رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575783

رئیس جمهور متوجه شد که استان ما رتبه اول فقر را دارد | کارهای منافی عفت یکی از عوامل خودکشی است

ساعت 24 -نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: علاوه بر بودجه سالانه، ضروری است بودجه ویژه‌ای نیز برای رفع فقر به هرمزگان اختصاص یابد.

html>

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز (اول بهمن ماه) در جمع نمازگزاران بندرعباسی، افزود: هرمزگان از لحاظ فقر رتبه اول را در کشور دارد و رئیس جمهور در سفر به هرمزگان در جریان این موضوع قرار گرفت.

وی سفر رئیس جمهور و هیات دولت را به هرمزگان پر خیر و برکت دانست و افزود: در این سفر تصمیمات خوبی به نفع مردم گرفته شد و مشکلات مردم در این سفر به رئیس جمهور و هیات دولت اعلام شد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه رئیس جمهور خواسته‌های نمایندگان مردم را با سعه صدر پذیرفت، گفت: باید برای رفع مشکلات صبور بود چرا که رفع آن‌ها کمی زمان می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خصوص خسارت سیل به بخش‌هایی از رودان و میناب هم گفت: در بازدیدی که دیروز از این مناطق داشتم، انحراف سیل از مسیر رودخانه اصلی بعلت برداشت بی رویه شن‌ها از بستر رودخانه موضوعی بود که باعث گلایه مردم شده بود.

وی افزود: بر اثر برداشت بی رویه شن، مسیر اصلی روخانه سه شاخه شده و به سمت روستاها آمده که تهدیدی برای مردم محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان رشد درختان کرت دریایی را از دیگر مشکلات دانست گفت: این درختان که در وسط و اطراف رودخانه رشد کرده باید مرتب هرس شوند تا مسیر آب را منحرف نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ساخت پل میان بندر کلاهی و روستای مازغ را از دیگر مشکلات و درخواست‌های مردم عنوان کرد و افزود: ماشین‌ها برای رفت و آمد در این مسیر باید از آب شور رد شوند که این موضوع به خودروهای مردم آسیب می‌زند.

وی اضافه کرد: در این سیل آسیب‌هایی نیز به زندگی مردم وارد شده که باید جبران شود.

به گفته امام جمعه بندرعباس، در این سیل به ۵ هزار خانه آسیب جزئی وارد شده و هزار و هفت خانه نیز بعلت خسارت شدید نیازمند بازسازی هستند و اکنون بسیاری از مردم در چادر زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده از همکاری مسئولان و گروه‌های امدادی در این سیل قدردانی کرد و گفت: در بازدید از مناطق سیل زده میناب، مردم به رغم مشکلات فراوان، از مسئولان بخاطر حضورشان در صحنه رضایت داشتند.

وی گفت: قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه برای جلوگیری از ورود سیلاب به روستاها، نزدیک به ۱۰ کیلومتر دایک حفاظتی ایجاد کرد که کار بزرگی بود.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌ها به دشمنی آمریکا با کشورمان اشاره کرد و گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب، آمریکایی‌ها همیشه دچار اشتباه محاسباتی هستند و چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن همراه اشتباهات خود را تکرار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: قبل از پیروزی انقلاب، فرستاده آمریکا دستور کشتار مردم را داد و فکر میکرد با این اقدام می‌تواند انقلاب را متوقف کند.

وی، شکست در کودتای طبس، راه‌اندازی جنگ ۸ ساله و تحریم‌های مختلف را از اشتباهات محساباتی آمریکا دانست و گفت: مردم ایران در مقابل همه اقدامات آمریکایی‌ها اراده پولادین دارند و همواره استوار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن را نیز تبریک گفت و افزود: زن مسلمان در مقام عفت و پاکی، راه و روش حضرت زهرا (س) را دنبال می‌کند.

وی گفت: امروز بزرگترین هجمه رسانه‌های معاند بر علیه ما به راه افتاده است و این جنگ نرم متوجه بانوان ماست، ولی بانوان ایران اسلامی با عفت و حیا مسیر حضرت زهرا (س) را ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از خطبه‌ها به مسئله آسیب اجتماعی خودکشی و علت‌های آن پرداخت و گفت: احساس پوچی در زندگی یکی از عواملی است که انسان را به سمت خودکشی می‌کشاند و در این حالت فرد احساس می‌کند برای خانواده و جامعه کارایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: فلسفه زندگی انسان رسیدن به خداوند است و اگر انسان خود را به مرحله‌ای برساند که تجلی خداوند باشد هرگز به سمت خودکشی نمی‌رود.

وی افسردگی را عامل مهم دیگری برای خودکشی دانست و گفت: به فردی که در زندگی دچار افسردگی شده باید کمک کرد و منشا این افسردگی را بررسی کرد.

امام جمعه بندرعباس سومین عامل خودکشی را احساس شکست در زندگی دانست و گفت: این موضوع بیشتر متوجه جوانانی است که هنوز فلسفه زندگی خود را پیدا نکرده اند و احساس شکست در کارهای انجام داده منجر به خودکشی آن‌ها می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: باید به جوانان آموزش داده شود که از شکست ناامید نشود و از شکست پلی به سوی پیروزی بسازند.

وی تفکرات منفی و منفی گرایی را از دیگر عوامل خودکشی دانست و افزود: افراد منفی گرا همه‌چیز را بد می‌بینند در حالیکه در روایات اهل بیت (ع)، بر مثبت اندیشی درباره کارهای مومن و برادران دینی خود تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، انجام کارهای منافی عفت را هم یکی از عوامل خودکشی عنوان کرد و از والدین خواست این افراد را طرد نکنند چرا که گرچه اعمال منافی عفت گناه بزرگی است، ولی خودکشی گناهی به مراتب بزرگ‌تری است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها