رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 581523

ثبت نام در دوره کارگردانی | کجا یک دوره معتبر و کاربردی پیدا کنیم؟

ساعت۲۴-کارگردانی یک تخصص و شغل پردرآمد و محبوب است که برخی از طرفداران هنر سینما علاقه به یادگیری آن دارند. کارگردانان مهم‌ترین افراد در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی هستند که بخش اعظمی از مسئولیت مدیریت و ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها را برعهده دارند. برای ورود به حرفه کارگردانی راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به: تحصیلات دانشگاهی، شرکت در پروژه‌های فیلمسازی، تجربه شخصی ساخت فیلم و شرکت در کلاس کارگردانی در آموزشگاه‌های معتبر سینمایی اشاره کرد.

html>

ثبت نام دوره آموزش کارگردانی

چطور به یک کارگردان حرفه‌ای تبدیل شوم؟

کارگردانی یک تخصص و شغل پردرآمد و محبوب است که برخی از طرفداران هنر سینما علاقه به یادگیری آن دارند. کارگردانان مهم‌ترین افراد در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی هستند که بخش اعظمی از مسئولیت مدیریت و ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها را برعهده دارند. برای ورود به حرفه کارگردانی راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به: تحصیلات دانشگاهی، شرکت در پروژه‌های فیلمسازی، تجربه شخصی ساخت فیلم و شرکت در کلاس کارگردانی در آموزشگاه‌های معتبر سینمایی اشاره کرد. اگر علاقمند به یادگیری کارگردانی و ورود به این حرفه هستید، به شما مژده می‌دهیم که آموزشگاه هنر و سینما یکی از برترین دوره‌های کارگردانی را با بهترین محتوای آموزشی و اساتید نام‌آشنا و حرفه‌ای مانند: مسعود آب‌پرور و مهدی فرد قادری برگزار می‌کند. در این مطلب با دوره آموزش کارگردانی بیشتر آشنا می‌شویم.

برای مشاهده دوره کارگردانی کلیک کنید

www.honarocinama.com

آشنایی با حرفه کارگردانی و مسئولیت‌های کارگردانان

کارگردانی ترکیبی از علاقه به هنر سینما، دانش کافی درباره این هنر، آشنایی با مسئولیت عوامل پروژه‌های فیلم‌سازی و مهارت هدایت افراد در مسیری خلاقانه است. کارگردان درواقع کسی است که با خلاقیت کافی و مهارت در هدایت عوامل فیلم، فرآیندهای ساخت را طوری پیش می‌برد تا شکل نهایی اثر مطابق با نظر او و اندیشه نهفته در فیلمنامه شکل بگیرد. برخی از مسئولیت‌های کارگردانان عبارتند از:

  • ارتباط مداوم با تهیه‌کنندگان اثر برای تامین امکانات مورد نیاز برای پروژه
  • همکاری موثر با فیلمنامه‌نویس، برگزاری جلسات با بازیگران در رابطه با فیلمنامه و آماده‌سازی امور برای تبدیل فیلمنامه به صحنه‌های فیلم
  • تعیین مکان‌های مناسب برای فیلم‌برداری و روندهای تولید
  • استخدام عوامل فیلم از جمله بازیگران، صدابردار، تصویربردار و عوامل دیگر
  • هدایت تمامی عوامل پروژه در طول پروسه ساخت
  • نظارت بر تدوین اثر

ثبت نام در دوره کارگردانی | کجا یک دوره معتبر و کاربردی پیدا کنیم؟

در کلاس آموزش کارگردانی چه چیزهایی می‌آموزیم؟

موفقیت در حرفه کارگردانی نیازمند برخورداری از دانش و مهارت‌های این حرفه است. آموزشگاه هنر و سینما در دوره آموزش کارگردانی خود برترین عناوین و محتواهای آموزشی را در محیطی کارگروهی به فراگیران این دوره ارائه می‌دهد. با این محتواهای آموزشی آشنا می‌شویم.

آشنایی با کلیه اصطلاحات رایج سینما

اصطلاحات سینمایی همچون الفبای هنر و صنعت سینما هستند و بدون آگاهی از آن‍ها نمی‌توانیم بر این هنر و صنعت مسلط شویم. در کلاس کارگردانی آموزشگاه هنر و سینما با این اصطلاحات به‌طور فشرده آشنا می‌شویم؛ اصطلاحاتی از قبیل: اپیزود، برداشت، برش یا کات، پلان، پاناویژن، تدوین، دکوپاژ، دیزالو و راش.

آشنایی با کلیه نماها و کاربرد لنزها در تصویر

آشنایی با انواع نما و قاب‌بندی امری ضروری برای کارگردانان، فیلمبرداران و بازیگران است. بدون آشنایی با نمای داخلی و خارجی، کلوزآپ و لانگ‌شات و یا نما از بالا یا از پایین درواقع نمی‌توانیم پیام دلخواه را از طریق تصاویر به مخاطب القا و ارسال کنیم. لنزها نیز برای سینما جایگاهی مشابه دارند زیرا روی کیفیت تصویر و شیوه سامان‌دهی نور و شرایط تصویر اثر مستقیم دارند.

آموزش دکوپاژ فیلم در دوره کارگردانی

دکوپاژ یکی از مهم‌ترین وظائف کارگردانان و موضوعی است که در دوره کارگردانی آموزشگاه هنر و سینما مهارت تصمیم‌گیری در مورد آن و اجرای آن را در پروژه‌های سینمایی می‌آموزیم. دکوپاژ در حقیقت به‌معنای تصمیمات کارگردان درباره اموری مانند: شیوه حرکت دوربین، زاویه دوربین، محل قرار گرفتن دوربین، نوع و شرایط نورپردازی و حتی صداهای هر صحنه غیر از دیالوگ است.

شناخت انواع فیلم و ژانرها

ژانرهای سینمایی روشی کاربردی برای دسته‌بندی فیلم‌های سینمایی بر اساس شباهت‌هایی از نظر قالب، روایت و موضوع هستند. آشنایی با این ژانرها برای حرفه کارگردانی امری ضروری است. ژانرهایی مانند: کمدی، موزیکال، درام، اکشن، وحشت، عاشقانه، حماسی و تاریخی، نوآر، ملودرام و فانتزی.

چگونگی هماهنگ شدن بازیگر با دوربین

هدایت بازیگران در هر صحنه و هماهنگی متقابل دوربین با آن‌ها نیز از دیگر وظائف کارگردانان و از موضوعاتی است که در کلاس کارگردانی می‌آموزیم. این هماهنگی خود نیازمند آشنایی با مفاهیمی مانند: حرکت در فیلم است.

آموزش کارگردانی هنری

کارگردانی هنری یکی از زیرشاخه‌های رشته کارگردانی است. ما در آموزشگاه هنر و سینما با این رشته از کارگردانی و وظائف این کارگردانان از جمله: ایجاد پالت‌های رنگی، تصمیم‌گیری در مورد سبک بصری فیلم و برخی عناصر صحنه آشنا می‌شویم.

آشنایی با چگونگی جاگیری بازیگران مقابل دوربین

آشنایی با نکات و دانش بازیگری مقابل دوربین از موضوعات ضروری، هم برای بازیگران و هم کارگردانان است. کارگردانان باید این مهارت‌ها آشنایی داشته باشند تا بتوانند بازیگران را در صحنه‌ها مقابل دوربین هدایت کنند و بازیگران نیز باید با این نکات آشنا باشند تا بتوانند آن‌چه کارگردان از آن‌ها انتظار دارد را به‌درستی اجرا کنند.

آموزش کستینگ برای کارگردانی

کستینگ یک فرآیند پیش‌تولید در پروژه‌های سینما و تلویزیون است که شامل انتخاب بازیگران برای ایفای یک نقش خاص می‌شود. در این پروژه‌ها معمولا تهیه‌کنندگان و کارگردانان فردی را برای نظارت بر روند اجرای کستینگ استخدام می‌کنند اما این مهارتی است که خود کارگردان نیز باید بر آن مسلط باشد.

بهترین کلاس کارگردانی

راهکارهای انتخاب بهترین آموزشگاه و کلاس کارگردانی

آموزشگاه سینمایی مکانی برای ارائه دانش و آموزش مهارت‌های مورد نیاز در رشته‌هایی گوناگون است. برخی از این رشته‌ها عبارتند از: بازیگری سینما، بازیگری در تئاتر، کارگردانی، فیلم‌برداری و تدوین، فیلمنامه‌نویسی، انیمیشن، چهره‌پردازی و گریم، موسیقی فیلم و صدابرداری. امروزه در هر منطقه‌ای از شهرهای بزرگ می‌توانید چندین آموزشگاه سینمایی پیدا کنید که دوره‌های خود را تبلیغ می‌کنند و آموزش کارگردانی نیز یکی از دوره‌های آن‌ها است. اما چطور می‌توانیم به این آموزشگاه‌ها اعتماد کنیم و برای انتخاب بهترین آموزشگاه، به چه معیارهایی نیاز داریم؟ در ادامه با برخی از این معیارها آشنا می‌شویم.

فضای آموزشی ایده‌آل

هنرهای سینما و تئاتر همگی نیاز به فضاهایی مناسب برای تمرین‌های بازیگری، آموختن هدایت بازیگران مقابل دوربین، برگزاری جلسات گروهی و ارائه آموزش‌ها در کلاس‌ها و استودیوها هستند. بنابراین قبل از انتخاب آموزشگاه حتما از وجود فضای آموزشی مناسب اطمینان پیدا کنید.

امکانات مناسب

یکی از تفاوت‌های اساسی کارگردانان با دیگر عوامل فیلم در این است که یک کارگردان تقریبا باید با تمامی تجهیزات موجود در یک پروژه سینمایی آشنایی داشته باشد. برای مثال کارگردانی که دوربین، لنزها و روش‌های حرکت دوربین را نشناسد، در واقع دانش و مهارت‌های این حرفه را نیاموخته است. بنابراین یک کلاس کارگردانی باید برخی از مهم‌ترین تجهیزاتی را که کارگردانان باید با آن‌ها آشنایی داشته باشند، در اختیار داشته باشد و بتواند کار با آن‌ها را به کارگردانان فردا بیاموزد.

استادان مجرب

استادان رشته کارگردانی بدون تجربه عملی نمی‌توانند استادانی مجرب باشند. یکی از افتخارات آموزشگاه هنر و سینما برخورداری از اساتیدی برجسته و نام‌آشنا است که ده‌ها پروژه سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه خود دارند. کارگردانان برجسته‌ای چون مسعود آب‌پرور کارگردان مجموعه تلویزیونی هوش سیاه و مهدی فرد قادری، کارگردان مشهور فیلم‌های سینمایی بی‌وزنی و جاودانگی.

آموزشگاه هنر و سینما

معرفی کلاس کارگردانی در آموزشگاه هنر و سینما

دوره آموزش کارگردانی یکی از دوره‌های ارائه شده در آموزشگاه هنر و سینما است و در دو کلاس با حضور دو استاد برجسته، آقایان مسعود آب‌پرور و مهدی فرد قادری برگزار می‌شود. این دوره‌ها هرکدام شامل 12 جلسه 3 ساعته با حضور این اساتید هستند که در محیطی کارگاهی برگزار می‌شوند. همچنین این استادان در تمامی جلسات دوره حضور خواهند داشت.

کلاس کارگردانی در آموزشگاه هنر و سینما دارای یک فضای آموزشی بی‌نقص و ایده‌آل است. در هر کلاس در این دوره‌ها تنها 15 نفر حضور دارند و هر کلاس شامل 150 متر مربع فضای آموزشی است. بنابراین هنرجویان می‌توانند به‌راحتی حضوری فعال داشته باشند.

یک دوره ایده‌آل برای یادگیری مهارت‌های حرفه کارگردانی

اگر علاقمند به حرفه کارگردانی هستید و تصور می‌کنید می‌توانید با دریافت آموزش‌های تخصصی توسط برخی از برترین استادان این رشته به کارگردانی مسلط تبدیل شوید و رویاهای خود را در واقعیت دنبال کنید، ما دوره آموزش کارگردانی را در آموزشگاه هنر و سینما به شما پیشنهاد می‌دهیم. آموزشگاه هنر و سینما برای موفقیت فراگیران این دوره تمامی تجهیزات لازم را از دوربین و ساچلر تا ویدئو پروژکشن و ریل و شاریو و تجهیزات نورپردازی و صدابرداری برای آموزش تخصصی فراهم کرده است.

از ویژگی‌های مهم دیگر این دوره در آموزشگاه هنر و سینما این است که فراگیران می‌توانند بعد از پایان دوره مقدماتی و دریافت ارائه مدرک رسمی و درجه 1 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این دوره را در سطح تکمیلی ادامه دهند. فراگیران همچنین در پایان هر دوره یک فیلم می‌سازند و مهارت‌های خود را به‌طور عملی محک می‌زنند.

بنابراین اگر علاقمند به شرکت در این دوره هستید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر از طریق سایت یا شماره‌های تماس با آموزشگاه هنر و سینما برای ثبت نام ارتباط برقرار کنید

.honarocinama.com

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها