رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 584186

آشنایی با تاثیرات باورنکردنی استفاده از گیاهان خانگی در دکوراسیون منزل

ساعت۲۴-با دیزاین و تاثیرات گیاهان، منزل خود را احیا کنید. اگر نمیخواهید که منزل خود را لوکس تر از همیشه کنید، این مطلب را نخوانید!

image.png
dir="RTL">با دیزاین و تاثیرات گیاهان، منزل خود را احیا کنید. اگر نمیخواهید که منزل خود را لوکس تر از همیشه کنید، این مطلب را نخوانید!

علاقه انسان به گیاهان زینتی و استفاده از گل و گیاه در خانه محدود به دیروز و امروز نیست. این امر آنچنان که در نقوش ابنیه تاریخی نیز به چشم می خورد، در گذشته نیز مرسوم بوده است. به تصویر کشیدن گیاهان در فضای درون خانه و در باغچه ها در این نقوش، گواهی بر همبستگی دیرینه انسان با گل و گیاه است.

تزیین منزل با گل و گیاه علاوه بر زیباتر ساختن فضای خانه، باعث شادابی، سرزندگی و ایجاد هوای مطبوع می گردد. از اینرو اگر به دنبال راهکاری هستید که با کمترین هزینه، فضای خانه خود را زیباتر کنید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. سعی ما بر این است که شما بتوانید به راحتی ایده پردازی کنید و با استفاده از گل و گیاه در چیدمان منزل خود، فضای زندگی خود را به شکلی زیباتر و پر انرژی تر از قبل طراحی کنید.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل به ویژه در آپارتمان ها، توانسته است تا حدودی نبود باغچه و فضای سبز را جبران کندکه این یک امر فوق العاده و عالی است. واقعا حیف است که از داشتن چنین نعمتی بی بهره بمانیم، در صورت تمایل میتوانید برای آشنایی با نکات کلیدی برای قبل از خرید گیاهان آپارتمانی و راهنمای خرید گل و گیاه برای مناسبت های مختلف بر روی لینک کلیک کنید.

با مراجعه به لینک میتوانید با انواع گل‌های مناسب برای انواع مجالس و همچنین نمادهای هر یک از گل‌ها و نحوه نگهداری آن ها آشنا شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

تزیین منزل با گل و گیاه علاوه بر زیباتر ساختن فضای خانه، باعث شادابی، سرزندگی و ایجاد هوای مطبوع می گردد. از اینرو اگر به دنبال راهکاری هستید که با کمترین هزینه، فضای خانه خود را زیباتر کنید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. سعی ما بر این است که شما بتوانید به راحتی ایده پردازی کنید و با استفاده از گل و گیاه در چیدمان منزل خود، فضای زندگی خود را به شکلی زیباتر و پر انرژی تر از قبل طراحی کنید.

استفاده از گل و گیاه در چیدمان منزل، زیبایی فضای خانه را دو چندان می کند.

1) تأثیر استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون خانه

با استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل، میتوان طیف وسیعی از رنگ های زنده و جذاب را به فضای خانه افزود. تزیین خانه با گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی که دارای گستره وسیعی از رنگ ها می باشند، می تواند جلوه منحصر به فردی به دکوراسیون منزل شما ببخشد.

با انتخاب هوشمندانه ی یک گیاه از نظر ابعاد و ظاهر، میتوان آن را به عنوان المان مرکزی دکوراسیون در نظر گرفت و باقی اجزا را حول محور آن جایگذاری کرد. این امر منجر به خلق نمایی منحصر به فرد و زیبا می شود. همه ی ما گاهی برای پر کردن فضای خالی بخشی از خانه دچار سردرگمی می شویم و این مشکل گاه غیر قابل حل به نظر می رسد، اما با کمی تأمل میتوان دریافت که، قرار دادن گل و گیاه در این فضا علاوه بر پوشش فضای خالی، به زیبایی آن نیز می افزاید.

استفاده از گل و گیاه در چیدمان منزل، جلوه ی خانه را زیبا و چشم نواز می کند.

2) استفاده از گل و گیاه غیر گلدانی در دکوراسیون خانه

با استفاده از گل های غیر گلدانی در دکوراسیون منزل، میتوان بطور موقت در محیط حس تازگی و طراوت ایجاد کرد. گل های چیده شده وقت کمتری برای رسیدگی نیاز دارند. گل های بریده شده، راهی آسان و سریع برای ایجاد تنوع در محیط هستند با این تفاوت که در مقایسه با گیاهان گلدانی برای خریداری و تعویض آن، هزینه ی بیشتری صرف می شود.

درست است که استفاده از گل و گیاه در خانه باعث زیباتر شدن محیط و ایجاد حس زندگی می شود، اما ممکن است بر حسب نوع گیاه، سخت و وقت گیر نیز باشد. نگهداری گل و گیاه، بسته به نوع آب و هوای محل زندگی می تواند بسیار دشوار یا آسان باشد.

اگر خانه ی شما نورگیر نیست و شرایط رطوبتی مناسبی ندارد، استفاده از گیاهانی چون؛ کاکتوس و ساکولنت می تواند گزینه ی مناسبی برای منزل شما باشد. زیرا حتی با نداشتن تجربه نگهداری از گیاهان و بهره مندی از آب و نور اندک نیز می توانید از آن ها نگهداری کنید. این گیاهان علاوه بر تنوع از مقاومت بالا و عمر طولانی برخوردارند. از کاکتوس ها بیشتر در طراحی فضاهای مدرن استفاده می شود.

استفاده از گل های چیده شده می تواند زیبایی دکوراسیون منزل شما را دو چندان کند.

3) تأثیر استفاده از گیاهان بر شرایط محیطی منزل

استفاده از گل و گیاه علاوه بر زیبا سازی محیط، سبب کاهش چشمگیر آلودگی و غلظت آلاینده های شیمیایی موجود در هوا می شود. جالب است بدانید که، برخی از انواع کاکتوس ها توانایی جذب سیگنال های مضر از محیط اطراف خود را دارا می باشند. از اینرو می توانید با بهره گیری از آن در دکوراسیون منزل، سبب کاهش سیگنال های مضّر در فضای خانه ی خود شوید.

دکوراسیون خانه با گل و گیاه باعث کاهش انرژی های منفی محیط و افزایش شور و نشاط در محیط منزل می گردد. طیف وسیع گل و گیاه در ظاهر و رنگ های مختلف دست شما را برای انتخاب باز می گذارد. شما می توانید با انتخاب گیاه مناسب و گزینش هوشمندانه ی وسایلی همچون مبلمان، پرده، کفپوش و دیوارکوب ها به نحوی که متناسب با گیاه مورد نظرتان باشد، هارمونی ماندگاری در ذهن بیننده پدید آورید.

حضور گل و گیاه در فضای منزل، سبب ایجاد تمرکز، آرامش و نشاط می شود.

4) تأثیر استفاده از گیاهانی با شکل و رنگ متفاوت بر دکوراسیون منزل

شما می توانید به منظور ایجاد سبک های متفاوت در دکوراسیون خانه، از گل و گیاه در رنگ و شکل های متفاوت بهره ببرید. استفاده از گیاهانی با رنگ و شکل متفاوت، حس های متفاوتی را نیز در برخورد با آن محیط ایجاد می کند. به عنوان مثال؛ استفاده از گیاهان دارای برگ های گرد و آویزان، حس آرامش بیشتری نسبت به گیاهان با برگ های تیز و سوزنی ایجاد می کند. باید توجه داشته باشیم که، رنگ سبز تنها رنگ موجود جهت استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون منزل نیست، استفاده از گیاهان گل دار علاوه بر ایجاد حس طراوت و شادابی، رنگ و بویی تازه به فضای خانه می بخشد. به عنوان مثال؛ گل ارکیده، گلی است با ظاهری فریبنده و زیبا که تمام توجه ها را به خود جلب می کند، بنابراین می توانیم از این گل به عنوان نقطه ی کانونی در هر فضایی استفاده کنیم. لازم به ذکر است که، با رسیدگی کافی و فراهم کردن شرایط زیستی مناسب، گل ارکیده از عمری طولانی برخوردار خواهد شد. از اینرو اگر قصد دارید که در دکوراسیون خانه از گل و گیاه استفاده کنید، این گل می تواند انتخاب مناسبی باشد.

استفاده از گیاهانی با شکل و رنگ متفاوت، به دکوراسیون منزل جلوه ی زیبا و منحصر به فردی می بخشد.

5) استفاده از گل و گیاه و جان بخشی به دکوراسیون داخلی

گیاهان در کمال سادگی، زیبا هستند و این زیبایی را به هر محیطی که در آن قرار گیرند نیز انتقال می دهند.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل، حس شور و نشاط را در فرد تحریک کرده و حس بی نظیری را در شخص ایجاد می کند. گل و گیاه این عمل را با بهره گیری از رنگ و ظاهر دلفریب خود انجام می دهند. رنگ های متنوع و چشم نواز گل ها به فضای خانه جان دوباره ای می بخشند و سبزی گیاهان کالبد بی جان بنا را احیا می کند. استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی منزل، فضای خانه را کلاسیک می کند. اگر در دیوارها یا کف خانه قسمت هایی وجود دارد که تمایل ندارید دیده شوند، می توانید از گیاهان متراکم برای پوشاندن این نواحی بهره ببرید. در فضاهایی همچون آشپزخانه یا سالن پذیرایی می توانید از گیاهان افشان استفاده کنید، این کار طبیعت را با پیکره ی بنا پیوند می زند و سبب می شود تا دکوراسیون داخلی از نظر بصری جذابیت بیشتری پیدا کند. اکثر افراد نیز به دلیل بهره مندی از این زیبایی بصری است که از گل و گیاه در چیدمان منزل خود استفاده می کنند.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل، به فضای خانه جان می بخشد.

6) دکوراسیون داخلی منزل با گل و گیاه و افزایش انرژی مثبت در خانه

از مواردی که می تواند سبب ایجاد انرژی های مثبت و سازنده در فضای خانه شود، استفاده از گل و گیاه در چیدمان منزل است. این امر به افزایش انرژی های خوب در فضای خانه کمک شایانی می کند. از اینرو می توانید با یک انتخاب هوشمندانه و خاص، حال و هوای خانه ی خود را در جهت مثبت تغییر دهید. حضور گل و گیاه در منزل حس پویایی و سرزندگی را در افراد دوچندان می کند. سرسبزی و طراوت گل ها و رشد گیاهان، انگیزه و شور زندگی را در خانه افزایش می دهد و باعث می شود تا فضای منزل از آرامش و نشاط بیشتری برخوردار باشد.

استفاده از گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی همچون؛ درختچه ها، سرخس، کاکتوس و ساکولنت زیبایی فضای خانه را تقویت می کند و سبب می شود تا فضای منزل به محیطی آرام، دنج و روح افزا تبدیل شود و شما زندگی لذت بخش تری را تجربه نمایید.

حضور گل و گیاه در خانه، باعث افزایش انرژی مثبت و بهبود روحیه ی افراد خانواده می شود.

7) انتخاب گیاه مناسب جهت دکوراسیون منزل

به منظور انتخاب اجزاء مختلف دکوراسیون داخلی باید تحقیقات جامعی صورت گیرد. این امر بخصوص در رابطه با انتخاب گل و گیاه مناسب امری ضروری محسوب می شود. پس از انتخاب گیاهی با ظاهر مناسب، باید از شرایط نگهداری آن مطلع شوید. برخی از گیاهان دارای برگ های زیاد و مجزا از ساقه هستند و نیاز به فضای زیاد و بدون محدودیت برای رشد دارند. بعضی دیگر برای رشد، نیاز به شرایط آب و هوایی خاصی دارند. گیاهانی نیز وجود دارند که آلرژی زا هستند و باعث تشدید آلرژی می شوند و باید در شرایط ویژه ای اقدام به نگهداری آنها کرد. به علاوه برخی از گیاهان دارای تیغ و خار هستند که در صورت وجود کودک، می توانند ایجاد خطر کنند. در نتیجه شما باید ضمن انتخاب گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی، شرایط مناسب جهت نگهداری آن ها را نیز فراهم نمایید. ناگفته نماند که فراهم کردن این شرایط ممکن است هزینه بر باشد، لذا در وهله ی اول می توانید گیاهی را جهت دکوراسیون منزل استفاده کنید که در عین زیبایی از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد. در وهله ی دوم سازگار با شرایط محیطی منزل شما باشد و بتواند در طیف دمایی و رطوبتی گسترده تری خود را حفظ کند.

انتخاب هوشمندانه ی گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی، تأثیر بسزایی در زیبایی فضای منزل شما دارد.

8) تعیین مکان مناسب برای جایگذاری گیاهان در منزل

راه های فراوانی برای چیدمان گل و گیاه در منزل وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از گل و گیاه در گلدان های رومیزی و یا روی زمین، آویزان کردن از دیوار و سقف و قرار دادن در قفسه هایی با ارتفاع مختلف، در دکوراسیون منزل استفاده کنید. در صورت برخورداری از فضای مناسب، استفاده از آتریوم می تواند انتخابی جذاب و خاص باشد. ایجاد فضایی جنگل مانند در محل کار یا زندگی، می تواند تجربه ای متفاوت از حضور در مجاورت گیاهان را برای هر فردی رقم بزند.

تمام طراحان به دنبال فرصتی برای استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل هستند. گیاهان یکی از المان های تزئینی با پتانسیل و تنوع بالا برای استفاده در محیط هستند. گیاه یک عنصر زنده است که باید در انتخاب و جایگذاری آن در دکوراسیون منزل دقت لازم صورت پذیرد. یک گیاه می تواند آنقدر کوچک باشد که یک طاقچه را پر کند یا آنقدر بزرگ که یک ضلع سالن را پوشش دهد. اگر در گوشه ای از خانه فضای خالی وجود دارد نیازی نیست حتماً آن را با مبل پر کنید، استفاده از گل و گیاه مناسب هم مکان خالی را پر می کند و هم حس سر زندگی را در محیط القا می کند. برای استفاده از گیاهان و قرار دادن آنان در هر محل، میزان روشنایی را بسنجید و اطمینان حاصل کنید که ابعاد گیاه متناسب با فضا باشد. برای مثال استفاده از گیاهان با ارتفاع زیاد در کنار مبلمان با ارتفاع کم، حس ناخوشایندی را ایجاد می کند.

قرار دادن گیاهان در مکان مناسب می تواند دکوراسیون منزل شما را منظم و شیک نشان دهد.

9) نحوه استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل

بدیهی است که استفاده از ارقام زیبا و مقاوم گل و گیاه، نقش مؤثری در زیبا سازی فضای منزل شما دارد. اما یک گل یا گیاه زیبا در یک چیدمان خلاقانه است که می تواند تأثیر واقعی خود را در محیط نمایان کند. از این جهت است که باید چیدمان گل و گیاه در منزل همانند سایر اجزای دیگر حساب شده باشد. همان قدر که قرار دادن یک گیاه در مکان مناسب می تواند به فضای داخلی منزل ظاهری شیک و زیبا ببخشد، در نقطه مقابل آن نیز می تواند با قرارگیری در جایگاه نامناسب، جلوه بدی به دکوراسیون منزل بدهد. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به نحوه چیدمان گل و گیاه در دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهید، در ادامه ی این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با برخی از روشهای تزیین منزل با گل و گیاه آشنا کنیم.

آگاهی از روشهای جایگذاری گیاهان در دکوراسیون منزل، می تواند قدرت ایده پردازی شما را تقویت کند.

10) استفاده از گلدان هایی با رنگ و طراحی متفاوت

اگر می خواهید دکوراسیون منزل شما ظاهری منحصر به فرد داشته باشد، می بایست بسته به ویژگی ظاهری گل و گیاه، از گلدانی برای نگهداری آن استفاده کنید که از نظر رنگ و طراحی برای گیاه شما مناسب باشد و سبب شود تا زیبایی طبیعی گیاه شما بیش از پیش نمایان شود. امروزه گلدان ها دارای تنوع ظاهری زیادی هستند و در طرح، جنس، رنگ و با روکش های متفاوتی در بازار عرضه می شوند. مانند؛ گلدانهای پلاستیکی، سفالی و چوبی با روکش هایی چون حصیر بافی، بافتنی و گل چینی در اشکال متنوعی به سبک سنتی و کلاسیک ساخته می شوند.

استفاده از گلدان های با رنگ و طراحی خاص، زیبایی گل و گیاه درون آن را بیش از پیش نمایان می کند.

11) طراحی قفسه و آویز برای چیدمان گل و گیاه در منزل

آیا تعداد گل و گیاه شما همیشه آنقدر زیاد است که نمی دانید هر کدام را باید به چه صورتی در دکوراسیون منزل جایگذاری کنید؟ جالب است بدانید که طراحی قفسه، آویزهای گلدانی و تهیه چهارچوب های مخصوص، مناسب ترین ایده برای چیدمان گل و گیاه در فضای کوچک و محدود منزل شما است زیرا، علاوه بر نظم دهی به نحوه قرار گیری گلدان ها و برطرف کردن مشکل کمبود فضا، به دکوراسیون منزل شما ظاهری شیک و مدرن می بخشد.

استفاده از گلدان های آویز و قفسه، به چیدمان گل و گیاه در دکوراسیون خانه نظم و زیبایی خاصی می بخشد.

12) استفاده از گیاهان رونده یا تک گلدان در دکوراسیون داخلی منزل

شما می توانید با استفاده از گیاهان رونده، ظاهر ساده دیوارها را مدرن تر کنید و دیوار سبز بسازید. استفاده از گیاهان رونده در دکوراسیون منزل، فضا را زیباتر و آرامش بخش تر می کند. شما همچنین می توانید برای خاص تر کردن یک فضای محدود، آن را به یک گوشه یا کنج دلنشین تبدیل کنید. شاید از خود بپرسید چگونه؟ لازم به ذکر است که با قرار دادن تعدادی گل و گیاه در یک فضای محدود مثل؛ گوشه ی سالن یا فضای اتاق خواب، می توانید یک محیط روح بخش و پر از انرژی های مثبت برای خود بسازید. همچنین اگر از آن دسته از افرادی هستید که شلوغی فضای خانه آرامشتان را برهم می زند، می توانید از تک گلدان های گیاهان بالغ و بزرگ در گوشه های منزل یا در کنار مبلمان خود استفاده نمایید. این امر علاوه بر عدم ایجاد ازدحام در فضا، دکوراسیون منزل شما را ساده و شیک می سازد.

استفاده از گیاهان رونده و یا تک گلدان در دکوراسیون منزل، به فضا نظم خاصی بخشیده و از ازدحام در محیط می کاهد.

استفاده از گیاهان رونده و یا تک گلدان در دکوراسیون منزل، به فضا نظم خاصی بخشیده و از ازدحام در محیط می کاهد.

13) استفاده از تراریوم و آتریوم در دکوراسیون داخلی منزل

ایجاد فضای جنگل مانند در مقیاس کوچک و بزرگ می تواند طراحی داخلی منزل شما را به روز تر کند. اگر فضای خانه شما برای نگهداری گل و گیاه کوچک و محدود است، می توانید از تراریوم (نوعی باغ جنگلی کوچک که می تواند درون شیشه یا هر فضای دیگری ساخته شود.) برای تزیین دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. در نقطه مقابل اگر فضای خانه شما بسیار بزرگ است، می توانید از آتریوم (باغ جنگلی طبیعی و بزرگ در فضای خانه) برای زیبا آرایی محیط منزل خود استفاده کنید.

آیا میدانید که معماری گیاهی چیست؟

معماری گیاهی به عنوان سازمان دهی سه بعدی گیاه تعریف می شود. برای قسمت هایی از گیاه که در بالای زمین قرار دارند، این الگو شامل انشعاب و همچنین اندازه، شکل و موقعیت برگ ها و اندام های گل با توجه به متراژ و دیزان منازل است که بسیار از این نوع معماری استفاده میشود.

جدولی خلاصه از ایده های دکوراسیون منزل با گیاهان:

آویختن گلدان به سقف

نزدیک پله

قفسه بندی دیوار

اطراف مبل

آویختن گلدان به دیوار

قفسه های تزئینی

چیدمان گل بر روی شلف

گوشه اتاق نشیمن

استفاده از جا گلدانی نردبانی

استفاده در حمام و دستشویی

جمع بندی

در این مطلب با انواع تاثیرات گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منزل و چند ایده برای دیزاین گیاهان آشنا شدید که امید داریم از طوفان فکری شما عزیزان در این زمینه کاسته باشیم. گل ها با گلبرگ های رنگارنگ و گیاهان با برگ های سبز و متنوع، می توانند پویایی و نشاط را به دکوراسیون منزل شما بیافزایند. شما می توانید با انتخاب هوشمندانه گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی و گلدان های متفاوت و خاص، زیبایی قابل توجهی را در فضای خانه خود ایجاد کنید. همان اندازه که ظاهر گل و گیاه و بستر نگهداری آنها مهم است، نحوه ی قرارگیری و چیدمان گل و گیاه در منزل نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا بسته به نحوه دکوراسیون منزل با گل و گیاه، فضای خانه جلوه متفاوت و نمای خاصی پیدا خواهد کرد و باعث ایجاد حس و حال متنوعی می شود.

آیا با نظرات و ایده هایی که بیان کردیم موافقید؟ دیگر چه ایده هایی به ذهن شما خواهد رسید؟

خرسند میشویم تا با کامنت های خود زیر همین صفحه ایده ها و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به دنبال افزایش شادابی خانه یا محل کار خود هستید و یا مایلید روابط خود را ماندگار کنید، خرید گیاه آپارتمانی پیشنهاد ماست.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها