رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 583021

دولت به مردم: دلارتان را با لبخند به ما تحویل دهید وگرنه...

ساعت 24 - درحالی که مقامهای ارشد دولت و هواداران افراطی دولت سیزدهم با سخت کوشی بسیار و مرارت می خواهند به شهروندان بباورانند که دولت رییسی با عرضه است و توانسته با بودن تحریم های آمریکا نفت بیشتری بفروشد و نمی خواهند بگویند در این روزگار فروش هربشکه نفت بیشتر از ایران با چشم پوشی آمریکایی ها و از نفس انداختن روسیه است که صادرات نفت این کشور هدف قرارگرفته است اما دولت سیزدهم و نهادهای قدرت هنوز از داشتن دلار بیشتر سیراب نشده اند. دولت با ترفندهای گوناگون و ترساندن شهروندانی که پس انداز ارزی کوچکی درخانه دارند ونیز صادرکنندگان می خواهد دلارها را به قیمت ارزان از چنگشان بیرون آورد.

دلارر
html>

دکتر محمد طبیبیان اقتصاددان ایرانی درهمین باره در صفحه تلگرامی اش نوشته است : در خبر ها بود که اعلام شده ارز های در دست شهروندان به مثابه نگهداشتن کالای قاچاق خارجی است. دولت می خواهد نتیجه بگیرد که شهروندان باید با اختیار و به صورت دلبخواه ارزهای خود را به دولت بدهند و به زبان خوش (خودتان با لبخند اعلام و تحویل دهید) یا اینکه با زبان ناخوش و با استفاده از روش های دیگر دلارهای آنها ضبط.می شود. در این وضعیت این پرسش ناراحت کننده برای بسیاری مطرح می شود: چطور است که ارز خارجی برای مردم بد او برای دولت خوب است ؟ دولتهای ایران بارها گفته اند در راه استکبار ستیزی باید از استکبار دوری کرد و به ویژه باید پیوند با دلار وسایر ارزهای استکباری باید گسیخت. حالاب باید به دولت گفت لطفاً خود به این نصیحت عمل فرمائید .یک بار دولت ذخایر ارزی خود را در چاله ای دفن کند و دستش را بشوید و بگوید مردم من دلار و یورو را کلاً طلاق دادم شما هم همینکار را بکنید. خواهید دید همه تبعیت خواهند کرد.

طبیبیان ادامه داده است :برای کسانی که کمی به لزوم سازگاری درونی منطق آشنا هستند این تعارض چگونه حل می شود که گفته شود مردم شما با استکبار و پول آن ستیز کنید اگر صادراتی انجام داده اید یا در خارج کار کرده اید یا فرزندانتان زحمت کشیده اند در خارج کار کرده اند و چند دلار یا یورو برای کمک معاش شما فرستاده اند این قاچاق و غیر قانونی است زود ارز ها را تحویل دهید. باید به دولتمردان گفت ببینم برادران، فکر نمی کنید در این تعارض منطقی مردم هم به عنوان موجود زنده دارای ادراک، یک عکس العملی از خود نشان می دهند و راهی می یابند که از آنچه حق خودشان می دانند حفاظت کنند؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها