رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576301

مُرده‌هایی که در صف زنده‌شدن قرار دارند!

یک آزمایشگاه جسد و سر ۲۰۰ نفر را نگه می دارد به این امید که در آینده بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

html>

یک آزمایشگاه جسد و سر ۲۰۰ نفر را نگه می دارد به این امید که در آینده بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

بنیاد تمدید زندگی "الکور" این نوید را ارائه می دهد که علم و فناوری به درجه ای خواهد رسید که می توان فرد فوت شده را به زندگی بازگرداند.

در این راستا الکور کل بدن را با قیمت حدود ۲۰۰ هزار دلار یا فقط سر و مغز را با ۸۰ هزار دلار در فرآیندی به نام کریونیک (سرمازیستی) منجمد می کند. این شرکت در اسکاتسدیل آریزونا واقع شده است، جایی که اجساد برای چندین دهه یا حتی قرن ها در دمای انجماد عمیق ذخیره می شوند. این بنیاد در سال ۱۹۷۲ توسط لیندا و فرد چمبرلین پس از ملاقات این زوج در یک کنفرانس کریونیک در اوایل سال ۱۹۷۰ تأسیس شد.

مُرده‌هایی که در صف زنده‌شدن قرار دارند!

لیندا چمبرلین گفت: «اهداف ما راه اندازی سازمانی بود که بتواند جان مردم را نجات دهد و به آنها فرصتی دهد تا سلامت و عملکرد خود را بازیابی کنند.»

وی افزود: «اگر می دانستیم چقدر سخت است، شاید برای انجام آن تلاش نمی کردیم. اما وقتی شما کاری را درباره نجات جان انسان ها شروع می کنید، نمی توانید آن را رها کنید.»

الکور اجساد را با کاهش تدریجی دمای بدن و ذخیره آنها در محفظه های غول پیکر نیتروژن مایع در دمای ۱۹۶- درجه سانتیگراد حفظ می کند. در یک روش معمولی، قبل از اینکه خون با محلول «محافظ برودتی» جایگزین شود، بدن در یخ بسته بندی شده و منجمد می شود تا تشکیل کریستال یخ متوقف شود. حامیان کریونیک بر این باورند که مرگ یک فرآیندی بر مبنای زوال است نه صرفاً لحظه ای که قلب می ایستد. اما مدت‌هاست که این صنعت به عنوان علم کلاهبرداری یا حتی تقلب رد شده است. یکی از جسدهایی که الکور در دست دارد، نوزاد مادرین ناواراتپونگ، معروف به آینز است که در سال ۲۰۱۵، درست قبل از تولد سومین سالگردش، بر اثر سرطان مغز درگذشت.

نریرات و ساهاتورن اهل تایلند تصمیم گرفتند که مغز دختر مرحوم خود را حفظ کنند. آینز تحت ۱۰ عمل جراحی، ۱۲ دور شیمی درمانی و ۲۰ دور پرتودرمانی قرار گرفت، اما نتوانست سرطان را شکست دهد. ساهاتورن با درک اینکه هیچ امیدی برای درمان دخترش وجود ندارد، شروع به تحقیق در مورد کریونیک کرد، به این امید که همسرش را متقاعد کند که می تواند زندگی جدیدی را به دخترشان در آینده ارائه دهد.

او در مستند نتفلیکس گفت: «این راهی بود که می تواند او را زنده نگه دارد... ما باید او را نگه داریم.»

در ابتدا، تمام خانواده با این ایده مخالف بودند، اما ساهاتورن ماه‌ها وقت گذاشت تا آنها را متقاعد کند. «آیا می‌توانیم روند مُردن را متوقف کنیم؟ بله. باورتان می‌شود که می‌توانیم جلوی آن را بگیریم؟ این خواسته‌ای است که باید به خانواده‌ام نشان دهم. من ماه های زیادی را صرف تلاش کردم تا همسرم را متقاعد کنم که سرانجام موافقت کرد.»

این زوج شروع به ضبط ویدیویی برای دخترشان کردند تا در آینده شاهد آن باشند. در همین حال، تیمی از الکور برای زمانی که آینز درگذشت به تایلند پرواز کرد. برای موفقیت هر چه بیشتر کریونیک، متخصصان می گویند که بهتر است فرآیند انجماد را ظرف ۶۰ ثانیه پس از توقف ضربان قلب آغاز کنید. این بدان معنا بود که خانواده آینز شاهد پایین آمدن درجه بدن فرزند خود بودند؛ قبل از اینکه بدن او یخ بزند و به آریزونا منتقل شود.

نریرات گفت: «به او گفتم، برگرد و دوباره دختر من باش. مامان تو را خیلی دوست دارد.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها