رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576405

پای امیر قطر هم به مذاکرات در مورد برجام باز شد

ساعت 24- امیر قطر قرار است در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به عنوان اولین مقام عالی‌رتبه عربی از کشورهای خلیج فارس، به واشنگتن سفر کند. خبرگزاری رسمی قطر (قنا) نیز نوشته است که تمیم بن حمد در این سفر قرار است در خصوص توسعه روابط دوحه و واشنگتن و مسائل دو جانبه با بایدن گفت‌وگو کند.

html>

فارس نوشت:یک مقام مطلع قطری به خبرگزاری فرانسه گفت که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در سفر چند روز آتی خود به آمریکا قرار است با «جو بایدن» در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به گفت‌وگو بنشیند.

اما در کنار موضوع ایران و مذاکرات وین، بحث انرژی و گاز نیز از مهم‌ترین مسائلی است که امیر قطر و رئیس‌جمهور آمریکا با یکدیگر رایزنی خواهند کرد، به خصوص در شرایطی که واشنگتن و کشورهای غربی به دنبال منابع جایگزین روسیه برای واردات گاز هستند. این نگرانی از آن روست که غربی‌ها از احتمال قطع گاز روسیه در پی بحران اوکراین هراسان هستند. موضوع گاز همچنین از عمده مسائل مطروحه در گفت‌وگوی تلفنی میان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با همتای قطری‌اش در روز دوشنبه گذشته بود.

خبرگزاری رویترز نیز چندی پیش نوشته بود که موضوع ایران یکی از موضوعاتی خواهد بود که در این دیدار مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در این راستا «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرده، ظهر امروز (پنجشنبه) هفتم بهمن ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

در روزهای گذشته آن‌طور که حتی مقام‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی خودشان هم اعتراف کرده‌اند در گفت‌وگوهای وین پیشرفت‌هایی که در بخش مربوط به تعهدات هسته‌ای ایران بوده بیشتر از بخش‌های مربوط به رفع تحریم‌ها بوده که مربوط به تعهدات طرف غربی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها