رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584366

10 میلیون ایرانی در وحشت سقوط ارزهای دیجیتال

ساعت 24 - در حالی که گفته می شود بیش از 10 میلیون ایرانی حداقل دربازار ارزهای دیجتال سرمایه گذاری کرده اند، هر روز شاهد سقوط و نزول بیشتر ارزش بیشتر رمزارزها به خصوص بیت کوین هستیم تا جایی که قیمت بیت کوین امروز با 0.79 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 29657 دلار و 70 سنت رسید. بیت کوین حدود 37 درصد از ارزش خود را از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون از دست داده است. عملکرد سایرارزهای مجازی هم ضعیف بوده است مثلا اتریوم 44 درصد و دوج کوین 53 درصد سقوط کرده اند. طبق آمارهای امروز قیمت بیت کوین وارد کانال 20 هزاردلاری شد و به 29 هزار و 418 دلار رسید همچینن اتریم و تتر هم به 2 هزار و 33 دلار و 0.99 دلار هم ایستادند.

بیت کوین
html>

افزایش نرخ بهره درآمریکا همیشه کابوس بیت‌ کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بوده است. تورم آمریکا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده است. همه ‌گیری کویید۱۹ و جنگ اوکراین و روسیه مشکلات زیادی در زنجیره تامین به وجود آورده اند. در نهایت بالا رفتن تورم باعث شد تا دولت از سیاست‌های انقباضی برای کنترل تورم استفاده کند. این تنها مختص آمریکا نیست. هند پس از دو سال و استرالیا بعد از ۱۱ سال به تازگی نرخ بهره خود را افزایش دادند. بانک انگلستان هم از ماه دسامبر چهار بار نرخ بهره خود را افزایش داده است. به اعتقاد کارشناسان این روند جهانی می تواند به شدت به زیان سرمایه گذاران در بازار رمزارزها باشد.به گزارش اتاق بازرگانی تهران در ماه های گذشته و به خصوص بعد از جنگ اوکراین و افزایش تورم جهانی به خصوص تورم آمریکا و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزر؛ ارزهای دیجتال با نوسانات شدید مواجه شده اند و می توان گفت دارندگان ارزهای دیجتال روزگار خوش به خود ندیده اند. البته بسیاری از کارشناسان اقتصادی هم معتقدند سقوط ارزهای دیجتال فرصت مناسبی است برای افرادی که می خواهند به تازگی وارد این بازار و سرمایه گذاری های جدید شوند.

از سوی دیگر بخشی از کارشناسان هم معتقدند روند سقوط رمزارزها همچنان ادامه خواهد داشت و مثلا قیمت بیت کوین می تواند 21 تا 22 هزار دلار هم برسد.به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو سیاست های پولی را با سرعتی بسیار سریعتر از انتظارات یک ماه پیش برای مهار تورم بالا، تشدید کند. بر اساس نظرسنجی رویترز، تورم اکنون بزرگترین تهدید برای اقتصاد آمریکا در سال 2022 است. همچنین تحلیلگران کاهش قیمت در بازار ارز دیجیتالی را به ارتباط بین افت سهام فناوری و ارز دیجیتال مرتبط می‌دانند.اما این افت شدید در بازار رمزارزها در حالی رخ می دهد که طی دوسال گذشته میلیون ها ایرانی وارد بازار رمزارزها (به خصوص بعد از سقوط بورس در مرداد سال گذشته) شدند و حالا افت شدید ارزش رمزارز باعث شده که آن ها باردیگر هم ارزش سرمایه و دارایی های خود را از دست بدهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها