رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 582472

این معاون شگفت‌انگیز خوب درس پس میدهد

ساعت 24 - مبارزه سیاسی در ایران برای کسب بالاترین قدرت سیاسی اجرایی موجود یعنی دولت و ریاست‌جمهوری متاسفانه به بدترین روش‌ها و با راهبردهای نادرست به دره مرگ رسیده است. فقدان رقابت واقعی میان احزاب شناخته شده و دارای کادرهای ممتاز و برجسته در بخش‌های گوناگون که پله‌های ترقی را در حزب آموخته و در یک دوره از فعالیت خود می‌توانند برای مسائل مهم مثل اقتصاد و سیاست خارجی و بهداشت و آموزش برنامه بدهند راه را برای رسیدن افرادی که فاقد صلاحیت کارشناسی برای انجام فعالیت‌های تخصصی هستند باز کرده است.

گرانی
html>

روسای دولت‌های ایران که پشتوانه حزبی و تشکیلاتی برای تاسیس دولت ندارند به کسانی که توصیه می‌شوند یا آنها را می‌شناسند منصب و مقام می‌دهند و آنها نیز همین رفتار را با مدیریت‌های پایین‌تر ادامه می‌دهند. در این راهبرد کسانی که راه رفتن بلافاصله پشت رییس و تکرار سخنان و رفتارهای مقام بالادست را به خوبی بلندمقام و موقعیت خود را نگه می‌دارند و در این وضعیت هیچ متر و خط‌کشی هم برای اندازه‌گیری شایستگی‌ها وجود ندارد.

چنین راهبردی به فلج شدن امور کشور منجر می‌شود و مدیران میانی در مقام حمایت از رییس خود حرف‌هایی می‌زنند و رفتاری نشان می‌دهند که شگفت‌انگیز است و به آزردگی خاطر شهروندان منجر می‌شود. تازه‌ترین نمونه را می‌توان درباره قیمت کالاها و خدمات دانست. انتقاد شدید از دولت سیزدهم درباره تورم فزاینده برخی کالاهای اساسی و نیز خودرو، لوازم خانگی و دیگر کالاها موجب شد رییس دولت برای چندمین بار به وزیران دستور دهد دلیل و پشت‌پرده گرانی‌ها را پیدا کرده و افشا کنند. در ادامه این خواست بود و هست که وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازها و نیز صاحبان صنایع لوازم خانگی دستور داده است قیمت‌ها را کاهش دهند، اما معاون وزیر صنایع از رییس خود جلوتر رفته و به بنگاه‌های صنعتی دستور داده است قیمت‌ها را به سال ۱۴۰۰ برگردانند.

این معاون شگفت‌انگیز درسش را خوب یاد گرفته و در رفتاری منطقی از رییس خود پشتیبانی کرده است. واقعیت این است که این رفتارها و گفتارها خسته‌کننده شده و گویا باید تا روزها و سال‌هایی ناشناخته این داستان ادامه یابد. دکتر محمد طبیبیان اقتصاددان ایرانی این رفتارها را سرگرم کردن مردم می‌داند و از رییس‌جمهور و وزیران می‌خواهد یک‌بار برای همیشه این راه را تا آخر بروند. به این معنی که به حرف آخر معاون وزیر عمل کرده و هر کارخانه و بنگاهی که این دستور را اجرا نکرد را به اشد مجازات برسانند. این معاون شگفت‌انگیز دست‌کم می‌تواند در یک صنعت این راه را برود و نتیجه‌اش را به اطلاع افکار عمومی برساند. اگر جواب مثبت بود بقیه صنایع را مشمول کند و اگر نبود از این کارها دست بردارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها