رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 581894

هیولای تویوتا وارد میشود

ساعت 24 -خودرو پرقدرت تویوتا کرولا جدید با موتور سه سیلندر، لپ‌تاپ‌های جدید دل با قدرت بیشتر، معادن الماس در عطارد، هواپیمای خورشیدی جدید و شاسی بلند برقی لوتوس بخش‌هایی از مجله فناوری این هفته است.شرکت تویوتا نسخه‌ای خاص از پرفروش‌ترین خودرو جهان را تیونینگ کرده است. با تیونینگ این خودرو یک محصول اقتصادی شهری اما پرقدرت متولد شده است که با وجود استفاده از یک موتور سه سیلندر کم حجم، توانسته ۳۰۰ اسب بخار تولید کند.

html>

این خودرو ژاپنی را می‌توان یادآور دیگر خودرو اقتصادی اما پر قدرت ژاپنی، میتسوبیشی لنسر دانست.طراحان ژاپنی سعی کرده‌اند با تغیر در بدنه کرولا هاچ‌بک، از این خودرو یک هیولای کوچک بسازند. با تغییرات بدنه، این خودرو عضلانی شده، خروجی اگزوز تغییر کرده و با اضافه شدن قطعاتی مانند اسپویلر سعی شده تا قدرت آئرودینامیکی خودرو افزایش پیدا کند.در بخشی از قطعات بدنه هم از فیبرکربن استفاده شده تا بدنه خودرو سبک‌تر شود.موتور سه سیلندر این خودرو با استفاده از توربوشارژ خاص می‌تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند این قدرت توسط یک گیربکس شش سرعته به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

برای آنکه قدرت متفاوت در مانورپذیری و هندلینگ در اختیار راننده قرار گیرد، نسبت انتقال قدرت به چرخ‌ها در چندین حالت گوناگون مشخص شده است.در حالت اول انتقال قدرت ۷۰ درصد به محور عقب و ۳۰ درصد به محور جلو انجام می‌شود. در حالت دوم راننده می‌تواند به صورت ۵۰ درصد جلو و عقب نیرو انتقالی را مدیریت کند و در حالت سوم ۴۰ درصد نیرو به محور عقب و ۶۰ درصد به محور جلو منتقل می‌شود.این نوع موازنه نیرو بین چرخ‌ها حالت‌های مختلف هندلینگ و فرمان‌پذیری را برای راننده خودرو ایجاد می‌کند. برای سیستم فنربندی در چرخ‌های عقب، سیستم دو جناغی انتخاب شده تا افزایش فرمان‌پذیری را به همراه داشته باشد.

دویچه وله

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها