رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 582851

کابوس سازی از لیبرالها برای توجیه شکست اقتصادی

ساعت۲۴-در دوره ریاست حسن روحانی که یک کادر ورزیده اطلاعاتی- امنیتی نظام سیاسی بوده است بر قوه مجریه تنها یک اقتصاددان از گروه اقتصاددانان هوادار اقتصاد رقابتی در دولت به عنوان مشاور حضور داشت که او هم در دولت دوم روحانی از قطار دولت وقت پیاده شد یا پیاده‌اش کردند. اما دو گروه از نیروهای سیاسی و اقتصادی هر رخداد ناپسندی در اقتصاد ایران در هشت سال آن دوره را به لیبرال‌ها نسبت دادند و در اتحادی نانوشته همچون لبه‌های یک قیچی به‌زعم خود لیبرال‌ها را قیچی کردند.

مردم
html>

در آن دوره بزرگ‌نمایی مقوله‌ای به نام مدیریت ضعیف نیز در دستور کار افراطیون ضداصلاحات و ضددولت قرار گرفت و تاکید شد ۸۰ درصد تنگناهای اقتصادی ایران را این دو مقوله یعنی اندیشه اقتصاد لیبرال و نیز مدیریت تنبل و اشرافی پدیدار ساخته‌اند.حالا که همه قدرت در اختیار یک جناح سیاسی است که از صدر تا ذیل در حرف ضداشرافی‌گری‌اند و نیز به‌رغم خیال خود افرادی کارآمدند و ضعف مدیریت را با کار جهادی جبران می‌کنند به زمین سفت اقتصاد خورده و در اجرای وعده‌های خود گامی به پیش برنداشته‌اند.دولت سیزدهم و هواداران این دولت خوب می‌دانند در این ۱۰ ماه تازه‌سپری‌شده هیچ تصمیم کاملی در عرصه‌های کلان و ساختاری نگرفته‌اند و گره‌های اقتصاد ایران نه تنها باز نشده بلکه کورتر و بر شمار آنها افزوده شده است.

به طور مثال با وجود اعتراف دولت به اینکه درآمد صادرات نفت خام به میزان قبل از تحریم برگشته است درباره برطرف کردن کسری بودجه و نیز مهار تورم کاری نکرده و بودجه با کسری هنگفت روبه‌رو است و دولت و مجلس نمی‌توانند درباره دلار ارزان تصمیم بگیرند و شهروندان که زیر تیغ تورم و گرانی هستند می‌خواهند این تنگناها را به بیرون از نهادهای اداره‌کننده کشور پرتاب کنند.حالا افراطیون جناح سیاسی اصولگرا از برخی اقتصاددانان و شبه‌اقتصاددانان درس گرفته و نئولیبرال‌ها را باز هم مسبب بدبختی دولت معرفی می‌کنند. برخی نیروهای قدرت‌خواه در این‌باره یکسره می‌نویسند و حرف می‌زنند تا بلکه بتوانند به درون دولت راه یابند و برخی دیگر از روی کج‌فهمی و برخی دیگر از رندی و شانتاژ سیاسی بهره برده و بر این طبل می‌کوبند.

در این فرافکنی البته روحانی و دولتش همچنان همدست لیبرال‌ها عمل می‌کنند و هرچه بدبختی است را به زمین دولت پیشین می‌اندازند. این دسیسه‌گران اما حالا نقش تحریم‌ها را پررنگ کرده‌اند. این گروه دیوی خیالی از اتحاد سه‌گانه لیبرالیسم‌؛ روحانی و آمریکا ساخته و ناتوانی در سیاستگذاری اقتصادی را به این دیو نسبت می‌دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها