد برای دریافت مدرک زبان و شرکت در آزمون دولینگو به برگزاری دوره های آمادگی آزمون دولینگو می پردازد تا متقاضیان این آزمون را با نحوه برگزاری این آزمون آشنا کرده و برای دریافت نمره مورد نظرشان در این آزمون آماده نماید.

این دوره ها به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند. شما براحتی می توانید با تماس با موسسه و ثبت نام در این دوره ها شرکت نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها