رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584037

گرانی ماکارونی برای مردم وپولش درخزانه دولت

ساعت 24 - چند روزی بود که دولت با همه نیروی خود در مسیر متقاعد کردن شهروندان برای پذیرش مناسب بودن تصمیمبه دادن یارانه آرد گندم به شهروندان به جای تولید کنندگان ماکارونی و نیز تولید کنندگان نانهای صنعتی بود و می گفت با این کار 30 هزار میلیارد تومان یارانه آرد که بین چند نفر توزیع می شود ونیز به همین دلیل به کشورهایهمسایه قاچاق می شود به طور مستقیم به مصرف کنندگان نان داده می شود. اما اینخواست دولت و این مانورها با نطق محمد باقر قالیباف در مجلس درحال حاضر در غبار فرو رفته است. در حالی که مردم نگران افزایش انواع نان های دیگرند دولت و مجلس توپ یارانه آرد را به زمین هم شوت می کنند.

ماکارونی
html>

درحالی که برخی رسانه ها استنباطشان این است که طرح افزایش قیمت کالاهای اساسی و حتی ماکارانی و نان های صتعتی هوا شده و باید قیمت ها به شهریور 1400 برگردد تا با آمادگی بیشتری نظام یارانه ای کالاخهای اسااسی جز بنزین اجرایی شود اما سخنان رییس دولت سیزدهم که گفته است :" دولت برای حفظ آرامش بازار و کمک به معیشت مردم تا زمان عرضه کالابرگ الکترونیکی مبالغی را به‌عنوان کمک‌هزینه معیشتی پرداخت خواهد کرد" بازهم بر ابهام ها افزوده است. این ابهازایی در باره یارانه آرد گندم در حالی است که بر اساس خبرهای منتشر شده طرح یادشده به صورت آزمایشی در استان زنجان در حال اجاست. جزییات این روش از سوی وزارت افتصاد نیز بیان شده وووزارت جهاد سازندگی نیز می گوید این طرح یعنی آزادسازی بخشی از آرد گندم اجرا می شود. این وضعیت با خبر ارسالی از خبرگزاری تسنیم که نوشته است : "بر اساس آخرین تصمیم دولت، در راستای هدفمندی ارز ۴۲۰۰، افزایش قیمت کالاهای اساسی همچون نان، روغن، مرغ، تخم‌مرغ و شیر منتفی و مقرر شد این کالاها به‌قیمت شهریور۱۴۰۰ در حد نیاز متعارف مردم تأمین شود و احتمالاً ۲ ماه یارانه نقدی قبل آغاز طرح پرداخت شود... آن طور که از خروجی جلسات تصمیم‌سازی برای اجرای طرحی که این روزها از آن به‌عنوان یارانه هوشمند یاد می‌شود برمی‌آید، برنامه نهایی دولت تأمین چند قلم کالای حیاتی از جمله نان، مرغ، تخم‌مرغ، روغن و شیر به‌قیمت شهریور سال 1400 برای عموم مردم است".

با کنارهم قراردادن خبرهای گوناگون که از سوی نهادهای مجلس و دولت ونیز خبرگزاری ها منتشر می شود می نوان فهمید درحال حاضر یارانه آرد گندم برای مصرف در تولید ماکارانی و نیز نانهای حجیم حذف شده و دولت از این مسیر به گفته مدیران تا 30 هزار میلیارد تومان به جیب می زند. از طرف دیگر این سخن رییس مجلس میز که قیمت کالاهای اساسی به شهریور 1400 برگردد نیز تعلیق به محال است. همین الان که شما این خبررا می خوانید می توان با قاطعیت گفت یارانه آرد گندم در غبار فرو رفته است و هیچ چیز معلوم نیست. بدیهی است اجرای طرح آزاد سازی نان که طرح آن را وزارت اقتصاد طراحی کرده است نیز دیر یازود اجرایی خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها