رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575968

مقام سابق دولت انگلیس: به‌خاطر اینکه مسلمان بودم کنار گذاشته شدم

ساعت۲۴-معاون وزیر سابق دولت انگلیس در مصاحبه‌ای افشا کرد در سال ۲۰۲۰ به خاطر مسلمان بودن از مقام خود برکنار شده است.

html>

«نصرت غنی» معاون وزیر پیشین حمل‌ونقل انگلیس روز یکشنبه گفت، به‌خاطر مسلمان بودن از این مقام کنار گذاشته شده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این مقام حزب محافظه‌کار در مصاحبه با روزنامه «ساندی تایمز» گفت، در آن زمان یکی از اعضای ارشد این حزب در پارلمان به او گفته بود «وضعیت مسلمان بودن» این وزیر زن، «موجب احساس ناراحتی در همکاران» او شده بود.

غنی افزود، اوایل سال ۲۰۲۰ و پیش از تغییرات گسترده «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در ترکیب کابینه، «به من گفته شد این نگرانی وجود دارد که به حزب وفادار نبوده‌ام زیرا به حد کافی از حزب در برابر اتهام اسلام‌هراسی دفاع نکرده‌ام».

او در ادامه گفت: «برایم بسیار واضح بود که ناظمان حزب و خانه شماره ۱۰، به‌خاطر پیش‌زمینه و دینم، برای من آستانه بالاتری از وفاداری نسبت به سایرین مدنظر داشتند».

اتهام اسلام‌هراسی علیه حزب محافظه‌کار انگلیس در سال ۲۰۱۹ و زمانی به اوج رسید که مشخص شد ۲۵ مشاور این حزب سابقه به اشتراک گذاشتن مطالب نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه در رسانه‌های اجتماعی داشته‌اند.

نصرت غنی از سال ۲۰۱۵ عضو پارلمان انگلیس بوده و اصالت او منطقه جامو و کشمیر بازمی‌گردد که منطقه‌ای تحت منازعه بین هند و پاکستان است.

«مارک اسپنسر» ناظم ارشد حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس در واکنش به اظهارات غنی مدعی شد: «این اتهام‌زنی‌ها کاملاً اشتباه هستند و من آن‌ها را افترا آمیز می‌دانم. من هرگز از این کلماتی که به من نسبت داده شده استفاده نکردم».

از سوی دیگر «دومینیک راب» معاون نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با «اسکای نیوز» گفت، اظهارات نصرت غنی «فوق‌العاده مهم» است و او باید برای رسیدگی به این مسئله شکایتی رسمی تهیه کند تا تحقیقاتی در این زمینه انجام شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها