رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576380

تبعه روس در آلمان به جاسوسی متهم شد

ساعت۲۴-دادستان‌های آلمانی یک تبعه روس را به جاسوسی برای سازمان‌های اطلاعاتی روسیه متهم کردند.

html>

در شرایطی که تنش‌ها بر سر اوکراین باعث متشنج شدن روابط برخی کشورهای غربی با روسیه شده است، یک تبعه روس در آلمان به جاسوسی متهم شد.

منابع رسانه‌ای غربی روز پنجشنبه (امروز) خبر دادند، یک تبعه روس که سابقه همکاری با یک دانشگاه در آلمان را دارد، با اتهام ارائه اطلاعات درباره راکت‌های اروپایی به سازمان‌های اطلاعاتی روسیه و «جاسوسی» مواجه است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مظنون که در راستای قوانین حفظ حریم خصوصی آلمان هویت او به نام «ایلنور ان» معرفی شد، ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد ماه) دستگیر شد. این تبعه روس تا زمان دستگیری، به عنوان دستیار پژوهشی در یک دانشگاه در ایالت «بایرن» کار می‌کرد.

دادستان‌های آلمانی اعلام کردند که سرویس اطلاعات خارجی روسیه نوامبر ۲۰۱۹ با این تبعه روس تماس گرفت و به دنبال این تماس، این مظنون به جاسوسی قبول کرد که برای سازمان اطلاعاتی روسیه کار کند. به ادعای دادستان‌ها، این مظنون به طور خاص به راکت اروپایی «آریان» که برای ارسال ماهواره‌ به فضا استفاده می‌شود، علاقه مند بوده است.

دادستان‌های آلمان مدعی هستند که این تبعه روس اطلاعات درباره محصولات تحقیقاتی حوزه فضا به ویژه مراحل مختلف تولید و توسعه راکت آریان را به نیروها و ماموران سازمان جاسوسی خارجی روسیه داده و در مجموع ۲۵۰۰ یورو پول نقد دریافت کرده است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، کیفرخواست علیه این مظنون روس در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۸ آذر ۱۴۰۰) در دادگاه ایالتی مونیخ تنظیم شد. دادگاه اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا پرونده را به محاکمه بفرستد یا نه.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها