رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584392

نماینده مجلس : محسن رضایی، معاون رئیس جمهور است، باید در چارچوب دولتی موضع‌گیری کند

ساعت24-منیبان نوشت: قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: فضای بیرون از مجلس هیچ تاثیری در انتخاب رئیس قوه مقننه ندارد.

html>

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینکه آیا برای ریاست مجلس کاندیدا می‌شوید؟ گفت: خیر، همانطور که در این چند سال کاندیدا ریاست مجلس نشدم، امسال هم کاندیدا نمی‌شوم.

او در پاسخ به اینکه برخی از نمایندگان بر این باور هستند که قالیباف مجدداً ریاست مجلس را برعهده می‌گیرد، افزود: دیدگاه‌ها مختلف است انشاالله چهارم خرداد چهارم خردادماه مشخص می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به این اظهار نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه فضای بیرون بر انتخاب ریاست مجلس بسیار موثر است، تصریح کرد: خیر، فضای بیرون از مجلس هیچ تأثیری در انتخاب رئیس قوه مقننه ندارد؛ نمایندگان مستقل هستند و هر کدام رأی خودشان را می‌دهند.

این نماینده مجلس درباره حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: واقعیت امر این است که اگر تبیین و اطلاع‌رسانی درست صورت بگیرد و گفت‌وگوی صادقانه‌ای با مردم وجود داشته باشد، خود مردم هم در اجرای اصلاحات اقتصادی همراهی و همکاری خواهند کرد، إن‌شاءالله که جای نگرانی نباشد.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن ارزیابی عملکرد دولت جهت اجرای سیاست ریاضت اقتصادی متذکر شد: دولت با جدیت کار اطلاع‌رسانی را انجام داده است البته این کار با مقداری تاخیر صورت گرفته اما در هر صورت خوب است. به نظر می‌رسد که این گفت‌وگو با مردم باید برقرار باشد. گفت‌وگو با مردم مهم‌ترین مؤلفه در پیشبرد هر نوع سیاست اقتصادی است.

او با اشاره به برخی گمانه‌ها مبنی بر اختلاف در تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: نباید صحبت‌ها متعارض باشد. همه چیز باید واحد باشد. به عبارت دیگر همزمان با صراحت، اجرا هم صورت بگیرد به این معنی که نباید میان موضع‌گیری و اجرا تعارض وجود داشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به زمزمه‌های صورت گرفته مبنی بر حذف محسن رضایی از تیم اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: محسن رضایی، معاون رئیس جمهور است، طبعاً باید در یک چهارچوب دولتی موضع‌گیری کند. البته خود دولت هم باید بتواند در حوزه حکمرانی سیاست اقتصادی حرف واحد، اجرای واحد و در عین حال یک وحدت فرماندهی داشته باشد که مقدمه این موضوع، حوزه اطلاع‌رسانی است. درباره اینکه چه فردی یا افرادی دولت را نمایندگی کنند، نکته قابل توجه این است که باید در کلیت دولت تصمیم گرفته شود و این اقدام ستادی است. به عبارت دیگر باید یک جمع برای، کل دولت تصمیم بگیرد، چرا که در نهایت امر گفته نمی‌شود که کار این آقا یا آن آقا است.

او در پاسخ به اینکه تاکنون تصمیمات اقتصادی دولت فردی بوده یا جمعی، ادامه داد: به نظر می‌رسد در حال حاضر تصمیم‌های دولت وارد فضای کار ستادی شده است. ما هم باید از همین کار ستادی حمایت کنیم تا کار به درستی اجرا شود. حال اینکه قبل از این تصمیمات به چه صورت گرفته می‌شده را خود آقایان باید پاسخگو باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها