رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575627

افشای جزئیات جدید از عامل گروگان‌گیری در کنیسه تگزاس

ساعت۲۴-رسانه‌های انگلیسی فاش کردند عامل گروگان‌گیری در کنیسه‌ای در ایالت تگزاس به مدت چهار هفته تحت نظر سرویس اطلاعات داخلی انگلیس بوده است.

html>

«مالک فیصل اکرم» عامل انگلیسی گروگان‌گیری کنیسه یهودیان در شهر «کالیویل» ایالت تگزاس آمریکا چند هفته تحت نظر سرویس اطلاعات داخلی انگلیس (MI5) بوده است.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، رسانه‌های انگلیسی فاش کرده‌اند این فرد ۴۴ ساله که شنبه شب چند یهودی را در جریان یک مراسم مذهبی در کنیسه «بث اسرائیل» گروگان گرفت، در سال ۲۰۲۰ به مدت چهار هفته تحت نظر جاسوسان انگلیسی بود.

اولین بار دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نام این گروگان‌گیر انگلیسی اهل «بلکبرن» را منتشر کرد و اکنون پلیس ضد تروریسم انگلیس نیز در حال کمک به انجام تحقیقات درباره این حادثه است.

از سوی دیگر «پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس اعلام کرد مقامات این کشور از تحقیقات درباره این حادثه «به طور کامل حمایت می‌کند».

رسانه‌های انگلیسی به نقل از مقامات این کشور نوشته‌اند که سرویس اطلاعات داخلی انگلیس، مالک را تحت تحقیقات «سطح متوسط» قرار داده بودند و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدند که او تهدیدی تروریستی محسوب نشده و می‌تواند به دیگر کشورها سفر داشته باشد.

بعد از اتمام تحقیقات مربوطه، هنگامی که این فرد قصد سفر به آمریکا را داشته، مقامات امنیتی انگلیس، همتایان آمریکایی خود را در جریان نگرانی‌هایی که ممکن است نسبت به او وجود داشته باشد مطلع نکرده بودند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» برادر مالک او را دارای ناراحتی‌های روحی توصیف کرده و گفته است از تصمیم برای آزاد گذاشتن وی برای سفر به آمریکا متعجب شده بود. با این حال او ضدیهود بودن برادرش را رد کرد.

از سوی دیگر پلیس منچستر انگلیس اعلام کرده با تداوم تحقیقات درباره گروگان‌گیری در کنیسه یهودیان در کالیویل، دو نوجوان در این شهر بازداشت شده‌اند.

گروگان‌گیری شنبه شب در کنیسه کالیویل ده ساعت به طول انجامید و در نهایت عامل آن کشته شد. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا این گروگان‌گیری را اقدام تروریستی اعلام کرده است.

به گفته برخی رسانه‌ها، مالک حین گروگان‌گیری از فردی اسم برده که در سال ۲۰۱۰ به‌خاطر تلاش برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان گناه‌کار شناخته شده باید ۸۶ سال حبس را در زندانی در آمریکا سپری کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها