رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575931

اعتراف انقلابی به بی فایده بودن مجلس انقلابی

ساعت 24 - بدون چون و چرا خبرگزاری تسنیم ماهیتی انقلابی دارد و موسسان و گردانندگان و سیاستگذاران این نهاد شاید خود را در صف مقدم انقلابی‌گری در رودررویی با دیدگاه‌های غیرانقلابی که نمود آن دولت روحانی و نیز دولت خاتمی بوده و هست واجد همه صفات انقلابی‌گری می‌دانند. این نهاد رسانه‌ای در همه سال‌هایی که دولت روحانی بر سر کار بود با انواع گزارش‌های تحلیلی، تولید و توزیع هزاران هزار خبر و نیز یادداشت‌های پرشمار و گفت‌وگوها می‌خواست اثبات کند دلیل اینکه اقتصاد ایران به بدبختی دچار شده است بیشتر از حتی تحریم مدیریت غیرانقلابی دولت بوده است.

رییسی و قالیباف
html>

همین نهاد در جریان شروع به کار مجلس یازدهم یکی از رسانه‌های امیدوار برای اثربخشی رفتار انقلابی این نهاد بر امور ایران از جمله اقتصاد بود. اما حالا در آستانه تولد دو سالگی فعالیت این دوره از نهاد قانونگذاری با پرداختن به کارنامه مجلس انقلابی یازدهم نوشته است: «بهارستان‌نشینان در مدتی که از عمر مجلس شورای اسلامی یازدهم سپری شده است، کمتر از ۱۴ درصد طرح‌ها و لوایح اعلام ‌وصول‌شده را به نتیجه رسانده‌اند و ۸۶درصد آنها هنوز در حال رسیدگی در کمیسیون‌های مجلس است. در راستای تحقق این وظیفه خانه ملت، در این ۲۰ ماه ابتدایی عمر مجلس یازدهم، ۷۴۰ مورد طرح و لایحه اعلام وصول شده است که از این تعداد ۵۷۳ مورد طرح نمایندگان و ۱۶۰ مورد لایحه و ۷ مورد طرح از سوی شورای‌عالی استان‌ها بوده است.به ‌نظر می‌رسد وکلای ملت در مدت باقی‌مانده از عمر مجلس یازدهم خود تنها فرصت رسیدگی به بخشی از این میزان طرح و لایحه اعلام ‌وصول‌شده را خواهند داشت.»

واقعیت تلخ این است که مجلس انقلابی به دلیل ساختار غیرحزبی سیاست‌ورزی در ایران و نیز به دلیل اینکه در مرحله احراز صلاحیت متقاضیان ورود به مجلس سختگیری شدیدی از سوی نهاد ناظر به انتخابات می‌شد فاقد عناصر نیرومند در میان خود بوده و هست. به طور مثال ریاست مجلس به کسی سپرده شده است که هرگز حتی یک روز هم در این نهاد شاغل نبوده و نیز نایب‌رییس مجلس چنین سابقه‌ای دارد. اعضای مجلس قانونگذاری در دوره جدید با شور و اشتیاق آمدند تا در جریان قانونگذاری انقلابی ایجاد کنند و کج‌روی‌ها و کم‌کاری‌های دولت و مجلس‌های قبلی را جبران کنند اما به مرور و با فراموش کردن وضعیت کشور در دام کمیت‌گرایی و نیز پرداختن به حاشیه‌ها مشغول شدند تا جایی که یک نهاد رسانه‌ای از جنس خود مجلس این وضعیت وخیم را تحلیل کرده است. آیا در دو سال باقی مانده مجلس انقلابی می‌تواند جبران مافات کند؟ اعتراف صریح یک نهاد انقلابی با کارنامه ای سرشار از نقد به دولت روحانی که چون انقلابی نبوده کارها به سامان نرسیده است نشان می دهد که امور ایران با شعار انقلابی بودن حل شدنی نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها