رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 583642

تغییراتی که بدن انسان در آینده دور دستخوش آن‌ها خواهد شد

ساعت۲۴-حدس محققان این است که با تداوم پیشرفت‌های تکنولوژیک و ورود فناوری‌های فوق پیشرفته به زندگی انسان، تغییراتی در بدن ما رخ خواهد داد.

خبر
html>

سناریوهای مختلفی برای آینده‌ی انسان مطرح شده است. محققان با استفاده از ابزارهای دیجیتالی به مطالعه‌ی آثار فناوری بر تکامل بدن انسان می‌پردازند.

در ادامه به نتایج این تحقیقات خواهیم پرداخت و می‌خواهیم از تغییرات عجیبی بگوییم که بدن انسان در آینده‌ی دور دستخوش آن‌ها خواهد شد.

۱- چشم هایمان از یک پلک دوم برخوردار خواهند شد

تغییراتی که بدن انسان در آینده دور دستخوش آن‌ها خواهد شد

حدس محققان این است که با تداوم پیشرفت‌های تکنولوژیک و ورود فناوری‌های فوق پیشرفته به زندگی انسان، تغییراتی در بدن ما رخ خواهد داد. گردن درد تنها ثمره‌ی این پیشرفت‌ها نخواهد بود و ممکن است چشمان مان از یک پلک دوم هم برخوردار شوند. این پلک دوم مانند یک فیلتر عمل می‌کند و نور اضافی ابزارهای فناوری را می‌گیرد.

پلک درونی چشم‌ها ممکن است بزرگ‌تر شود تا جلوی ورود نور آبی، سبز، زرد یا قرمز را بگیرد.

۲- دست هایمان بیشتر شبیه پنجه خواهند شد

پس از سالیان و دوره‌های متمادی در دست گرفتن گوشی‌های هوشمند، تا سال ۲۱۰۰ ممکن است دست‌های انسان شکلی پنجه گونه پیدا کند. شاید اسمش را هم بگذارند «پنجه‌ی موبایلی».

علاوه بر این، احتمالاً آرنج هایمان دیگر بیشتر از ۹۰ درجه خم نخواهند شد.

۳- دندان هایمان کوچک‌تر خواهند شد

تغییراتی که بدن انسان در آینده دور دستخوش آن‌ها خواهد شد

انسان شناسان احتمال می‌دهند اندازه‌ی دندان هایمان در نسل‌های آتی رو به کاهش رود. دیگر نیازی به داشتن دندان‌های بزرگ و محکم برای زنده ماندن نیست.

علاوه بر دندان ها، فک مان هم ممکن است آب برود. این تغییر بیشتر شبیه به یک بیماری ناشی از سبک زندگی خواهد بود تا یک تغییر ژنتیکی.

۴- پاهایمان بزرگ‌تر خواهد شد

تغییرات آب و هوایی ممکن است منجر به بهم چسبیدگی و بزرگ‌تر شدن انگشتان پاهای انسان شود. اگر سطح آب دریاها بالا بیاید و در یک دنیای آبی زندگی کنیم، ممکن است پاهایمان به این شکل دربیایند.

۵- بینی مان بزرگ‌تر خواهد شد

تغییراتی که بدن انسان در آینده دور دستخوش آن‌ها خواهد شد

اندازه‌ی بینی مان هم ممکن است در آینده به طور متوسط افزایش پیدا کند. این تغییر ممکن است به گرم شدن هوای سردی که به درون ریه هایمان می‌کشیم، کمک کند؛ و این هم نتیجه‌ی تغییرات آب و هوایی خواهد بود، نه یک تغییر ژنتیکی. این سناریو هم ممکن است در صورت بالا آمدن سطح آب دریاها رخ دهد.

دگرگونی چهره‌ی انسان در آینده دور

تغییراتی که بدن انسان در آینده دور دستخوش آن‌ها خواهد شد

تغییراتی که بدن انسان در آینده دور دستخوش آن‌ها خواهد شد

با در نظر گرفتن نظریات مطرح شده توسط محققان، چهره‌ی انسان در آینده در مجموع به شکلی است که در دو تصویر آخر می‌بینید. درست است، ما نمی‌دانیم حتی ۱۰۰ سال دیگر وضعیت آب و هوا چگونه خواهد بود و یا اینکه فناوری و بالا آمدن سطح دریاها عامل اصلی تغییرات بدن انسان خواهند شد یا نه، اما دست کم حالا می‌دانیم که می‌توانیم هر چه از دست مان ساخته است انجام دهیم تا جلوی وقوع مشکلات زیست محیطی در آینده را بگیریم.

منبع: روزیاتو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها