رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576282

قیمت نفت به ۸۹ دلار رسید

ساعت۲۴-قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی بار دیگر به ۸۹ دلار در هر بشکه رسید.

html>

قیمت نفت روز چهارشنبه به ۸۹ دلار در هر بشکه رسید که عمدتاً تحت تأثیر عرضه محدود و تنش‌های ژئوپلیتیکی در اروپا و خاورمیانه است که نگرانی‌ها را در مورد اختلالات بیشتر در عرضه نفت افزایش می‌دهد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های شخصی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور را در نظر خواهد گرفت. روز دوشنبه، جنبش حوثی یمن یک پایگاه امارات متحده عربی را مورد حمله موشکی قرار داد.

استفان برنوک، تحلیلگر بازار نفت می‌گوید: «اضطراب ناشی از اختلالات احتمالی عرضه نفت در خاورمیانه و روسیه، رشد صعودی را در قیمت نفت بوجود آورده است.

قیمت نفت خام برنت با ۶۱ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش به ۸۸.۸۱ دلار در ساعت رسید، به طوری که قیمت آن به ۸۹.۵۰ دلار رسید که بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴ تاکنون بوده است.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۵ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۵.۸۵ دلار رسید.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات نیسان سکیوریتیز، گفت: نزولی شدن عرضه نفت در بازار به دلیل تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین و تهدید زیرساخت‌ها در امارات صورت گرفته است.

منابع بازار گفتند، گزارش هفتگی از مؤسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه نشان می‌دهد موجودی انبارهای ایالات متحده با تاکید بر تعادل محدود عرضه و تقاضا نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا ۸۷۲۰۰۰ بشکه کاهش یافته است.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو در ماه مارس به دلیل تمرکز بر مبارزه با تورم، برنامه‌های خود را برای افزایش نرخ بهره اعلام کند.

در یکی دیگر از تحولات کلیدی بازار نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس، در ۲ فوریه برای بررسی افزایش تولید بار دیگر تشکیل جلسه خواهند داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها