رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 576183

آغاز ثبت نام کنکور سراسری 1401 + شرایط جدید

شرایط، تاریخ و مهلت ثبت نام در کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش اعلام شد، طبق اعلامیه های سازمان سنجش آغاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ بر اساس شرایط جدید از دهم بهمن ماه آغاز خواهد شد.

html>

متقاضیان برای ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی به خصوصی باشند تا بتوانند اقدام به ثبت نام در این آزمون کنند؛ علاوه بر این لازم به ذکر است که ثبت نام در آزمون سراسری صرفا به صورت اینترنتی و از طریق وبسایت رسمی سازمان سنجش صورت می گیرد.

در صورتی که با شرایط ثبت نام کنکور سراسری در سال ۱۴۰۱ آشنایی کافی را ندارید و یا نمی دانید که نحوه ثبت نام به چه صورت است به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با مشاورین مرکز تحصیلی ایران تحصیل همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورتی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ دارید و یا با مشکل به خصوصی مواجه هستید می توانید برای رفع مشکل خود و دریافت کمک و مشاوره با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ تماس بگیرید و از خدمات مرکز مشاوره ای ایران تحصیل استفاده کنید.

آغاز ثبت نام کنکور سراسری 1401 + شرایط جدید

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش طبق آخرین اعلامیه خود برای ثبت نام متقاضیان در کنکور سال ۱۴۰۱ بازه ای به مدت یک هفته را در نظر گرفته است تا دانش پذیران برای شرکت در آن بتوانند با ارائه مدارک لازم اقدام به ثبت نام اینترنتی در کنکور نمایند.

· طبق اعلام سایت سنجش آغاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ از ۱۰ بهمن ماه یا همان مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ می باشد و افراد از این تاریخ تا تاریخ ۱۷ بهمن ماه می توانند فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

· در مورد اینکه آیا مهلت ثبت نام کنکور سراسری تمدید خواهد شد یا نه اطلاعی در دست نیست اما با توجه به رسم هر سال به احتمال قوی این بازه برای متقاضیان که نتوانستند از این فرصت استفاده نمایند تمدید خواهد شد.

· علاوه بر این در صورتی که شرکت کنندگان اطلاعات نادرستی از خود در زمان ثبت نام درج کرده باشند می توانند در بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه که از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده نمایند.

شرایط عمومی ثبت نام کنکوری سراسری

شرایط ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که شرایط عمومی برای تمامی متقاضیان یکسان می باشد، شرایط عمومی ثبت نام در کنکور سراسری به شرح زیر می باشد:

· اعتقاد به یکی از دین های ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

· عدم عناد با عقاید جمهوری اسلامی ایران

· نداشتن سابقه عضویت در سازمان هایی که فعالیتی بر خلاف عقاید جمهوری اسلامی داشته باشند.

· عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها

· نداشتن فساد اخلاقی

آغاز ثبت نام کنکور سراسری 1401 + شرایط جدید

شرایط اختصاصی ثبت نام در کنکور سراسری

دسته دوم شرایطی که برای شرکت کنندگان وجود دارد شرایط اختصاصی می باشد که مقدمات ثبت نام در دانشگاه را فراهم می کند، بعد از طی شدن کنکور فرد باید برای ورود به دانشگاه تمامی این شرایط را دارا باشد.

· دارا بودن گواهی دیپلم (دیپلم نظامی که شخص در آن تحصیل کرده است)

· اگر فرد در سال قبل در رشته های روزانه قبول شده باشد در سال شرکت مجدد برای انتخاب رشته فقط حق انتخاب رشته های روزانه را دارد.

· نداشتن ممنوعیت تحصیل از سوی سازمان نظام وظیفه

· نداشتن عدم تعهد به خدمت در سازمان های مختلف

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱

برخی از مدارک در جهت احراز هویت و ارائه مدارک تحصیلی برای ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ لازم می باشد که افراد در زمان اقدام به ثبت نام باید تمامی آن ها را ارائه بدهند، توجه داشته باشید که امکان تعویض این مدارک در زمان ویرایش (برای برخی از آن ها) وجود ندارد.

مدارک مشخصات فردی:

· شناسنامه و کارت ملی

· شماره سریال شناسنامه

· شماره سریال حساب اعتباری

· کد منطقه و کد پستی منزل

· معدل دیپلم

· وضعیت نظام وظیفه برای آقایان

· کد سوابق تحصیلی

· بارگذاری فایل عکس

· کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران و رزمندگان (برای استفاده از سهمیه)

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام در کنکور سراسری:

· دیپلم نظام آموزشی در یکی از نظام های تحصیلی قدیم یا جدید

· مدرک کاردانی (در صورت نیاز)

· گواهی دوره پیش دانشگاهی

آغاز ثبت نام کنکور سراسری 1401 + شرایط جدید

راهنمای ثبت نام در کنکور سراسری

بر خلاف چیزی که بسیاری از دانش پذیران تصور می کنند ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ سایت سنجش از طریق اینترنت و در منزل امکان پذیر می باشد و نیازی به مراجعه حضوری به مکان به خصوصی از جمله مراکز خدمات کامپیوتری نمی باشد.

برای ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ باید طبق مراحلی که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت کار را جلو ببرید:

· در ابتدا به وبسایت سازمان سنجش وارد شوید.

· در پنل سمت راست برخی از موارد را اعم از ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ مشاهده می کنید.

· روی گزینه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ بزنید.

· در گام بعدی باید وضعیت تحصیلی خود را که اعم از نظام قدیم، جدید و سالی واحدی هست را مشخص کنید.

· پس از آن باید شاخه و کنکوری که قصد دارید در آن شرکت کنید را بسته به رشته تحصیلی دبیرستان انتخاب نمایید (در این مرحله باید اقدام به آپلود مدارک تحصیلی خود نیز نمایید.)

· در گام بعدی باید با پرداخت هزینه مورد نیاز کد رهگیری را برای اتمام مراحل ثبت نام دریافت کنید. (این کد با تایید اطلاعات برای شما ارسال خواهد شد)

· در گام آخر هم باید اقدام به آپلود فایل عکس خود نمایید.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم برای ثبت نام کنکور

یکی از مواردی که برای ثبت نام کنکور لازم است دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم می باشد که دریافت آن به شرح زیر می باشد:

· Dipcode.medu.ir مراجعه به سایت آموزش و پرورش به آدرس

· کد دانش آموزی و کد منطقه مدرسه را وارد نمایید (کد منطقه را می توانید از مدرسه دریافت کنید)

· بعد از درج اطلاعات لازم کد درخواستی به شما ارائه می شود.

راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

برای ورود و شرکت در کنکور سراسری داشتن کارت ورود به جلسه لازم می باشد، متقاضیان برای دریافت کارت ورود به جلسه در زمان مقرری که سازمان سنجش آن را اعلام می کند می توانند اقدام کنند.

· به طور معمول زمان دریافت کارت ورود به جلسه در اواخر بهار خواهد بود و متقاضیان با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

· علاوه بر این اگر هر کدام از اطلاعات درج شده روی کارت ورود به جلسه غلط باشد در زمان مهلت دریافت آن قابلیت ویرایش هم وجود خواهد داشت.

آغاز ثبت نام کنکور سراسری 1401 + شرایط جدید

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکوری سراسری ۱۴۰۱

در بسیاری از موارد متقاضیان ثبت نام در کنکور موارد اشتباهی را در زمان ثبت نام وارد می کنند، با توجه به این موضوع بازه زمانی مشخصی هرساله برای ویرایش افراد ثبت نام کرده در نظر گرفته می شود که در این بازه زمانی برخی از موارد را می توان ویرایش کرد.

· به طور معمول هر ساله در فصل بهار همراه با مهلتی که برای دریافت کارت ورود به جلسه در نظر گرفته می شود امکان ویرایش هم برای متقاضیان وجود خواهد داشت و آن ها می توانند برخی از موارد را ویرایش کنند و اطلاعات صحیح را به جای اطلاعات غلط قبلی وارد نمایند.

· توجه داشته باشید که در زمان ویرایش، اطلاعات جزئی قابل تغییر هستند و برای مثال چیزی به مانند نام و نام خانوادگی شرکت کننده را نمی توان تغییر داد.

کاربران گرامی، در صورتی که سوالی در ذهن شما مطرح است که در این مقاله به آن پرداخته نشد می توانید با برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ از خدمات مرکز مشاوره ای ایران تحصیل برای رفع پرسش خود استفاده نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها