رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584464

استاندار تهران : قیمت آرد گران نشده/ با نانوایان متخلف برخورد میشود

ساعت24-ایرنا نوشت: استاندار تهران با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در حوزه آرد و نان نداشتیم، گفت: با نانوایان گرانفروش و کم کار حتما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

html>

محسن منصوری یکشنبه شب در کارگروه آرد و نان که در محل استانداری تهران برگزار شد، افزود: در ابتدای اجرای طرح بسیار مهمی در حوزه اقتصاد هستیم و اتفاق بزرگی در زمینه رفاه مردم خواهد افتاد.

وی افزود: مسئله مرغ و روغن تا حدودی رفع شده و اکنون موضوع مهم آرد و نان را در دستور کار داریم و به نوعی این موضوع برای ما خط قرمز محسوب می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه نباید نوسانی در زمینه آرد و نان ایجاد شود و در مسئله نان با کسی تعارف نداریم، گفت: معتقدیم از بین اتحادیه‌های مختلف در کشور، اتحادیه آرد و نان همیشه کمک کرده و توقع داریم این همکاری ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: وضع آرد و نان ما در استان تهران بحرانی نیست و دولت طرح جامع و دقیقی را دارد که از دو ماه آینده اجرایی خواهد شد و ساعت کاری نانوایان در حال حاضر باید افزایش پیدا کند.

استاندار تهران گفت: در خصوص سهمیه‌های آرد و نان، فرمانداران می‌توانند در این دو ماه تصمیم گیری نسبت به افزایش سهمیه داشته باشند و نباید بیت المال اصراف شود و بعد از کارشناسی‌های لازم، باید اقدامات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در توزیع اقلام احتکار شده باید به سرعت عمل کرد و گفت: موضوع آرد و نان در حال حاضر بحران ندارد، اما نباید مشکلی ایجاد شود و سهمیه نانوایی‌های متخلف را باید به سرعت بین نانوایی‌ها تقسیم کرد.

منصوری با بیان اینکه در صورت ضرورت، برای نانوایی‌های فاقد پروانه مجوز فعالیت دو ماهه می‌توان صادر کرد، گفت: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد و در حال حاضر قیمت نان ثابت است و به هیچ وجه برنامه قیمت نان در دولت وجود ندارد.

وی در پایان این جلسه به خبرنگاران گفت: مسئله آرد و نان اهمیت زیادی دارد و باید به صورت حاکمیتی در این زمینه عمل کرد در زمینه آرد کمبود و کاستی وجود ندارد ک ما وضعیت مطلوبی داریم و کمبود وجود ندارد.

استاندار تهران افزود: در برخی شهرستان‌ها حضور اتباع افزایش کرده و این موضوع باعث تغییراتی در سرانه‌ها شده است. همچنین حداقل دو ساعت باید ساعت نانوایی ها افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: با هرگونه کم فروشی، گران فروشی و تعطیلی برخورد جدی خواهد شد و فرمانداران می‌توانند سهمیه نانوایی‌های متخلف را در اختیار سایر نانواها قرار دهد.

منصوری خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل آرد نیز برنامه ریزی هایی شده و مقرر شد در هر شهرستان خط تلفن اختصاصی برای گزارشات مردمی اختصاص داده شود.

استاندار تهران افزود: در عمده شهرستان‌ها مشکلی وجود نداشته و تنها چند شهرستان در این زمینه دچار شلوغی صف نانوایی شده بودند.

وی درخصوص وجود برخی اتباع در شهرستان ها نیز گفت: طرح سرشماری اتباع توسط وزارت کشور آغاز شده و حتما سهمیه جداگانه ای برای اتباع تعلق خواهد گرفت و در این خصوص مشکلی نیست.

منصوری هر گونه کمبود آرد در سطح استان تهران را تکذیب کرد و افزود: در زمینه تأمین آرد هیچ مشکلی در سطح استان و کشور وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها