رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584331

به بهانه پناهندگی دو قهرمان ورزشی؛آقای سجادی، وعده حمایتت چه شد؟

ساعت۲۴-وزیر ورزش و جوانان در نطق دفاع از برنامه‌هایش در مجلس وعده‌ای داد که امروز خلاف آن اتفاق افتاده است.

html>

چند سالی است که موج مهاجرت ورزشکاران رشته‌های مختلف به سایر کشورها و تلاش زیر پرچمی به جز پرچم کشورشان باب شده و در این میان ورزشکاران زیادی از ایران کوچ کردند و به پیشنهاداتشان از نقاط مختلف دنیا جواب مثبت دادند.

این موضوع در چند سال گذشته به دفعات اتفاق افتاده و در سال‌های پایانی دولت قبل هر چند هفته یک بار خبر مهاجرت و پناهندگی یک قهرمان ورزشی در رشته‌های مختلف رسانه‌ای می‌شد و این موضوع از نقاط ضعف و عوامل ناکارآمدی وزیر وقت ورزش و جوانان یعنی مسعود سلطانی‌فر برشمرده می‌شد.

مهاجرت و پناهندگی یک قهرمان اتفاق تلخی برای ورزش یک کشور است که به معنی هدر رفتن یک استعداد برای افتخار آفرینی و البته هزینه‌ای است که صرف کشف و پرورش او شده تا هنگام بهره‌برداری زیر پرچمی به جز پرچم ایران برای افتخار آفرینی تلاش کند.

پیشنهادات هنگفت مالی از خارج از ایران در کنار مشکلات عدیده ای که این قهرمانان ورزشی به دلیل تنگناهای مالی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از عواملی است که آنها را تشویق به رفتن می‌کند و اگر این موضوع ۲۰ سال قبل یک تابوی بزرگ محسوب می‌شد، امروز متاسفانه اتفاقی عادی جلوه می‌کند و هربار که یک کاروان ورزشی ایران راهی میادین بین المللی می‌شود همه نگران کاهش تعداد نفرات کاروان در بازگشت به کشور هستند.

این موضوع جزو مواردی بود که حمید سجادی، وزیر کنونی ورزش و جوانان در نطق دفاعیه خود در مجلس به آن اشاره کرد و رسیدگی به آن را در وعده‌های خود برای جلب رای اعتماد نمایندگان ملت جای داد.

سجادی در این خصوص گفت: ما می خواهیم در کشور شاهد پیشرفت ورزش و جوانان باشیم و در مقابل دیگر کشور ها به جایگاه کشورمان ببالیم، چه برسد به کشور مغولستان که ورزشکاری ملیت خود را تغییر می دهد و با رژیم کودک کش صهیونیستی مسابقه می دهد و مدال خود را با آن کشور هدیه می دهد، نباید مراقب این اتفاقات باشیم؟

سجادی در این سخنان اشاره به ماجرای سعید ملایی، جودوکار ایرانی داشت که به مغلوستان کوچ کرده بود و برای این کشور روی تاتامی می‌رفت ولی وعده و قول سجادی جلوگیری از تکرار این اتفاقات در دوره خودش بود، اتفاقی که تا این لحظه رخ نداده است.

ساعاتی پیش خبر پناهندگی دو ورزشکار بانوی وزنه بردار منتشر شد و ساعاتی پس از این که یکتا جمالی از آلمان تقاضای پناهندگی کرد، پریسا جهانفکریان دختر وزنه بردار نیز با انتشار پستی با ایران خداحافظی کرد.

اگرچه به گفته تعداد زیادی از ورزشکاران رشته‌های مختلف، رسیدگی به مشکلات آنها در چند ماه اخیر نسبت به گذشته بهتر شده و این جای تقدیر دارد ولی پناهندگی دو بانوی وزنه بردار نشان می‌دهد این تلاش‌ها و بهبود شرایط کافی نبوده و همین باعث شده اتفاقاتی بر خلاف وعده وزیر ورزش و جوانان را در واقعیت شاهد باشیم.

به امید روزی که دیگر شاهد کوچ هیچ ورزشکاری از ایران برای تلاش زیر پرچمی به جز پرچم کشورمان نباشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها