رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 576137

خرید بلیط فیلم های جشنواره فجر از سینماتیکت

ساعت۲۴-جشنواره‌ فیلم فجر 1400 به مانند هر دوره از دوازدهم بهمن آغاز و در روز بیست و دوم با اعلام برندگان و اهدای سیمرغ بلورین، این جشنواره به پایان می‌رسد. جشنواره‌ی فیلم فجر را می‌توان یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمای ایران قلمداد کرد که ماحصل یک سال سینمای ایران و هنرمندان این حوزه را می‌توان در آن مشاهده ‌کرد. عموم آثار سینمایی که در طی سال اکران می‌شوند و بر روی پرده‌ی سینماهای کشور می‌روند، اولین نمایش خود را در جشنواره‌ی فیلم فجر داشته‌اند. تجربه‌ی سال‌های اخیر این مسئله را تایید می‌کند که عموما فیلم‌هایی اکران موفقی را تجربه می‌کنند که توانسته باشند در جشنواره‌ی فجر توجهات را به سوی خود جلب نمایند. اگرچه همیشه استثنائاتی نیز وجود داشته است، اما در کل این قاعده‌ی کلی اکران سال‌های اخیر بوده است.

فجر
html>

جشنواره‌ فیلم فجر 1400 به مانند هر دوره از دوازدهم بهمن آغاز و در روز بیست و دوم با اعلام برندگان و اهدای سیمرغ بلورین، این جشنواره به پایان می‌رسد. جشنواره‌ی فیلم فجر را می‌توان یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمای ایران قلمداد کرد که ماحصل یک سال سینمای ایران و هنرمندان این حوزه را می‌توان در آن مشاهده ‌کرد. عموم آثار سینمایی که در طی سال اکران می‌شوند و بر روی پرده‌ی سینماهای کشور می‌روند، اولین نمایش خود را در جشنواره‌ی فیلم فجر داشته‌اند. تجربه‌ی سال‌های اخیر این مسئله را تایید می‌کند که عموما فیلم‌هایی اکران موفقی را تجربه می‌کنند که توانسته باشند در جشنواره‌ی فجر توجهات را به سوی خود جلب نمایند. اگرچه همیشه استثنائاتی نیز وجود داشته است، اما در کل این قاعده‌ی کلی اکران سال‌های اخیر بوده است.

خرید بلیط فیلم های جشنواره فجر از سینماتیکت

چهلمین جشنواره‌ی فیلم فجر امسال در شرایطی برگزار می‌گردد که این جشنواره سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با محدودیت‌های فراوان و سرد و خاموش برگزار شد. اما پیش‌بینی می‌شود چهلمین جشنواره فیلم فجر 1400 با توجه به واکسیناسیون گسترده در کشور و فروکش کردن این بیماری، مورد اقبال مخاطبان و رسانه‌ها قرار بگیرد و مجددا روزهای پررونق سالیان گذشته را تجربه کند. روزهایی که سینمادوستان و تماشاگران علاقه‌مند به این رویداد بزرگ فرهنگی در صف‌های طویل در سرمای بهمن ماه به شوق دیدن فیلم‌ها بر روی پرده، می‌ایستادند. هرچند این روزها به مدد راه‌اندازی سامانه‌های آنلاین فروش بلیت در کشور مانند سامانه‌ی سینماتیکت، برای سهولت در امر خرید ، خرید بلیط فیلم‌های جشنواره فجر تنها به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

چهلمین جشنواره‌ فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی برگزار می‌گردد که امسال در بخش رقابتی، سودای سیمرغ، 22 فیلم حضور دارند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. از میان آثار حاضر در این بخش، تعدادی از فیلم‌ها با توجه به موضوع فیلم، کارگردان و بازیگرانی که در آن ایفای نقش کرده‌اند، کنجکاوی مخاطبان و منتقدان را برای تماشای اثر بیشتر برمی‌انگیزند، از میان این آثار می‌توان به فیلم‌های «مرد بازنده» و « ملاقات خصوصی» و چند اثر دیگر اشاره کرد. در ادامه مختصری به معرفی این دو اثر برای علاقه‌مندان می‌پردازیم.

فیلم «ملاقات خصوصی»

فیلم سینمایی ملاقات خصوصی ملودرامی عاشقانه است که توسط امید شمس ساخته شده است. این فیلم اولین ساخته‌ی بلند شمس است که او را در ردیف کارگردان‌های فیلم اولی جشنواره فجر امسال قرار می‌دهد. او پیشتر فیلم‌های کوتاه شب تولد و گذر را ساخته بود که برای ساخت این آثار موفق به کسب جایزه از جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران شده بود. امید شمس علاوه‌بر کارگردانی این اثر، فیلمنامه‌ی آن را با همراهی علی سرآهنگ و بهمن ارک به نگارش درآورده است. بهمن ارک این روزها فیلم تحسین‌شده‌ی «پوست» را بر روی پرده سینماها دارد. تهیه‌کنندگی این فیلم را امیر بنان بر عهده داشته است.

فیلم ملاقات خصوصی داستانی عاشقانه دارد که به سراغ روایت زندگی دختر جوانی به‌نام پروانه، با بازی پریناز ایزدیار، رفته است. پدر پروانه در زندان است و او با کار در مغازه‌ای خرج حانواده‌اش را می‌دهد. در این میان او با پسری آشنا می‌شود که هم‌بند پدرش در زندان بوده است و کم‌کم به پروانه علاقه‌مند میشود اما مسیر بس دشوار است و پر از سنگلاخ.

فیلم «ملاقات خصوصی»

در این فیلم در کنار پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رویا تیموریان، ریما رامین‌فر، سیاوش چراغی پور، نادر فلاح، جواد قامتی و ایمان شمس به ایفای نقش پرداخته‌اند.

با توجه به داستان فیلم و گروه بازیگران فیلم، پیش‌بینی می‌شود که فیلم ملاقات خصوصی یکی از آثاری باشد که نظر منتقدان و همچنین مخاطبان را به خود جلب می‌کند و بتواند در جشنواره‌ی امسال در چندین بخش کاندید سیمرغ بلورین شده و آن را به خانه ببرد.

فیلم «مرد بازنده»

فیلم دیگری که پیرامون آن بحث‌ها و گفتگوهای بسیاری شده است، آخرین ساخته‌ی محمد حسین مهدویان، فیلم مرد بازنده است. این فیلم هفتمین اثر بلند مهدویان است و همچنین هفتمین حضور متوالی او در جشنواره‌ی فیلم فجر. مهدویان که یکی از کارگردانان پرکار سینمای ایران است، با فیلم «ایستاده در غبار» در سال 1394 اولین بار حضور در جشنواره را تجربه کرد. این فیلم که در مورد شهید متوسلیان است و فیلمی شبه مستند درباره‌ی بخشی از زندگی اوست توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را برای سازندگان اثر به ارمغان آورد. پس از آن سیر موفقیت‌های مهدویان با ساخت آثاری همچون ماجرای نیمروز و ماجرای نیمروز: رد خون ادامه یافت. او در جشنواره‌ی سی‌و هشتم سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای فیلم «درخت گردو» دریافت کرد.

مهدویان که اغلب برداشتی آزاد از موضوعات و اتفاقات واقعی که روایتگر بخشی از تاریخ معاصر ایران است را دستمایه‌ی ساخت آثار خود قرار می‌دهد، با ساختن سریال زخم‌کاری و فیلم سینمایی شیشلیک نشان داده است که علاقه‌مند به تجربه‌ی ژانرهای مختلف سینمایی است. او در فیلم مرد بازنده با همراهی حسین حسنی و ابراهیم امینی داستانی معمایی را به نگارش درآورده‌اند.

او پس از ساخت سریال موفق «زخم‌کاری» که با استقبال مخاطبان مواجه شد، تصمیم گرفت با همراهی بعضی از عوامل و بازیگران این سریال به سراغ ساخت فیلم جدید خود فیلم سینمایی مرد بازنده، رود. او در این فیلم به سراغ داستانی جنایی رفته است و پرونده‌ی قتلی را که اتفاق افتاده است و پلیسی مسئول رسیدگی به آن پرونده می‌شود را به تصویر کشیده است. پرونده‌ی قتل که هر چه داستان بیشتر پیش می‌رود عجیب‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

در این فیلم زوج موفق سریال زخم کاری، یعنی جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور، در نقش‌های اصلی بازی کرده‌اند در کنار آنها نیز بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز و امیرحسین هاشمی به ایفای نقش پرداخته‌اند. علاقه‌مندان و مخاطبان برای خرید بلیط فیلم مرد بازنده می‌توانند به سامانه سینماتیکت، صفحه‌ی چهلمین جشنواره فیلم فجر مراجعه کنند و بلیط فیلم‌ها را به صورت آنلاین تهیه نمایند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها