رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576367

روایت کارشناسان نظامی از اهمیت سفر وزیردفاع باکو به ایران

ساعت۲۴-کارشناسان نظامی جمهوری آذربایجان سفر «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع این کشور به جمهوری اسلامی ایران را مهم و برای چشم انداز همکاری نظامی دو کشور با اهمیت خواندند.

html>

«روسلان امامقلی اف» کارشناس نظامی جمهوری آذربایجان امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با روزنامه «ینی مساوات» با اشاره به اهمیت سفر وزیر دفاع این کشور به تهران گفت: همکاری نزدیک جمهوری آذربایجان با کشورهای دیگر از جمله همسایگانه برای تامین صلح در منطقه بسیار مهم است. از این منظر سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران حائز اهمیت است.

وی افزود: با وجود این که بعد از جنگ 44 روزه در «قره باغ» در رابطه با برخی مسائل سوء تفاهم میان دو کشور بروز کرد، ولی امروز روابط جمهوری آذربایجان و ایران مانند گذشته به خوبی ادامه دارد. در آینده امکان همکاری با ایران، برگزاری تمرینات نظامی مشترک و توسعه صنایع دفاعی با کمک ایران در جمهوری آذربایجان وجود دارد، البته در این ارتباط توجه به منافع کشورها بسیار مهم است.

«شاعر رامالدان اف» کارشناس نظامی دیگر جمهوری آذربایجان نیز در گفت و گو با ینی مساوات با بیان اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حال توسعه است، گفت: از نظر سیاسی نگرش هر دو طرف روشن است. مقامات رسمی دیدارهای داشته و برخی مسایل مربوط به روابط دو جانبه از جمله اقتصادی، نظامی و سایر بخشها را مورد بحث و بررسی قرار داده اند. بنابر این در حال حاضر هیچ نقطه اختلافی بین جمهوری آذربایجان و ایران و دلیلی برای تنش وجود ندارد. ایران همسایه ما است و نگرش باکو مبتنی بر سیاست همسایگی است.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی سرزمینهای آزاد شده جمهوری آذربایجان و اجرای پروژه های اقتصادی در این سرزمینها نیز گفت: روابط جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های دیگر نیز توسعه یافته است.

رامالدان اف تصریح کرد: باکو همیشه روابط نظامی با تهران را حفظ کرده است. جلسات وزرای دفاع دو کشور همسایه به طور منظم در جمهوری آذربایجان و ایران برگزار شده است. این سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز ادامه این رایزنیها است.

وی خاطرنشان کرد: در طول جنگ در قره باغ و پس از آن، نیروهای خاصی وجود داشتند که می خواستند آسیبی به روابط دو کشور وارد کنند، ولی این نیروها خنثی شده اند. در حال حاضر روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حال توسعه است و نتیجه این تحول است که وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران سفر کرد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان 5 آبان ماه جاری برای سفر دو روزه عازم تهران شد و در این سفر با رییس جمهوری، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها